Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   MK1 met 16v van kronenburg (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=10760)

einzer 23-05-2005 17:05

MK1 met 16v van kronenburg
 
He chrisjuh komt ie dan he:
Vandaag bij van Kronenburg geweest om mijn 16v af te laten stellen, na van de winter een nieuwe kop te hebben gemonteerd. Achteraf bleek de ouwe gescheurd te zijn geweest. Ding op de test om te rollen en niet te vergeten gelijk af te stellen uiteindelijk kwam er 190 pk uit dus das niet verkeerd. Die mensen daar in Geldrop hebben weer een mooi kopje gebouwd en de auto netjes afgesteld, goed voor mekaar hier ff 2 foto's...............






WilliamF 23-05-2005 17:35

Dat is wel dikke shit... Ziet er echt goed uit en lekker vermogen. Is die kop ook bewerkt? En hoe groot zijn die webers als ik vragen mag?

cabrio16v 23-05-2005 17:36

vette sjit :D

vraagje welke ontsteking gebruik jij??

gr bauke
keep up the good work :wink:

ingrob 23-05-2005 18:12

190pk??(komt iig goed van zijn plaats)
das niet mis zeg
ziet er zeer mooi uit.

vwleusden 23-05-2005 18:15

Quote:
Originally Posted by cabrio16v
vette sjit :D

vraagje welke ontsteking gebruik jij??

gr bauke
keep up the good work :wink:


van een Polo denk ik, die hebben een vacuumvervroeging erop.

nanneborn 23-05-2005 18:25

Wil Ik Ook!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

DeNB3rt 23-05-2005 18:27

in hoeveel secondjes trek je daarmee op.
Wel leuk als je naast een vette dure bak staat voor het rooie licht :D

cabrio16v 23-05-2005 18:36

Quote:
Originally Posted by DeNB3rt
in hoeveel secondjes trek je daarmee op.
Wel leuk als je naast een vette dure bak staat voor het rooie licht :D


en dat het daarna groen wordt en jij sneller op trekt :cool:

Melvin 23-05-2005 19:21

hoe heb je de kabels naar koplampen e.d. laten lopen?
en hoe loopt je accu kabel nu? wat voor kabel heb je gebruikt? en die rechtstreeks naar start motor?

mooi spul!

Christiaan 23-05-2005 19:46

ziet er goed uit!!

Rickyrick 23-05-2005 20:07

Ganz geil! absoluut een voorbeeld voor mij!!

chrisjuh 23-05-2005 20:08

Heej Alex!
Das een heeeeeeeeel goed resultaat man,
ben benieuwd wat ie doet in real life!
Ennuh ouwe kop gescheurd??!! Man, hoelang heb je daarmee gereden, was dat al toen je dit blok kocht? :eek:

einzer 23-05-2005 20:23

Ja inderdaad kop is zo'n beetje geloof ik optimaal bewerkt, met twee andere nokken kop is tevens ook gelijk mechanische gemaakt. Het is echt een hoge toeren motor kan tot heel veel doorgaan in toeren. Gemete vermogen is bij 6950 toeren en hij kan dan nog ff verder. Het vermogen ligt hoofdwaarschijnlijk ook nog wel wat hoger, aangezien er op de grafiek van de uitdraai nog een aardig stijgende lijn inzat. Maar was gewoon ff beter om hem nog niet te ver door te trappen.

Onsteking is geloof ik gewoon 16v met de onstekingsmodule van een 8v en de verdelerkap van een citroën BX omdat je anders niet uitkomt met je reservoir van de hoofdremcilinder. Wat ik geweet kun je ook ontsteking van een oud type Seat Ibiza gebruiken(porsche system motor).

En inderdaad het gaat als de brandweer loopt in een vloeiende lijn over in iedere versnelling.

De bekabeling onder de motorkap, is alweer een jaar of 6 geleden dat ik dat allemaal heb gedaan. De kabels van de koplampen lopen rechts(bestuurderszijde) onder de kreukelzone door en gaan vervolgens door het het voorfront ook naar links. Accu heb ik achter de stoel geplaats, welke kabels ik hiervoor heb gebruikt weet ik zo niet meer(is te lang geleden), maar weet wel dat ze dik genoeg zijn.:biggrin:

einzer 23-05-2005 20:28

Quote:
Originally Posted by chrisjuh
Heej Alex!
Das een heeeeeeeeel goed resultaat man,
ben benieuwd wat ie doet in real life!
Ennuh ouwe kop gescheurd??!! Man, hoelang heb je daarmee gereden, was dat al toen je dit blok kocht? :eek:

Ja mogelijke oorzaak was inderdaad een klein scheurtje in de cilinderkop, en inderdaad heeft er hoofdwaarschijnlijk al vanaf de aankoop ingezeten, maar ze hebben het perfect opgelost!!!!!!!!!!

Ja en hij doet het goed chris moet je maar weer eens een x aankomen, kun je het meemaken.:wink:

Mk1-Addict 23-05-2005 21:57

Quote:
Originally Posted by einzer
He chrisjuh komt ie dan he:
Vandaag bij van Kronenburg geweest om mijn 16v af te laten stellen, na van de winter een nieuwe kop te hebben gemonteerd. Achteraf bleek de ouwe gescheurd te zijn geweest. Ding op de test om te rollen en niet te vergeten gelijk af te stellen uiteindelijk kwam er 190 pk uit dus das niet verkeerd. Die mensen daar in Geldrop hebben weer een mooi kopje gebouwd en de auto netjes afgesteld, goed voor mekaar hier ff 2 foto's...............







Super vette shit idd, wat een geweldig gezicht is dat zeg zo'n gestripte motorruimte!!! vraagje, waarom heb je eigenlijk geen lifter voor de motorkap, of de orginele stang, de bezemsteel valt me ineens op???

Huibert :confused:

Richard 23-05-2005 22:00

heb je nog een koppelkromme of nie...ben ik wel weer benieuwd naar...

Big_Mac_Mark 23-05-2005 22:02

Quote:
Originally Posted by Cabrio-Addict
vraagje, waarom heb je eigenlijk geen lifter voor de motorkap, of de orginele stang, de bezemsteel valt me ineens op???



Gokje: ik denk dat het is omdat ze er mee bezig zijn geweest, en het ding nog niet is terug gemonteerd...


Enne Alex: wat ziet dit er geweldig uit man! Jonge jonge jonge....goed voor het authentieke handwerk! :D

Melvin 24-05-2005 07:08

@BMM: zo te zien heeft hij z'n hele motorruimte clean en ook z'n slotplaat! zal geen lifter meer opkomen voorin lijkt me!!

JK Le Mans 24-05-2005 07:29

zal nog ff een paar foto´s neer zetten van vorig jaar !
weet niet of er veel veranderd is volgens mij niet !







even een paar met zijn nieuwe wielen







groeten !

vwgolf1 24-05-2005 09:13

oei das een knappertje, ik wel iets met witte type1'tjes, en vooral met zo'n motor e :)

...mischien andere spiegels....


All times are GMT +1. The time now is 12:58.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.