Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Mijn auto verbruikt (te)veel koelvloeistof (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=51808)

apocalypsenever 17-02-2009 09:30

Mijn auto verbruikt (te)veel koelvloeistof
 
Beste forummers,

Laatste tijd heb ik vaak mijn koelvloeistof moeten bijvullen.
Als ik het op peil heb gebracht, is het 2 dagen later weer ver onder peil.
Hoe komt dit??

Het gaat om een Jetta MK2 1.3 INJ met NZ motor.

Alvast bedankt :)

Dirtbag 17-02-2009 09:49

Of je koppakking is lek en het komt in de verbrandingsruimte. Dan maak je naar alle waarschijnlijkheid ook een stoomgordijn achter je. Je kunt ook ruiken aan je uitlaat, als dit bitter/zoet ruikt dan is dat KVS.

Of je hebt ergens een lekje zitten in je radiator of slangen, vaker in de radiator dan in de slangen tenzij je daar aan hebt zitten trekken laatst.

je kunt de auto op een droge vloer (beetje lastig met dit weer) zetten en kijken of hij druppels achterlaat. Je kunt ook je radiator eens bekijken. Trek je grille eruit en ga dan kijken. Een lekje in de radiator valt meestal op door rommel dat aan de natte plek blijft plakken of door een druppel die eraan hangt. Als je twijfelt of het KVS is kun je het proeven, het heeft een bitterzoete smaak. (ik kan het niet aanraden om het te drinken ;) )

Als het gaatje in de radiator zit zou je kunnen proberen deze te kunnen repareren. Vervanging is echter aanzienlijk betrouwbaarder. voor een golf 2 1.3 NZ was het anderhalf jaar geleden bij de dealer €140 en bij een universeel €40 voor een nieuwe radiator.

Je interieur kachel kan ook nog lek zijn, dan heb je geloof ik veel vocht in de auto.

mvg

db

Tjaap 17-02-2009 09:50

lekkage of lekke koppakking... ik hoop het eerste voor je..

apocalypsenever 17-02-2009 12:03

Bedankt voor de reacties, ik ga het eens uitzoeken :thumbup:

kartboy89 17-02-2009 12:28

Ik heb dit probleem ook.
Ik verdenk dat stukje plastic wat op de pl blok zit tussen 1 van de slangen en het blok zelf. Dicht bij de rotor.

tim_j 17-02-2009 17:00

lekt die of verbruikt die?

maakt een groot verschil.

kartboy89 17-02-2009 17:42

Quote:
Originally Posted by tim_j
lekt die of verbruikt die?

maakt een groot verschil.


lekt.
me versnellingsbak zit onder
En me oliedop blijft schoon

apocalypsenever 17-02-2009 18:30

Quote:
Originally Posted by tim_j
lekt die of verbruikt die?

maakt een groot verschil.


Tja geen idee, het peil is gewoon veel lager steeds...
Ik ga straks naar de auto en dan eens ff goed de boel onderzoeken :)

tiefflieger 17-02-2009 19:45

Bij mijn oude NZ lekte er koelvloeistof bij de rubber ring van het thermostaathuis .

Hoop voor je dat hij ergens wat lekt...

tim_j 17-02-2009 22:42

rij em een rondje warm,
zet de auto stil met de motor aan.

en inspecteer dan alle leidingen. begin op het hoogste punt,
bij je reservoir en zoek naar beneden
kijk goed bij je thermostaathuis.
of iets daar direct omheen.
is je carterpan nat?
onderkant bak?
je baksteun?

wat losstaat van lekken:
zijn de slangen toevallig kei hard?

apocalypsenever 18-02-2009 16:58

Heb zelf niets kunnen vinden.. zaterdag ben ik welkom in de garage en dan gaat de vakman er eens een kijkje naar nemen :thumbup:

Zal achteraf de oorzaak van het probleem uiteraard melden..

Bedankt voor de reacties! :D

tim_j 18-02-2009 22:38

Quote:
Originally Posted by apocalypsenever
Heb zelf niets kunnen vinden.. zaterdag ben ik welkom in de garage en dan gaat de vakman er eens een kijkje naar nemen :thumbup:

Zal achteraf de oorzaak van het probleem uiteraard melden..

Bedankt voor de reacties! :D


ik hoop dat het niet veel ernstigs is, maar toch vrees ik een beetje voor de koppakking..

NoBody 30-11-2009 20:43

Quote:
Originally Posted by apocalypsenever
Heb zelf niets kunnen vinden.. zaterdag ben ik welkom in de garage en dan gaat de vakman er eens een kijkje naar nemen :thumbup:

Zal achteraf de oorzaak van het probleem uiteraard melden..

Bedankt voor de reacties! :D

Ofwel de oorzaak is, na 10 maanden, nog niet gevonden, of je houdt je niet aan je belofte.. :(

gbgolf2 02-12-2009 22:54

:p

zuivere311 03-12-2009 00:11

Quote:
Originally Posted by NoBody
Ofwel de oorzaak is, na 10 maanden, nog niet gevonden, of je houdt je niet aan je belofte.. :(


Misschien is hij nog aan het duwen?

boolean 03-12-2009 03:46

die van mij verbruikt/lekt ook ergens koelvloeistof, alleen weet niemand waar.. ikzelf nog de garage heeft kunnen constateren wat de oorzaak is; het lijkt stomweg te verdampen. ik moet zo'n drie maal per jaar koelvloeistof bijvullen en dit uitsluitend in de zomer maanden. het is mij nog altijd een raadsel..

afgezien daarvan rijd ik al ruim vier jaar probleemloos, dus ik kan er niet echt wakker van liggen ;)

Jel Golf 2 GTI 03-12-2009 03:53

Quote:
Originally Posted by boolean
die van mij verbruikt/lekt ook ergens koelvloeistof, alleen weet niemand waar.. ikzelf nog de garage heeft kunnen constateren wat de oorzaak is; het lijkt stomweg te verdampen. ik moet zo'n drie maal per jaar koelvloeistof bijvullen en dit uitsluitend in de zomer maanden. het is mij nog altijd een raadsel..

afgezien daarvan rijd ik al ruim vier jaar probleemloos, dus ik kan er niet echt wakker van liggen ;)



Mss gewoon je dop die een beetje doorlaat als de wagen warm staat.

Grtz Jel :thumbup:

apocalypsenever 08-12-2009 14:07

Quote:
Originally Posted by NoBody
Ofwel de oorzaak is, na 10 maanden, nog niet gevonden, of je houdt je niet aan je belofte.. :(


Scherp! Had je na een maand ook wel mogen vermelden in dat geval :lmao:
Was bij mij idd de koppakking. Weet niet meer precies wat het me kostte maar was niet zoveel, omdat een maat van mij bij de vw garage werkt en de onderdelen goedkoop kon krijgen.


All times are GMT +1. The time now is 02:47.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.