Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Yuli's G60 mk1 project (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=115319)

yuli 10-06-2013 13:39

Yuli's G60 mk1 project
 
Hallo VW vrienden,

Ik ben weer terug bij mijn eerste vw liefde, de golf 1. Na meer dan 5 jaar corrado G60 te hebben gereden en een jaar Corrado VR6, begon het weer wat te kriebelen voor een nieuw project.
Ik ben erg gecharmeerd van G60 rijden en de old school techniek, dit rijdt zo heerlijk. Zo liep ik al een aantal jaren met het idee; als ooit de Corrado G60 weg gaat dat de motor naar de golf 1 gaat.

Na een half jaar huiswerk maken en onderdelen verzamelen voor de ombouw, is nu ook de Corrado G60 gestript in onderdelen en het project begonnen.

:postpics: dus daar gaan we met de eerste update:
Uit mijn corrado G60, het blok uitgebouwd:






Onderblok is opgeboord naar de eerste overmaat:



Onderblok gereviseerd. Echte revisie dus geen kijk operatie, alles is vervangen. Nieuwe zuigers, versterkte oliepomp, versterkte carter, krukas gebalanceerd.




Nieuwe Mahle zuigers naar eerste overmaat:






Kop gereviseerd:



Gereviseerde startmotor & dynamo:



Luchtinlaat gepareld en gespoten:



Zelfde voor G-lader steun:



Reclame voor de verf :) . Gebruik VHT lak werkt lekker en het is hittebestendig te zijn als het uitgehard is.



Kop gemonteerd met nieuwe koppakking en bouten:






Kleppendeksel met nieuwe (originele) pakking:






Nu moet eerst de onderdelen boot weer even langs komen om verder te kunnen.

antoine91 10-06-2013 16:06

Dammnn jij bent geweldig bezig!

R.icky 10-06-2013 18:43

Lekker bezig kerel, als hij af is, wil ik graag een keertje komen kijken (:

Mieztdi 10-06-2013 20:31

Goed bezig yuri!

LRR 10-06-2013 20:51

Netjes !!!

GolfMania 11-06-2013 16:04

het duurt ff maar dan krijg je ook wat moois :thumbup:

yuli 11-06-2013 16:40

Bedankt mannen :)

Alles gaat rustig aan, heb niet zoveel haast. Ik ben er in mijn hoofd al een paar jaar mee bezig.

@Rick kom maar is langs voor een bakkie.

Van de week komen uit Frankrijk en Engeland nog wat onderdelen binnen zodat ik verder kan met de opbouw van het blok.

Was vandaag bij Beek auto racing in Den Haag om mijn injectoren op te halen.

Mijn injectoren:



Kon het even niet laten om mijn luchtinlaat te monteren;





Ruud 16V-G60 11-06-2013 18:34

goed bezig hoor

R.icky 11-06-2013 19:41

Quote:
Originally Posted by yuli
Bedankt mannen :)@Rick kom maar is langs voor een bakkie


Bedankt voor de uitnodiging (: Als ik weer een Corrado onder me kont heb kom ik zeker langs :D

yuli 14-06-2013 17:21

Er druppelen weer wat pakketjes binnen. Tijd voor een klein updateje:

Nieuwe draadstiften en injectorzetels;



Oliehuis en nieuwe warmte wisselaar gemonteerd;



Begonnen met fuelrail uit elkaar te halen. Alle pakkingen en draadboomisolatie wordt vervangen. Alles schoonmaken en de steuntjes worden terug zwart.



Nieuwe golf 1 motorlagers geperst in de EPYTEC motorsteunen. Heb hier uiteindelijk een pers gebruikt want ging super zwaar met houtjes en een bankschroef. Steunen maak ik netjes zwart mag geen blikvanger worden.





yuli 20-06-2013 12:57

Update;

Nieuwe waterpomp gemonteerd en nieuwe thermostaat. Waterpomp was voor behandelt maar nog is een extra laagje zilver gegeven.



Epytec motorsteun in mat zwart gespoten met orgineel VW lager



Dynamosteun, Gladersteunen & dynamo gemonteerd



Nieuwe gates rollen voor multi-riem gemonteerd



Ik ga verder met het reviseren van de fuelrail. Ondanks dat mijn injectoren ultrasoon zijn gereinigd wil ik ze alsnog laten testen. Weet iemand een adres het liefst in Zuid Holland waar ze dit kunnen?

De Glader is weggebracht naar Ruud en zal onderhanden genomen worden. Ruud heeft deze inmiddels bekeken en zag er nog fris uit.

René 20-06-2013 13:17

Ziet er allemaal keurig uit zo!

Pedaalemmer 20-06-2013 15:01

Leuk project! G60 blijft een lekkere setup om mee te rijden!

g-loudertje 20-06-2013 21:48

Je pakt het goed aan! Mooi werk!

SpeedieD 20-06-2013 22:43

Goed bezig man! Motor straks als nieuw er in!

yuli 08-07-2013 15:35

Tussentijdse update van het project.

Tweedehands een complete samco set kunnen overnemen:



Slangen goed schoongemaakt en staat wel deftig moet ik zeggen. Koelwaterslangen dus blauw. Intercooler slangen worden zwart.



Samen met een vriend de distributie op tijd gezet en gemonteerd. Ik weet het wel maar doe dit gewoon te weinig en dan is het fijn dat je op ervaring kunt leunen. Alles staat startklaar nu, moet kunnen aanslaan straks om daarna te kunnen afstellen met stroboscoop.



Injectorrail gemonteerd, ik heb hiervan de kabelboom gerepareerd en opnieuw gewikkeld (boompje kost nieuw over de 100 Euro) en alle rubbers vervangen van de injectoren inclusief die van de drukregelaar. Injectoren zijn ultrasoon gereinigd maar de fuelrail gaat echter nog is los omdat ik 100% zekerheid wil dat de injectoren goed zijn. Ik wil deze dus laten testen maar ondanks ik vlakbij den Haag woon heb ik nog geen adresje gevonden in de buurt. Wel een adres in oud Beijerland (http://www.suurautoservice.nl/injec...ten-en-reinigen) moet nog even kijken wat ik doe.
Ik heb ook gekeken naar nieuwe injectoren (245cc, 3bar) deze zijn te krijgen in de VS lijkt het en dan van Bosch bij ATP. Op eBay wordt je doodgegooid met injectoren maar veel chinees spul die als Green tops worden geadverteerd maar dan over de 300cc.
Ik weet nog niet wat ik de toekomst wil maar weet wel dat ik in het begin met de originele ECU en poelie wil inrijden..



Setje intercooler leidingen en bochten van HRT binnengekomen:



Omdat de arm van de mulitriem-spanner dicht bij de kokerbalk komt in de mk1 en ik een aantal oplossingen heb gezien die ik niet zo kan waarderen. Deze arm gevonden op Ebay en besteld, hiermee win ik 12 mm t.o.v. orgineel.





Als laatste heeft Ruud mijn lader goed onderhanden genomen. Deze heb ik inmiddels een kleurtje gegeven en het resultaat hiervan komt in de volgende update.

Ondertussen het bekende wachten op onderdelen..
nieuwe klopsensor besteld
nieuwe originele riemspannerveer besteld
klein spul

Kevinmk2 08-07-2013 15:49

erg mooi, goed bezig!

Keep up the good workk

Style 08-07-2013 16:10

Ziet er allemaal netjes uit :thumbup:

yuli 18-07-2013 12:16

Kleine update. Wederom is het wachten op een aantal onderdelen.

Ondertussen een nieuwe riemspanner besteld via ARZ omdat de oude redelijk op is. Blijkbaar de laatste originele VW demper gevonden aangezien deze even op zich laat wachten en na dat ik deze besteld had ook uit de webshop verdwenen is. Maar goed verzendbericht is ontvangen dus heb goede hoop dat deze vandaag of morgen binnen is.

Verder was ik op zoek naar het hoe en waar de voorste motorsteun van epytec gemonteerd zit. Hier ben ik nog niet helemaal uit hoe dit zit. Wellicht heeft iemand een foto hiervan?

Terwijl ik aan het zoeken was naar foto's kwam ik uit op de website van Claus von Essen. Daar zat ik een beetje door webshop te bladeren en toen kwam ik deze kit tegen:



Met deze stangenconversie kit kan je het hele kabel geschakelde gedeelte weglaten voor de 02A bak. Vind ik prettig aangezien ik dan geen gaten / aanpassingen hoef te maken. Daarnaast kan ik dan mijn originele pook en middenconsole houden en ook geen gekke verhogingen en bonus eventuele kortere overbrenging. Kortom dit ga ik proberen.

Grappig is als dit werkt dan is bijna het hele G60 project naar mk1 (buiten de aanpassingen aan de kabelboom en wat kleine puntjes) een "plug & play project" geworden is. Daarmee zijn alle wijzingen dus terug om te draaien. Neemt niet weg dat het hier en daar nog best wat uitzoekwerk is.

Qua blok opbouw. Verse lader gereviseerd door Ruud, door mij gespoten en gemonteerd. De 180 rallye bocht gemonteerd. Lader olie toevoer en retour.






Custom riemspanner / spanrol arm gemonteerd:






Veel tijd gaat kwijt door op zoek te gaan naar nieuwe boutjes



Ben nu bezig met de bak. Deze is een 20.000 kilometer geleden gereviseerd, waarna ik de kilometers erop gemaakt heb. Vind het daarom niet nodig om deze nog is open te halen. Gaat versie olie in, pakkingen zijn allemaal nog lek en zweet vrij.

Uitwendig krijgt deze wel de nodige aandacht dus heb deze inmiddels meerdere keren compleet ontvet met dasty, pannensponsjes en een tandenborstel. Remmenreiniger en velgenreiniger werkt ook, de hardnekkige plekjes pak ik aan met staalwol. Probeer de basis zo goed mogelijk te krijgen en hoop dat het aluminium niet te veel vet gaat zweten uit de poriën.
De bak wordt zwart. Ik heb dit nu een paar keer gezien in het zwart en daardoor oogt de bak kleiner.

Volgende update gaan we aan de golf beginnen. De GTI motor is verkocht een gaat naar een nieuwe eigenaar.

Joan 19-07-2013 07:24

Ziet er mooi uit!


All times are GMT +1. The time now is 21:34.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.