Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Arne's 1983er Passat Variant GL 32b (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=49641)

Arne 23-12-2008 14:48

Arne's 1983er Passat Variant GL 32b
 
Zo, vanochtend een 1983er 32b Passat Variant GL gekocht!

Zitten een paar roestplekjes en deukjes op maar valt me alles mee eigenlijk. Dat het een GL is is echt stoer, toerenteller, velours bruin interieur en stalen schuifkanteldak, roofrails! :cool:

Grootste probleem is de carb, is zo'n drama Pierburg ding...hij loopt niet stationair. Ik breng hem zsm naar de garage om dat te fixen, en dan lekker cruisen :D

Verdere kleine puntjes zijn: cockpit zit los, en zit wat condens in. 1 mistlamp voor werkt niet, de andere zit condens in. Voor moeten er nieuwe deurslingers in. Achter een nieuw handvatje in een deur, nieuw slingertje op open dak.... 1 klink werkt niet helemaal lekker. Roestplek op achterklep, deukje linkervoorscherm. En er zou een nieuw raamrubber op moeten achter.

Verdere plannen volgen nog!

Pics!






















:rock:

Domi 23-12-2008 15:10

Stoer ding. Hier is zeker wat van te maken.
Het originele schuifdak is ook erg mooi. geen after market shit erin.

Gelijk even een boekje retour gestuurd naar Bol.Com ;) :D

Arne 23-12-2008 15:15

Haha inderdaad ja :D

Iemand een idee of de schuifdakbediening gelijk is aan die van een golf 2? Volgens de verkoper is het een schuifkanteldak trouwens, weet iemand dat te zeggen?

Arne 23-12-2008 15:57

Klopt, stond ie op. Ik was eigenlijk op zoek naar een Audi 100 Avant, maar besloot toch ook deze maar te gaan bekijken :)

nickyy 23-12-2008 18:04

super gaaf ding, alleen vind ik persoonlijk het jammer aan zoiets dat hij ingevoerd is en dus het nieuwe kenteken heeft..
maar voor de rest super gaaf!

Wim. 23-12-2008 19:03

Quote:
Originally Posted by Arne
Haha inderdaad ja :D

Iemand een idee of de schuifdakbediening gelijk is aan die van een golf 2? Volgens de verkoper is het een schuifkanteldak trouwens, weet iemand dat te zeggen?


Van bovenaf lijkt hij hetzelfde als mijn Scirocco MK2 schuifkanteldak.
Dan heb je een slingertje, en de ene kant of schuift hij open, en als je de andere kant op draait, dan kantelt hij :rolleyes:

Wel een, uuhm apart ding ;) hij gaat vast heel stoer worden!

Zit er een 5 cillinder in? :D

Ritske 23-12-2008 19:17

In een woord super en dat nieuwe kenteken wend snel hoor, wij hebben hier thuis ook een golf 1 staan met nieuw kenteken

Erwin G60 23-12-2008 19:26

Quote:
Originally Posted by Arne
Haha inderdaad ja :D

Iemand een idee of de schuifdakbediening gelijk is aan die van een golf 2? Volgens de verkoper is het een schuifkanteldak trouwens, weet iemand dat te zeggen?

Golf 2 is het zelfde maar vind je weinig met schuifkanteldak en helemaal niet op de sloop. Maar van een scirocco en audi 80 past ook.

Gertjan 23-12-2008 20:06

Gaaf :D

Rene EFE 23-12-2008 20:34

*telefoon gaat* Arne, hmm, tijd niet gesproken. *neemt op*

"Hoi, ik heb een nieuwe auto gekocht." :screwy:

:D

Jurgen Santana 23-12-2008 20:45

De Passat 32b heeft inderdaad een schuif/kanteldak.

Heel stoer exemplaar deze!!

Controleer wel even de RA wielkast ter hoogte van de vulpijp van de tank, erg zwak punt bij dit type. Ik heb er ervaring mee:(

(Wieldoppen mogen er wel vanaf, maar dat had je zelf waarschijnlijk ook wel gezien;))

Gijs 23-12-2008 23:30

Heel cool ding! Kom zsm maar langs, dan proberen we het een en ander compleet te maken :cool:

Tjaap 23-12-2008 23:50

Quote:
Originally Posted by Erwin G60
Golf 2 is het zelfde maar vind je weinig met schuifkanteldak en helemaal niet op de sloop.

is toch ook nooit geleverd?

T-bo 24-12-2008 00:40

schuifkanteldak kan je ook herkennen aan het knopje op de zwengel om het dak open te draaien. Gewoon dak openen is naar een kant draaien, het dak kantelen is dat knopje induwen en naar de andere kant draaien.
Een normaal schuifdak heeft dit knopje niet.

Erwin G60 27-12-2008 11:36

Quote:
Originally Posted by Tjaap
is toch ook nooit geleverd?

Je hebt gelijk Jaap weet ook niet hoe ik daarbij kwam maar is inderdaad officieel niet geleverd :thumbup:

Gijs 02-01-2009 22:17

En is de gaskabel nog blijven zitten onderweg? :)

Arne 03-01-2009 11:48

Ja gelukkig wel :) Bedankt nog he!

Arne 24-01-2009 20:01

De onderdelen stromen langzaam maar zeker binnen vanuit Duitsland. Ben bijna compleet inmiddels om de look te gaan bereiken die ik in mn hoofd heb; daar heeft een bezoek aan Gijs ook heel erg aan meegeholpen :).

Zal binnenkort eens wat foto's maken van wat ik heb liggen, zit wel leuk spul tussen :)

Arne 26-01-2009 17:26

Foto update van wat onderdelen die klaar liggen voor montage:

Interieurverlichting met instapvertraging:




Setje nieuwe Hella mistlampen:




JBL GTO speakers 4x6". Heb er ook nog 2 voor achterin.




De nieuwe Weber 32/34 DMTL carburateur met pasplaat en montagedelen :cool:




K&N bolt on filter kit voor de Weber:




Gasgevulde Schokdemperpatronen van KAW voor een Audi 80/90 typ81, 40mm verkort. Deze passen ook onder de 32b:




Schroefpoten achterzijde Golf 2, ook deze passen onder een 32b:




En de verlagingsveren, deze zijn van FK:




Kon ze helaas alleen per set krijgen dus ik heb nog -50mm veren over voor de achterzijde van een Audi 80/90 type81 :D
De voorzijde, die er bij mij opkomt, is -75mm. Ook komen er nog verlaagde veerschotels op, zodat de auto voor zo'n 8 a 9 cm moet gaan zakken....:rock:

Later deze week meer :)

Gertjan 26-01-2009 17:35

Goed onderdelen aan het verzamelen :D
Zijn die verlagingsspullen nog een beetje te vinden en te betalen?


All times are GMT +1. The time now is 15:45.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.