Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   waarde golf 2?! (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=93404)

sten_golf2 12-12-2011 14:12

waarde golf 2?!
 
Beste kenners,

Ik ben nu al twee jaar in het bezit van een golf 2. Het betreft een wegenbelastingvrije uit 1986 1.3 op LPG! Sindskort rij ik een oldtimer bmw en heb de golf naar het vrouwtje gedaan. Maar zij kan toch niet wennen aan een wat oudere wagen zonder stuurbekr. Zit er over te denken om hem te gaan verkopen met pijn in mijn hart! De onderhoudshistorie is aanwezig en hij is dan ook altijd goed onderhouden zonder kosten te besparen. Hij is geheel origineel, enkel een mooie geluidsinstallatie en een lgpsysteem op kenteken aan toegevoegd. Minmunt zijn was plekjes rondom (wagen is 25 jaar oud dus logisch) en hij heeft ooit een kleine schade gehad rechts achter het portier. Dat is degelijk maar niet mooi gerepareerd. Interieur is erg netjes en bodem keihard. Kunnen jullie misschien een richtlijn geven wat dit oldtimertje ongeveer zal opbrengen? Oja en ik weet niet hoe ik een foto van de auto moet plaatsen kan iemand dat uitleggen? alvast bedankt!

groeten, sten!

patjetta 12-12-2011 14:16

Waarom zou je een oldtimer verkopen als het pijn zou doen in je hart?
Zo veel kost het niet en een auto extra is altijd handig.
Maar om even op je vraag te komen je moet gewoon even kijken en vergelijken wat andere auto`s van dat bouwjaar, type, uitvoering e.d. doen.
Dan heb je ongeveer de waarde die je er voor kan krijgen denk ik zo.

VwJarnoGT 12-12-2011 14:17

Voor foto's plaatsen even deze thread doorlezen :thumbup:

sten_golf2 12-12-2011 14:24

hij hoeft inderdaad niet perse weg. maar wat centen zo voor de kerst is ook niet mis! zal proberen even een fototje te plaatsen. bedankt!

patjetta 12-12-2011 14:29

Dat is wel heel kort dag dan.
Maar als je hem zo noemt doe ik een gok rond de 1000 euro omdat die schade heeft gehad wat niet mooi is gemaakt?
Kijk als je hem niet snel kwijt moet kan je hem altijd voor 2000 te koop zetten maar dan duurt het misschien een half jaar voordat die weg is.

sten_golf2 12-12-2011 14:39

zit geen haast achter inderdaad. is inderdaad niet meer de mooiste wagen maar wel betrouwbaar, lpg, belanstingvrij en nieuwe apk. bedankt voor de reactie :)

Skeez 12-12-2011 14:48

Is het geen optie om stuurbekrachtiging erop te bouwen? Is met mijn '85-er Golf 2 ook gebeurt.

Domi 12-12-2011 15:01

Quote:
Originally Posted by sten_golf2
Beste kenners,

Het betreft een wegenbelastingvrije uit 1986 1.3 op LPG! !



Bam!!!!
Jackpot. :D ;)
Alles wat tegenwoordig belastingvrij is is ineens goud waard ;)

sten_golf2 12-12-2011 15:02

Quote:
Originally Posted by patjetta
Waarom zou je een oldtimer verkopen als het pijn zou doen in je hart?
Zo veel kost het niet en een auto extra is altijd handig.
Maar om even op je vraag te komen je moet gewoon even kijken en vergelijken wat andere auto`s van dat bouwjaar, type, uitvoering e.d. doen.
Dan heb je ongeveer de waarde die je er voor kan krijgen denk ik zo.


dank maar dat is dus erg lastig te vergelijken. ik ben nog geen 1 golfje 2 met lpg te koop tegen gekomen ;)

patjetta 12-12-2011 15:07

oke dat kan ook :tongue:
Dan neem je zie prijs en haal je er 500 euro van af :tongue:
Ik vind het altijd zonde om lpg in een oude auto te plaatsen.
Er worden toch gaten gemaakt in de carroserie en de motor word aangepast.
Er word in de bedrading gerommeld.

sten_golf2 12-12-2011 15:13

Quote:
Originally Posted by patjetta
oke dat kan ook :tongue:
Dan neem je zie prijs en haal je er 500 euro van af :tongue:
Ik vind het altijd zonde om lpg in een oude auto te plaatsen.
Er worden toch gaten gemaakt in de carroserie en de motor word aangepast.
Er word in de bedrading gerommeld.


achja ik rij wel 1 op 10 en dat voor 65 cent per liter!

sten_golf2 12-12-2011 15:15

oja en foto uploaden lukt deze computerhalve niet. foto is te groot

patjetta 12-12-2011 15:17

dat is wel waar.
De foto moet je dan even verkleinen voordat je hem upload.

sten_golf2 12-12-2011 15:23




dit is m dan. bedankt voor de hulp :thumbup:

gooigolf 12-12-2011 15:26

Quote:
Originally Posted by sten_golf2



dit is m dan. bedankt voor de hulp :thumbup:

hier is vast wel een klantje voor ..
belastingvrij en lpg ,, :thumbup:
vrgr gooigolf

sten_golf2 12-12-2011 17:42

Quote:
Originally Posted by gooigolf
hier is vast wel een klantje voor ..
belastingvrij en lpg ,, :thumbup:
vrgr gooigolf


we gaan het zien! snel maar even marktplaatsen

ferryfast 12-12-2011 18:18

Heb er wel s 1 voor n kratje bier gekocht!

maar was wel n 16v.

ok dan, 2 kratjes!

Sa2_hidup 12-12-2011 19:33

Op Marktplaats heb ik weinig/geen belastingvrije Golfjes kunnen vinden op lpg.

.

De prijs is te bepalen door het aantal Km op de teller, motortype, brandstof, transmissie enz.

Ik denk dat de prijs ook een beetje afhangt van de geschiedenis van de auto, het onderhoud: Wat is er onderhouden, vervangen, toe aan vervanging en of het door een dealer of beunhaas is gedaan.
Als de auto meerdere eigenaren heeft gehad, dan is dit natuurlijk niet altijd na te gaan als er geen onderhoudsboekje(s) beschikbaar is/zijn.

Tuurlijk is een 25+ jarige auto geen nieuwe auto, maar er kunnen wel wat aandachtspuntjes aan zitten.

Al met al wel een interessante auto, omdat bij deze geen wegenbelasting hoeft betaald te worden, LPG is zeker een plus naar mijn mening, onderhoud aan deze type hoeft niet veel te kosten en verzekering hiervoor is meestal niet al te veel.

Als u zegt voor €500,- mag hij/zij weg, dan denk ik dat deze gauw verkocht is.

€1000,- is ook nog een reëel bedrag voor deze auto, maar dan zal het denk ik wel wat langer duren voor deze verkocht is. Boven de €1000,- dan zou er denk ik toch meer info over vrij moeten komen. Foto's over de genoemde schade en plekjes zullen dan ook helpen de auto goed in de verkoop te zetten (en deze misschien sneller te verkopen).

:thumbup:

2H-2H 12-12-2011 19:51

Ik zou hem laten staat om de lpg.
Wat zegt een onderhoudsboekje? wat er in het verleden aan gedaan is, de meeste onderdelen uit het boekje zijn al eens eerder weer verangen of weer aan vervaning toe.

Maar in redelijke staat, moet een WB- vrije Golf 2 (al dan niet op diesel of gas) toch wel 1000 a 1500 kunnen opbrengen.

Sa2_hidup 12-12-2011 20:05

Een onderhoudsboekje kan iets vertellen over de liefde van de eigenaar voor de auto :redface: .

Maar idd, de meeste onderdelen zijn alweer vervangen of daaraantoe :thumbup: dus verder niet echt zo waardevol :D.


All times are GMT +1. The time now is 10:50.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.