Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   tijdens rijden valt elektra uit. (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=63806)

bas. 26-12-2009 20:18

elektra werkt niet meer, contact blokje?
 
moest voor een ritje met de auto weg en dacht laat ik mijn lx maar weer is pakken, draait de motor ook weer is even.

ben ik aan het rijden km of 5-6 verder wil ik de ruitenwisser aan zetten begint het lampje van mijn knipperlicht branden en de ruitenwissers gaan niet aan. vervolgens vallen de blower,lampen,radio en eigenlijk alles wat met elektra te maken heeft uit.

De auto rijdt voor de rest prima. alleen al het elektra is weg.

( even voor de duidelijkheid accu was vol had ik net geladen, accu klemmen zaten vast maar kan beter)

ik zat te denken aan massa probleem maar kon geen losse massa vinden oid.

Bertus_01 26-12-2009 20:40

accu lijkt me verder sterk, aangezien je dynamo vor stroom zorgt tijdens het rijden. Dus electra zou gewoon van stroom voorzien moeten worden.
Denk eerder ook aan een massa probleem, of ergens sluiting bijv: zek kast..

bas. 26-12-2009 20:44

ik noemde de accu omdat pas mijn stroom ook raar deed en ik de accu die er toen in zat vervangen heb voor een ander en toen was het probleem weer mee verholpen.

het blok is pas wel vervangen maar daarin zit de massa kabel wel goed vast op de plek waar die normaal ook zit.

kan het iets te maken hebben met de olie sensoren, deze zijn vervangen en hebben de stekkers omgewisseld gezeten. (kan me haast niet voor stellen)

op welke plekken is het verstandig om te kijken waar die kortsluiting zou maken.

siepgti1978 26-12-2009 20:48

Contact Blokje stuk denk ik
Heb ik ook al eens gehad!
Mvg Siep

bas. 26-12-2009 20:51

had je dezelfde symtonen? waar zit dit blokje bij de zekeringkast

siepgti1978 26-12-2009 21:00

Quote:
Originally Posted by bas.
had je dezelfde symtonen? waar zit dit blokje bij de zekeringkast

Bij je contact !
Achter waar jeje sleutel in doet Klein wit blokje!
Ja had de zelfde symtonen!
Gr Siep

bas. 26-12-2009 21:14

gaan we daar is aan de slag.

bas. 03-01-2010 20:26

contact blokje net vervangen, maar probleem blijft.
zekeringen zijn ook allemaal nog goed.
massa van het blok is ook nog prima.


kan het echt niks mee te maken gehad hebben dat de kabel van de olietemp op de ontsteking heeft gezeten?

bas. 04-01-2010 16:45

heb net het dashboard eruit gehaald om zo alle bedrading goed te kunnen bekijken zie geen losse draden, alle massa punten losgehaald indien nodig schoongemaakt en weer vast gezet maar geen verschil,

wat er nu wel werkt zijn de alarmlichten ik moet dan de richting aanwijzer op links zetten en dan de alarm lichten aanzetten dan gaan ze heel lafjes branden.

Martinus 04-01-2010 16:56

bij mij (Jetta mk1 1.5jb) doen de knipperlichten ook vreemd, na een hoop zoeken vonden we dat één pennetje in de stekkeraansluiting op de zekeringkast afgebroken was en dus slecht contact maakte. kijk die aansluitingen eens goed na en zie of er geen pinnetjes in de stekkers blijven steken, waardoor ze wel (maar slecht) contact maken.

Hopelijk kun je er iets mee..

bas. 04-01-2010 19:08

dat zou daarvoor een goede verklaring kunnen wezen maar dan snap ik nog steeds de rest niet.
ik zou wel is willen weten waar ik het best kan beginnen met zoeken.

golf mkII 16v 04-01-2010 22:14

Heb je de stekkers achter in de zekeringkast al los gehad?

Ron mk1 05-01-2010 08:36

Ik zou even een startkabel pakiken en die rechtstreeks vanaf de minpool van de accu op het motorblok zetten.

Is het dan nog niet verholpen , dan even van de minpool op de stuurpen onder je stuur.

Dit klinkt persoonlijk toch echt als een massa probleem.
Mijn mk1 heeft ook last van dezelfde klachten, maar dat is toch echt het contactblokje.

Maar jij hebt hem al uitgewisseld zeg je.

suc6

Mice 05-01-2010 08:37

probeer eens een andere lichtschakelaar, die dingen geven ook vaak problemen en soms zelfs brand.

bas. 05-01-2010 10:04

vanochtend om 5 uur de garage ingedoken, kan er niet tegen dat ik niet weet wat het is.

ben eerst begonnen met de zekeringkast eruit te halen, deze heb ik voor zover het kon schoongemaakt ( zat bijna geen stof op maar goed je weet het nooit)

vervolgens alle zekeringen eruit gehaald en gecontroleerd. niks aan de hand

toen ben ik alle bruine en voor de zekerheid zwarte kabels allemaal na gelopen (losgehaald en schoongemaakt)

toen alles er weer opgezet en weer niks alleen nog maar dezelfde klachten.
ga nu is proberen zoals ron zegt met de startkabels.

contact blokje heb ik uit een andere jetta gehaald waar nog wel alles werkt. dus dat kan het toch ook niet zijn?

lichtschakelaar heb ik ook geprobeerd maar ga nog maar is een andere pakken.

bas. 05-01-2010 10:15

we zijn weer een stapje verder.

heb een startkabel gepakt deze op de accu en vervolgens op het motorblok gedaan. voila alles werkt weer.

maargoed kan niet zo blijven rijden natuurlijk dus heb ik de accu klemmen er weer opgedaan en nu doet alles het ineens weer :S

zou het dan mischien ook aan de massa klem kunnen liggen? dat deze mischien geen goeie verbinding maakt. heb hem er nu namelijk ook op een andere manier opgezet.

yuli 05-01-2010 16:45

Ik heb percies hetzelfde gehad en daarbij heel veel kleine onverklaarbare storingen. Die orginele accu klemmetjes oxideren snel en het draad naar de chasis en aftakking naar versnellingsbak is niet geisoleerd en veels te dun. Ik had voorheen altijd een moeizame startmotor.

Ik heb om van het gezeik af te zijn een nieuwe massa getrokken Volgens mij 8 of 10 mm dik met nieuwe (gouden) accuklemmen en tevens de + naar de startmotor ook 8 of 10 mm dik. Daarbij ben ik toen gelijk naar een optima red top gel accu gegaan. Als ik nu nog maar net de sleutel aanraak loopt mijn motortje al.

bas. 05-01-2010 21:38

ik heb al nieuwe klemmen gehaald en en dikke massa kabel gehaald die ik ook op mijn kever heb zitten zo moet ik denk ik een heel eind verder komen, morgen maar is het dashboard terug plaatsen en wat ander klein grut veranderen.
hopelijk was dit ook de reden dat mijn radio uitviel als ik he boven volume 25 zetten

Ron mk1 05-01-2010 21:54

Blij dat het verholpen is.

De radio hoeft daar niet aan te liggen, als je dit probleem altijd al heb gehad met je radio. Kan het ook zijn dat je TE lichte of TE zware speakers erop hebt staan.

De meeste zijn beveiligd bij de verkeerde weerstand. Als je hem dan wilt over belasten dan schakeld hij gewoon uit.

bas. 05-01-2010 21:57

was ik al een klein beetje bang voor,

heb zo'n moet niet te veel kosten maar moet wel knallen setje :p veel neon op de versterker en een audibahn woofer. is natuurlijk al niet de beste combi.


All times are GMT +1. The time now is 15:06.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.