Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Polo 6N, 6N2, 9N en 6R (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=23)
-   -   spruitstuk polo 1.6 uit 98 waar scheur in zit (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=38952)

wimkis 27-01-2008 10:54

spruitstuk polo 1.6 uit 98 waar scheur in zit
 
Beste mensen, mijn auto hield erg in en trekte niet echt lekker op, dus maar naar de garage gebracht. Deze heeft mijn bougiekabels vervangen, en het spruitstukpakking vernieuwt. Maar hij vertelde mij dat er boven op mijn spruitstuk een scheur zat en dat ik die maar even moet laten lassen, omdat hij daar misschien valse lucht vandaan kreeg. Is het gebruikelijk dat spruitstukken scheuren? En is het mogelijk om ze te lassen, omdat ze van gietijzer gemaakt zijn? Of is dit uitstel van niets?

berendd 27-01-2008 12:07

betreft het het inlaat of uitlaatspruitstuk? Een uitlaat kan ik me voorstellen dat ie scheurt maar dan trekt ie geen valse lucht, dan loopt ie gewoon slecht.

trouwens, waarom heeft ie de bougiekabels vervangen als er een scheur in het spruitstuk zit?

wimkis 29-01-2008 21:24

Uitlaatspruitstuk! Ik dacht eerst dat hij niet lekker reed door die kabels, en toen die vervangen waren zagen ze die scheur pas. Ze hebben de pakking wel vervangen.

J-9A-N 29-01-2008 22:11

Een gescheurd uitlaatspruitstuk kan zeker valse lucht trekken,en daardoor kan de lambdasonde verkeerde waardes doorgeven aan de computer.
Hierdoor gaat de auto dus slecht lopen.
Lassen kan wel maar is vaak een lapmiddel.
Tijd voor een spaghettispruitstuk :D

Gr Jan

Street Performance 29-01-2008 22:25

Wij hebben RVS spruitstukken in de aanbieding met 10 jaar garantie. Kosten momenteel 175 euro.... Lassen van het oude spruitstuk heeft vaak weinig zin en is inderdaad maar een lapmiddel voor korte duur.

J-9A-N 29-01-2008 22:34

175 euro is nog goedkoper ook.
Die voor de 98 er polo 1600 is bij mijn weten alleen origineel te krijgen,en kost meer dan 200.

berendd 29-01-2008 22:47

oja lambda.. moderne auto's, geen kaas van gegeten..

maja ook zonder lambda loopt het niet lekker met een scheur in je uitlaat..

175E voor een spruitstukje is geen gekke deal btw, heb je ook zoiets voor de polo 1 in het assortiment? (sorry voor de thread hijack)

wimkis 30-01-2008 19:49

moter polo 1.6 erg hol geluid
 
Bedankt voor alle info! Het geluid van mijn moter klinkt ook een beetje hol!! Misschien komt dat daar ook wel vandaan! Wat zou het me kosten om een spaghetiespruitstuk te laten monteren? En gaat de auto dan ook meer benzine verbruiken? Groeten willem.

berendd 30-01-2008 23:16

de auto gaat ieg minder verbruiken als nu..maar ook zeker niet merkbaar meer dan eerst.

tjah monteren, ik weet niet hoeveel ruimte daar zit, maar als je er een beetje bij kan moet je dat toch wel in een uurtje kunnen doen.. dan ligt het alleen nog aan het tarief. zelf doen geen optie?

wimkis 31-01-2008 18:52

Ik wou dat ik het kon.....

RubenD 31-01-2008 18:59

Setje pakkingen halen en nieuwe koperen moertjes. Uitlaatklem en misschien voor de zekerheid wat gum gum.

Even de auto op de krik en huidige uitlaatspruitstuk demonteren en nieuwe terug plaatsen. Is niet veel werk. Enige waar je echt voorzichtig mee moet zijn is de lambdasonde, dat deze niet beschadigd bij het de- en monteren.


All times are GMT +1. The time now is 02:17.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.