Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Transporter (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=24)
-   -   Benji eindelijk aan de Camper! (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=25991)

Berserker 09-11-2006 20:24

En nog steeds geen foto's van het interieur, ik vind t echt een superding, laat maar weten als je m verkoopt...

Benji 09-11-2006 20:44

Hij gaat nog lang niet weg ;) Ben ik niet van plan tenminste.
Heb even wat oudere foto's opgescharreld, er is wel het 1 en ander verandert, en er gaat nog iets meer veranderen. Dat zien jullie later nog.
Het verfje is er nog niet, hij had nog geen tijd om het te mengen :redface:













En nog 1 met met de T2B van mijn oom en tante:



stufenheckfahrer 09-11-2006 22:06

Mooie campert Benji!
Jij vroeg je af wat sport joker nu eigenlijk was; Ik heb nog wat rondgezocht, maar ik kan je geen eenduidig antwoord geven.
Ik veronderstel het volgende:
SportJoker is de eenvoudiger uitvoering van de Joker.Een soort weekendcamper dus.
ClubJoker is de luxere uitvoering van de Joker.

Heb je bijvoorbeeld een dieselkachel?(onder de bank). Heb je een LPG-onderbouw voor koken en je koelkast? Heb je een elektrisch pompje voor je water?

Ik heb een Westfalia persmap nagekeken én al mijn Westfalia folders uitgeplozen maar daar word steeds gesproken over de MosaikJoker, Joker 1 en 3, en ClubJoker. Mosaik is een soort zelfbouwsysteem met componenten van Westfalia, je besteld kasten voor in je bus, om ze zelf of te laten monteren.

Zodra ik wat meer weet piep ik weer!

In ieder geval veel succes én plezier met je leuke camper!

Greetz Ron

Benji 09-11-2006 22:35

Bedankt voor je reactie! Leuk dat je het ff hebt uitgepluist.
Ik heb een Eberspacher kachel erin, op diesel dus. Geen LPG onderbouw, maar met een gasfles. Wel een elektrische pomp voor het water. Of het nou echt de goedkope uitvoering is weet ik niet, omdat de stoelen wel zijn voorzien van armsteunen en dat hebben veel uitvoeringen nou weer niet. Ooit is wel eens het keukentje verandert, deze lijkt mij niet origineel. De originele zijn met klepjes, en deze echt met kast deurtjes. Hier wil ik trouwens wel wat anders van gaan maken.

Wanneer je weer eens wat vind hoor ik het natuurlijk héél erg graag!

Groeten Benjamin

Benji 09-11-2006 22:50

Heb iets gevonden, maar ben erg slecht in duits...

1983 Als neues "Multimobil" wird ein einfacher gehaltener "Sport Joker" vorgestellt, der mit den bekannten Dachvarianten ausrüstbar ist und das Freizeitfahrzeugprogramm nach unten abrunden soll. Umgekehrt wird die Ausstattung der gehobeneren Wohn- mobile "Joker" und "Club Joker" erweitert; u.a. kann die Sitzplatzkapazität um bis zu zwei Personen durch eine in den Wohnraum einschiebbare Mittelsitzbank erhöht werden. Das "Mosaik“-Programm orientiert sich ausstattungsmäßig wie farblich ab jetzt an den Joker-Grundtypen.

Bron: http://www.westfalia-register.org/w...ml/seite_7.html

Mister Cool 09-11-2006 23:00

Vette bus benji! Die T2 van je oom en tante spot ik wel eens, dat vind ik ook een superdik ding :rock:

stufenheckfahrer 09-11-2006 23:08

Als je het precies wil weten moet je eens mailen naar Rolf de Kam, dit is een Nederlander die in België woont.
Hij weet ontzettend veel van allerlei Westfalia typen, en handelt ook veel in interieurs uit sloop Westy's.

http://www.jsmulders.demon.nl/westfalia-onderdelen.htm

Hier vind je zijn mailadres

Greetz Ron

Benji 10-11-2006 09:11

Mister Cool, de T2b is inderdaad ook vet, aparte verschijning.

stufenheckfahrer, bedankt. Ik zal het eens proberen ;)

Edrik 10-11-2006 11:52

Gaaf interieurtje!!
Heb je nou niet de neiging om gelijk naar Zweden oid. te cruisen? :D

Benji 10-11-2006 17:04

Heb ik nog niet eens over nagedacht. In ieder geval staat eerst Luxemburg op de planning voor volgend jaar. Zwitserland is wel ver wanneer je ongeveer 100km/u aan kan houden! Maar het hoeft natuurlijk ook niet snel in een camper ;)

Vandaag weer eventjes aan het schuren geweest. 1 kant van de achterbumpers zit redelijk veel in de plamuur. Dus dat wordt even flink schuren en maar weer proberen strak te trekken met plamuur. Moet vast lukken.
Ook vandaag andere koplamppitten erin gezet, geel/wit/paars, had ik eerst in de Caddy maar daar heb ik wat anders voor gehaald. Vond dit leuker.
En heb vandaag de lak opgehaald! Volgende week even kijken of hij de loods in kan, dan gaan we dan lekker bezig met strippen en schuren.

Ik houd jullie op de hoogte!

Benji 11-11-2006 09:30

Gisteravond 2 nieuwe Sport-Joker stickers besteld. Die er nu op zitten gaan eraf vanwege het verven, en er zitten nu 2 verschillende kleuren op. Kleur wordt nu zilver/metallic, net geen antreciet. En kost ook nog haast niks :D

JeeWee 12-11-2006 14:43

Hee leuke campert!!! Sport joker heb ik nog nooit eerder gezien, succes ermee in elk geval! BDW, dat sattel braun interieur is erg stoer, houden zo!
Nog een vraagje over de campert van je oom en tante, hebben ze dat ding met dropped spindels verlaagd?

Benji 12-11-2006 17:34

Heej JW, ik weet zo niet hoe hij verlaagt is. Wel zit er een soort luchtbalg tussen waarmee je hem nog zo'n 2cm doet zakken. Anders kan je Boomin' bug eens gaan vragen, hij is degene die het gedaan heeft ;) Of je gaat zelf een kijkje nemen en vertelt dat je mij kent ;)

JP-VW 12-11-2006 17:35

Met spindels en met tandjes heeft mijn vader het over... :confused:

Benji 12-11-2006 17:40

Met tanden? :D

JP-VW 12-11-2006 17:43

Ja...zal wel eens een foto maken als hij weer op de brug staat :tongue:

Split52 12-11-2006 17:43

Quote:
Originally Posted by JP-VW
Met spindels en met tandjes heeft mijn vader het over... :confused:


Dropped spindels en dan met je bek op het asfalt zal hij wel bedoelen ;)

JeeWee 13-11-2006 22:36

haha dropped spindels dat dacht ik al want hij ligt aardig plat! Zou dat bag systeem wel eens in het echt willen zien, interresant

Benji 14-11-2006 17:40

Kan wel eens JW. Spreken we eens bij een meeting ofzo af.

Menno Bremer 16-11-2006 12:40

Zo ziet de mijne eruit!
 
Hallo Benji,

Hier wat foto's van mijn camper. Kun je bekijken wat je bereikt als je hem in het antraciet spuit. De kleur die ik gebruikt heb is gunmetal grey.













Groeten Menno B


All times are GMT +1. The time now is 21:16.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.