Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   APK: probleem met remdrukbegrenzers (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=81282)

RobbertMK1GTI 11-02-2011 18:12

APK: probleem met remdrukbegrenzers
 
Hallo,

Vandaag was mijn MK1 voor APK bij de garage waar hij is afgekeurd :(.

Het probleem was namelijk dat de achterremmen 'te hard' remmen.
De monteur zei dat bij flink remmen en iets insturen de achterkant uitbreekt, hij zei hierbij dat dat aan de remdrukbegrenzers kon liggen. Hij heeft de remdrukregelaar bekeken maar die zag er goed uit. Er zitten twee remdrukbegrenzers in (als je ervoor staat rechts van het blok, schuin naar beneden).

Heeft iemand van jullie dit ook eens meegemaakt/een idee wat het kan zijn en/of suggesties voor het verhelpen hiervan?

Groeten,

Robbert

J-9A-N 11-02-2011 19:07

De remdrukregelaar op de achteras is "lastafhanklelijk".
Heb je misschien de auto verlaagd zonder de remdrukregelaar opnieuw af te stellen?
Door het verlagen van de auto word de spanning op de veer van de remdrukregelaar groter (zoals ook gebeurd bij zware belading)en gaat de auto harder remmen aan de achterzijde.

Gr Jan.

patjetta 11-02-2011 19:58

Je hebt ook drukbegrenzers die naar je achter remmen gaan.
Deze begrenzen je druk tot een vast vooraf ingesteld maximum druk.
Zodra je harder remt dan deze druk begrenzen ze de druk naar je achter remmen.
Je hebt ook de laaddruk afhankelijke deze word begrensd op het gewicht.
Hoe meer lading je in je achterbak hebt hoe harder die remt.
Jij hebt denk alleen de vaste begrenzers.
Deze kunnen vervuild zijn.
Haal ze eens los en maak ze goed schoon.
Ze kunnen vervuilen door vuile remvloeistof.
Of ze kunnen van binnen veroesten door vocht in je remvloeistof door te weinig onderhoud.
Als dit het geval is zal je nieuwe moetten kopen.

de koen 11-02-2011 21:03

toevallig schijven achter op je golfje 1 ?

heb dit zelf ook, je moet zien dat er 3/15 scirocco16v of 3/20 opel gsi16v remdrukbegrenzers tussen zitten

die van een cabrio1 zijn 3/25 en voldoen niet!

ik heb zelf op mijn golf 1 vooraan g60 remmen en achter gti schijven en een remdrukregelaar op de achteras van een golf 2, deze hangt gewoon los op het minimum en dat gaat net.

RobbertMK1GTI 11-02-2011 21:11

Hartelijk dank voor de adviezen alvast!

Mijn Golf is idd verlaagd en heeft achter schijfremmen.

Ik zal eens even bij de dealer vragen of die nog remdrukbegrenzers 3/15 scirocco 16v heeft ofdat ik wat kan vinden op marktplaats (A)

Nogmaals hartelijk dank, i'll let you know als het gemaakt is!

golfcabriolet 12-02-2011 01:24

remdrukbegrenzers 3/15 scirocco zijn niet meer bij de dealer te krijgen.

ScareMercy 12-02-2011 01:49

Quote:
Originally Posted by golfcabriolet
remdrukbegrenzers 3/15 scirocco zijn niet meer bij de dealer te krijgen.

Tegenwoordig wel weer, de dealer besteld ze dan rechtstreeks bij vw classic parts :thumbup:

caddy ron 12-02-2011 09:49

daar hebben sommige apk keurmeesters wel een foefje voor, beetje wd40 op de trommels/schijven spuiten en voila remmen opeens niet meer zo hard tijdelijk dan.
Ik weet het normaal zou je zoiets niet moeten doen maar toch als je een APK moet doorstaan met al die aanpassingen aan de golfjes is het wel eens makkelijk om een vindingrijke keurmeester te hebben.
Groet Ron

ronnie_v 12-02-2011 12:52

Ik heb het ook gehad bij mijn jetta met trommels. Begrenzers vervangen, probleem nog niet opgelost. Rondje gereden met de handrem erop, en nieuw!!

RobbertMK1GTI 19-03-2011 14:36

Ben bij de VW-dealer geweest en daar hebben ze het kunnen oplossen (ze hoefde toch alleen maar de rembegrenzers schoon te maken).

Vanaf april ga ik er weer in rijden (eindelijk (A)), zal hieronder nog even wat foto's posten voor de liefhebber :D

RobbertMK1GTI 19-03-2011 14:44










All times are GMT +1. The time now is 15:23.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.