Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Golf 1.3 stottert/houdt in (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=72549)

GoAzBox 14-07-2010 17:09

Golf 1.3 stottert/houdt in
 
Beste lezers,

ik heb een probleempje met de auto van m'n vriendin.
zoals de titel aangeeft een golf 1.3i uit 1990 met volgens mij een multipoint injectie motortje.

bij koude loop doet hij het best OK, maar als hij warm is, of als het warm weer is zoals nu, stottert en hapert hij enorm en valt zelfs uit bij de stoplichten.

het wordt steeds erger ook. heb al eens bougies en verdelerkap vervangen en daar werd het een heeeeeel klein beetje minder van. maar een dezer dagen houdt hij er denk ik echt mee op.

sinds hij maandag bij de APK gelast is aan de uitlaat is het wederom iets erger geworden!

kan iemand me hiermee helpen? heb niet zo 1,2,3 een idee waar ik moet zoeken!

alvast bedankt!

Groeten,

Jasper

golf mkII 16v 14-07-2010 17:37

Digijet computer
Blauwe temp.sensor
Te laag koelvloeistofpeil[sensor krijgt verkeerde waarde
Vacuumslangen

GoAzBox 14-07-2010 17:41

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
Digijet computer
Blauwe temp.sensor
Te laag koelvloeistofpeil[sensor krijgt verkeerde waarde
Vacuumslangen


koelvloeistof is op peil
wordt regelmatig gechecked(bijna wekelijks)

digijet? blauwe temperatuursensor? wat bedoel je precies?

gr

DeeDub 14-07-2010 19:11

op je ''thermostaathuis'' (een zwart plstic deel waar alle koelslangen samenkomen op je motorblok, onder de verdeler) zitten 2 sensors, een zwarte en een blauwe.
digijet computer = de computer die jouw ontsteking regelt, omdat je injectie hebt heb je een computer die zit onder een plastic kapje aan de bestuurderszijde onder de motorkap, in de hoek.

golf mkII 16v 14-07-2010 19:43

Kon het niet beter zeggen :thumbup:

Dexter 14-07-2010 20:15

Luchtmassameter wellicht defect?

Wout87 14-07-2010 20:16

Ik heb hetzelfde bij mijn NZ (1.3 injectie)
ik heb de computer en de LMM al vervangen door een andere, dit heeft wel geholpen, alleen ook met dit weer houdt hij nog steeds verschrikkelijk in, tot in den treure!
Het is met name als ik hem wil starten als hij een dag in de zon heeft gestaan, moet flink op het gas staan wil hij überhaupt toeren maken en het vervelende afslaan inderdaad..
Heb je al naar de lambda sonde gekeken? Staat er 1 volt op?

GoAzBox 14-07-2010 20:44

hier kan ik wel wat mee denk ik

ik zal morgen eens gaan knutselen!

vacuumslangen was het eerste waar ik aan dacht en daar kan ik niets aan vinden maar zal het nog eens nakijken to be sure.

bedankt tot zover! ik hou jullie op de hoogte!

@wout87: start hij wel gewoon direct? dat doet deze wel namelijk!

Groet, Jasper

Wout87 14-07-2010 21:37

Hij start niet met 1 tik.. met een stuk of 5 of 6 tikken..
t rare is dat hij met -15 met 1 tik wel start!

golf mkII 16v 14-07-2010 21:54

Relais nr 32[aansturing digijet

stufenheckfahrer 14-07-2010 22:11

Gewoon vanaf de Lambasonde in je uitlaat het draadje volgen tot je aan de stekker bent. Deze uit elkaar trekken, en rijden maar! Tien tegen één dat het probleem over is.
Ik heb hetzelfde gehad met een Polo 1.3 NZ, en bij een koude motor geeft de Lambasonde een normale waarde. Pas als de auto op temperatuur komt begint de ellende. Dit was dus niet te vinden in een garage. Hier op het forum las ik toen dat je de stekker van je Lamba los moet trekken, en inderdaad, het probleem was voorbij. Kost geen cent, en is twee minuten werk.

Greetz Ron

GoAzBox 15-07-2010 17:56

Quote:
Originally Posted by stufenheckfahrer
Gewoon vanaf de Lambasonde in je uitlaat het draadje volgen tot je aan de stekker bent. Deze uit elkaar trekken, en rijden maar! Tien tegen één dat het probleem over is.
Ik heb hetzelfde gehad met een Polo 1.3 NZ, en bij een koude motor geeft de Lambasonde een normale waarde. Pas als de auto op temperatuur komt begint de ellende. Dit was dus niet te vinden in een garage. Hier op het forum las ik toen dat je de stekker van je Lamba los moet trekken, en inderdaad, het probleem was voorbij. Kost geen cent, en is twee minuten werk.

Greetz Ron

ga ik straks gelijk proberen!

GoAzBox 17-07-2010 12:25

heb eerrgister de lambdasonde losgekoppeld. het beestje loopt iets beter stationair, maar daar is alles mee gezegd. op het moment dat ik een klein beetje gas geef begint hij te hokken. bij veel gas geen probleem maar dat rijdt niet zo lekker;)

als ik stilsta en de koppeling ook maar een heel klein beetje laat aangrijpen zonder gas te geven valt hij uit. voelt een beetje alsof hij gewoon op is hoewel hij amper olie verbruikt.

klinkt dit bekend bij iemand? toch maar eens de digijet vervangen of de blauwe temperatuur sensor? had ze allebei al zien zitten.

GoAzBox 17-07-2010 12:26

zag trouwens ook dat het buisje van de carterontluchting wel erh slap/poreus is. zou dit er wat mee te maken kunnen hebben?

tim_j 17-07-2010 12:57

Bij liep de motor niet/wel als deze niet aangesloten zat.

lijkt me zowieso goed om daar een goede op te doen.

GoAzBox 17-07-2010 13:19

zoiets dacht ik zelf ook wel

ben bang dat ik die nieuw moet bestellen als dat überhaupt mogelijk is.
alles wat op de sloop ligt zal ook wel poreus zijn.

of is er hier iemand die dat heeft liggen voor een mooie prijs?:)

jetta91 18-07-2010 13:59

nou is het natuurlijk wel lekker weer maar ligt het daar wel aan??
ik heb ook een soort gelijk probleem gehad met mijn vorige golf dat was ook een 1.3i NZ

bij mij was het de opvoerpomp die in de tank zit, op het moment dat ik starte sloeg ie meteen aan en de eerste paar meter rijden ging prima, daarna kon de pomp het niet meer aan, en sloeg de auto bij elk stoplicht af en hield ook vreselijk in, je kan het pompje vinden in de kofferbak zit een zwarte deksel deze zit vast met 3 schroeven,
draai die los dan vindt je een pomp aan met daarop een stekker aansluiting, zitten als het goed is 3 draden in die aansluiting, en 2 brandstof slangen, toevoer en retour,
haal alleen de deksel even los ga achter het stuur zetten en zet je auto even op contact, dat moet je die pomp 2 keer heel kort zachtjes horen brommen, als die rauw klinkt, op je hoort hem maar 1 keer of veel vaker dan moet je het daarin zoeken.

als die kapot is dan is er niet zoveel aan de hand, je maakt hem los en haalt die pomp eruit, even op het zand letten wat om de afsluitring van de pomp zit...
pomp/vlotter is geheel demontabel, haal het zilverkleurige motortje eraf, ga naar de sloop, en doe daar precies hetzelfde met een andere golf, motorcode of inhoud maakt dan niet zoveel uit, ik had er toen een pomp uit een GTI ingezet en daar liep ie precies hetzelfde op, thuis weer aansluiten en klaar..

GoAzBox 19-07-2010 20:29

ook een goeie tip!

volgens mij hoor ik deze 1x en rauw pompen. slaat gelijk weer af na het starten nu. lijkt erger te zijn geworden. heb ook ergens gehoord dat de kat dichtgesmolten kan zijn.

zal dit eerst eens proberen. wordt wel ergens in de loop van de week.

bedankt tot zover ik hou jullie op de hoogte!

Wout87 22-07-2010 16:33

Hmm.. dit is inderdaad wel een goeie tip..
mijne klinkt aardig rauw, maar wat doet de opvoerpomp niet? of wel? -als hij stuk is-
want mijne is verder alleen soms een beetje nerveus maar rijdt goed
het is puur en alleen het starten na lange tijd stilgestaan te hebben
Mijn vermoeden is dat de mijne verzuipt

overigens heeft mijn golfje ommenabij de 258000 km gelopen

Wout87 22-07-2010 19:44

en ik heb eens gekeken, maar ik heb geen relais 32 :S welke kan het dan zijn?


All times are GMT +1. The time now is 11:16.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.