Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Black Devils complete VR6 project NN-GR-33 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=46745)

Black Devil 28-09-2008 18:35

Black Devils complete VR6 project NN-GR-33
 
Zoals sommigen misschien weten staat mijn toenmalig zwarte VR6 al ruim 2 jaar stil. Daarvoor heb ik hem ruim 2 jaar als daily gebruikt totdat ik had besloten om hem eens helemaal aan te pakken.

Door tijdgebrek heb ik er het laatste halve jaar pas echt aan gewerkt. De gehele auto gestript, behalve het onderstel erop gelaten zodat de auto rolbaar was. En sinds 3 weken staat hij gespoten en wel bij ons op de zaak in Heiloo.

Even globaal wat er aan gebeurd is, en wat er nog gaat gebeuren:

-Carroserie rechtsachter gericht/hersteld, zat nog een slecht gerepareerde schade op van de vorige eigenaar.
-Dorpels voor vervangen, waren rot bij de krikpunten door verkeerd gebruik
-Antennegat op dak dichtgelast
-Nieuwe orgineel VW zijschermen met dichtgelaste knipperlichtgaten
-Nieuwe orgineel VW achterklep zonder wisser en logo
-Latje van achterklep orgineel, slotgat dichtgemaakt dmv kunststoflassen
-Nieuwe orgineel VW voor- en achterbumper, naad en knipperlicht/mistlampgaten dichtgemaakt dmv kunststoflassen
-Motorruimte: chassisbalken gecleaned en schutbord, diverse gaten dichtgelast en diverse montagepunten/tapeinden verwijderd.
-Complete auto strak gemaakt en in een nieuw jasje gezet

Hieronder wat foto's met uitleg

Zo heb ik er dagelijks mee rond gereden: climatronic, zwart leer, supersport schroefset, Porsches, RVS 63,5mm uitlaatsysteem met 2 dempers en TDI stijl eindstukken.



Motor had ik in de tussentijds al eens aangepakt, koppaking en kettingrevisie



Herstel werkzaakheden







Gespoten






Afgeleverd op de zaak



Nu heb ik het onderstel compleet verwijderd en zal de gehele bodem netjes tegen roest behandeld worden, dorpels en moeilijk bereikbare gaten etc krijgen een beurtje met blanke tectyl.

Subframe/draagarmen/achteras etc worden gestraald en daarna hoogglans zwart gecoat. Ik heb een kast vol met Powerflex rubbers waarmee ik alles weer ga opbouwen. H&R stabilisatoren liggen ook al klaar.

Dit was het zo een beetje, ik ga proberen het hier bij te houden.

Gijs 28-09-2008 18:59

Goed werk zeg! Auto ziet er super uit, evenals jullie bedrijfspand :cool:

sanderz 28-09-2008 19:03

dikke shizzle erdem :thumbup:

Edition-Blue 28-09-2008 19:09

Ziet er al heel goed uit !
Leuk project, succes verder !

M.I.V.W 28-09-2008 19:32

Ik dacht dat je extremer zou gaan met je motorruimte?????

jetta mk1 '82 28-09-2008 20:03

pas ff staan kijken bij de vr6 maar die kleur is echt DIK !!


gr. Martijn

classic-edition 28-09-2008 20:03

Goed bezig. :thumbup:
Ik ben benieuwd naar het eindresultaat.

Black Devil 29-09-2008 06:46

Quote:
Originally Posted by M.I.V.W
Ik dacht dat je extremer zou gaan met je motorruimte?????


Persoonlijk vind ik het niet mooi als de parafanbak weghaald en/of platen over de balken last. De orginele lijnen moeten zichtbaar blijven. Zo vind ik het precies goed. Sorry als ik je teleur gesteld heb :D

Pedaalemmer 29-09-2008 09:09

Mooi project, eindelijk een goeie topic over dit apparaat :D

toth75 29-09-2008 12:11

Auto ziet er top uit.
Jullie bedrijfspand ziet er ook geweldig uit.

defxs 29-09-2008 12:43

lekker hoor! ziet er goed uit...;-)

Black Devil 29-09-2008 19:02

Thanx,

Donderdag zal ik wat spullen naar de straler brengen en die week erop naar de poedercoater.

Interieur heb ik al een beste tijd klaar liggen, Grijs R32 interieur incl R32 dashboard. De ABC stijlen en de hemel zal zwart of grijs alcantara worden.

Er komt een schroefset onder, merk ben ik nog niet uit, H&R of misschien KW. Op de vooras komen Porsche remmen, 4 pots klauwen liggen al klaar, schijven zullen 312mm worden. Velgen zullen misschien de huidige Porsches worden, maar dan in 8,5J rondom. Ik had een tijd geleden ook al een set BBS RS 17 inch aangeschaft en 8,5J en 9J gemaakt maar dat is nog erg twijfelachtig.

Onder de kap komt wat chroom en carbon voor de afwerking en een compressor voor wat extra vermogen.

vwmk2driver 29-09-2008 20:17

ziet er goed uit erdem..

ik moet ook nodig is een keer langs komen bij je bedrijfje,

met een week of 3 is bij mij de meeste drukte hoop ik ook wel weer over( race auto klaar ) en een deel van de bakken die er nu alweer liggen klaar.

dan zal ik is langs wippen.

M.I.V.W 30-09-2008 22:19

Quote:
Originally Posted by Black Devil
Persoonlijk vind ik het niet mooi als de parafanbak weghaald en/of platen over de balken last. De orginele lijnen moeten zichtbaar blijven. Zo vind ik het precies goed. Sorry als ik je teleur gesteld heb :D



Je stelt mij niet teleur :) maar je vertelde het toen op de zaak bij mij dus ik had hoge verwachtingen,meer niet.
Ben benieuwd hoe hij wordt.
Je hebt volgend jaar in ieder geval een tegenstander minder in de golf 3 classe :)

Tjaap 30-09-2008 22:56

Quote:
Originally Posted by M.I.V.W
Je hebt volgend jaar in ieder geval een tegenstander minder in de golf 3 classe :)

:eek:

Matheo 30-09-2008 23:15

Quote:
Originally Posted by Tjaap
:eek:

dubbel :eek:

breadfan83 30-09-2008 23:29

Ben benieuwd Erdem.

En sta er nog steeds van te kijken hoe die inkoopactie van je bij Supersport uitgelopen is in een eigen bedrijfje! Mag je trots op zijn! :thumbup:

Black Devil 02-10-2008 08:51

Quote:
Originally Posted by M.I.V.W
Je stelt mij niet teleur :) maar je vertelde het toen op de zaak bij mij dus ik had hoge verwachtingen,meer niet.
Ben benieuwd hoe hij wordt.
Je hebt volgend jaar in ieder geval een tegenstander minder in de golf 3 classe :)


He Emiel,

Persoonlijk ben ik niet echt een ontzettende meeting ganger, dit jaar heb ik er 1tje bezocht :redface: Uiteindelijk vind ik het maken/bouwen heel leuk en is het toch iets voor mijzelf.

Gaat jou Golf dan definitief de deur uit?

MauSeR35 02-10-2008 09:50

zal vast een strakke bak zijn/worden, succes er mee en ik ga het volgen natuurlijk :)

M.I.V.W 02-10-2008 22:07

Quote:
Originally Posted by Black Devil
He Emiel,

Persoonlijk ben ik niet echt een ontzettende meeting ganger, dit jaar heb ik er 1tje bezocht :redface: Uiteindelijk vind ik het maken/bouwen heel leuk en is het toch iets voor mijzelf.

Gaat jou Golf dan definitief de deur uit?



Hij gaat niet de deur uit,maar Lekker de stalling in onder een dekentje ,en daar blijft hij voorlopig wel staan.
Heb een nieuw project gekocht ,nieuwe ronden nieuwe kansen.

Maar inderdaad,het bouwen is leuker dan het rijden:)


All times are GMT +1. The time now is 12:37.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.