Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf,Bora en New Beetle MK IV (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Elektrisch cabriodak werkt niet goed. (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=79845)

riendert 10-01-2011 15:18

Elektrisch cabriodak werkt niet goed.
 
Het elektrische cabriodak van mijn golf 4 uit 2000 werkt niet goed.
Als ik de hendels losgooi en de schakelaar omzet moet ik de kap eigenlijk helemaal (met flink kracht zetten) begeleiden. Dit is ook als de kap dicht moet dan komt de kap helemaal slecht omhoog. Motortje hoor ik wel lopen maar niet het geluid dat er flink olie verpompt word.

Is het olie niveau bij te vullen of zoiets of moet ik een nieuwe pomp monteren?

Bovenstaande is voor elkaar.

Nieuw probleem:

Ik heb het hydrolische susteem afgevuld en meerdere malen keurig kunnen bedienen.

Nu probeerde ik het later op de dag nog een keer en toen had ik het volgende probleem:
Wanneer ik mijn auto op het contact zet gaat ongeveer 4 seconden het ABS lampje branden(dit was al zo, en volhgens mij is dit normaal) Als het lampje brand kan ik mijn dak automatisch openen of sluiten en als het Abs lampje uit is doet hij niks. Dus als ik steeds de auto opnieuw op contact zet heb ik steeds een paar seconden om het dak te bedienen, als het lampje na 4-5seconden weer uit gaat stopt het dak en moet ik de auto weer opnieiw op contact zetten (uit- aan) Heel vreemd dat dit met het ABS samenhangt......, Iemand enig idee?

ronaroot 10-01-2011 18:19

Is de hydraulische vloeistof wel op pijl ?

Linksachter in je koffer zit een ronde dop (daarachter zit de pomp)
Als je deze los haalt kan je het pijl aflezen

Vloeistof is zeker zelf bij te vullen.

Alleen wel belangrijk dat je de juiste vloeistof erin doet.
Zelf hebben ze mij toen bij de dealer (ik dacht) gewone remvloeistof geadviseerd. -> ik bedoel stuurbekrachtigingsvloeistof :rolleyes:
Deze heb ik toen ook gebruikt echter daarna zijn mijn beide cilinders gaan lekken.
Ik twijfel dus of dat wel de juiste vloeistof was :(
Welke dan wel correct is, durf ik je niet te zeggen.

riendert 11-01-2011 13:11

Okee, vind het wel vreemd dat er remolie in gaat.

Iemand meer duidelijkheid. Ik ga van het weekend even kijken naar het peil.

ronaroot 11-01-2011 14:46

Ik moet mezelf inderdaad corrigeren :rolleyes:

Het was stuurbekrachtigingsvloeistof :slap:

riendert 11-01-2011 15:11

okee, lijkt me iets betere olie idd

het niveau is ook bij de pomp zelf bij te vullen?

ronaroot 11-01-2011 15:53

Ja is inderdaad bij de pomp zelf bij te vullen echter moet je wel een bepaalde "procedure" volgen (dak op, dan dicht etc.) zodat het systeem ook ontlucht is.
Ik moet eens zoeken of ik daar nog ergens een beschrijving van heb.

ronaroot 11-01-2011 16:09

De beschrijving die ik toen gebruikt heb, kan ik helaas niet meer vinden.

Dit kwam ik wel tegen:
Quote:
Werkwijze; vul de olie bij met de kap in geopende toestand. Wanneer op niveau, de kap een aantal malen laten sluiten en openen, waardoor het systeem zichzelf ontlucht. Hierna opnieuw het reservoir checken en indien nodig weer bijvullen enz

riendert 11-01-2011 17:45

Badankt man! hier kan ik wat mee.

classic line 11-01-2011 18:26

hij moet als het goed is op nivo staan als het dak open is

ronaroot 11-01-2011 18:38

Ja sorry dat ik eerst info gaf die niet klopte maar is ook weer een tijdje terug dat ik een cabrio had :D

Maar goed uiteindelijk moet het met de huidige info lukken, succes !

riendert 11-01-2011 18:47

Dankje wel!

riendert 24-01-2011 10:09

Nieuw probleem:

Ik heb het hydrolische susteem afgevuld en meerdere malen keurig kunnen bedienen.

Nu probeerde ik het later op de dag nog een keer en toen had ik het volgende probleem:
Wanneer ik mijn auto op het contact zet gaat ongeveer 4 seconden het ABS lampje branden(dit was al zo, en volhgens mij is dit normaal) Als het lampje brand kan ik mijn dak automatisch openen of sluiten en als het Abs lampje uit is doet hij niks. Dus als ik steeds de auto opnieuw op contact zet heb ik steeds een paar seconden om het dak te bedienen, als het lampje na 4-5seconden weer uit gaat stopt het dak en moet ik de auto weer opnieiw op contact zetten (uit- aan) Heel vreemd dat dit met het ABS samenhangt......, Iemand enig idee?

riendert 24-01-2011 10:10

Als ik het abs lampje uit het dashboard haal, doet het dak helemaal niets.

riendert 26-01-2011 16:46

up

classic line 26-01-2011 17:31

klinkt inderdaad heel vreemd ik zou effe alle stekkers. relais zekeringen nakijken die hier mee te maken hebben misschien heb je ergens een massaprobleem

bij een golf 1 zitten de relais van het dak links boven de pomp ik denk dat een golf 4 dat ook heeft

gr mike

riendert 28-01-2011 10:12

Okee, waar kan ik informatie vinden over zekeringen en relais waar die zitten, code's en dergelijke.

maniacmark 28-01-2011 11:17

staat dat niet gewoon in de gebruikershandleiding / boekje van de auto zelf?

riendert 28-01-2011 12:19

Moet ik kijken, maar er zit een verweerde amerikaanse bij.

stn1 28-01-2011 12:51

Op golfcabrio.com staat een handleiding van het golf 3 dak. Dat is hetzelfde. Alles relais zitten onder het zitgedeelte van de achterbank.


http://www.golfcabrio.com/viewtopic.php?f=32&t=24478

stn1 28-01-2011 12:56




All times are GMT +1. The time now is 19:07.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.