Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Derby, Polo MK 1,2 en 3 (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=22)
-   -   Kr 16v motor in een polo 86c? (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=114155)

1980navi 08-05-2013 21:22

Kr 16v motor in een polo 86c?
 
Weet er iemand als deze combinatie zou gaan en iemand misschien een link van zo een project dat al gerealiseerd is?

J-9A-N 08-05-2013 22:32

http://www.vwtuningsalzmann.de/SeitePolo1.htm

mk1-madness 08-05-2013 23:56

Voor zo'n big block moet je zagen (en lassen) aan je chassisbalken. Misschien meer info op www.polo86c.nl



The_Maxx 09-05-2013 01:24

Het kan, zeker als je graag wat last en slijpt. Plug en play is het verre van.

Hier in nederland rijdt er ook eentje rond. Een witte 2 steilheck in de buurt van herkenbosch (staat wel al een hele tijd te koop meen ik)

1980navi 09-05-2013 03:24

Ik had wel een groot vermoeden dat er gelast en geslepen moest worden aan de chassisbalken en eerlijk gezegd ben ik daar niet echt vrolijk van. Misschien beter uitkijken om een gt of een G40 in te bouwen. Wat zoeken en dan komt dat wel dik in orde.

toch bedankt voor de info en zeker de links.

richard-polo 09-05-2013 08:45

http://forum.polomagazin.de/thread.php?threadid=30336

http://www.guellegruberacing.de/polo_2f_16v_turbo.html

The_Maxx 09-05-2013 15:39

Quote:
Originally Posted by 1980navi
Ik had wel een groot vermoeden dat er gelast en geslepen moest worden aan de chassisbalken en eerlijk gezegd ben ik daar niet echt vrolijk van. Misschien beter uitkijken om een gt of een G40 in te bouwen. Wat zoeken en dan komt dat wel dik in orde.

toch bedankt voor de info en zeker de links.


Weet niet wat het bouwjaar van je auto is. Maar je kunt ook een GTI blokje van een 6N of 6N2 er in zetten. Maar dan wel op carbs of stand alone injectie. Of de originele injectie, maar das veel meer werk (vooral electra veel werk)

Is vrij makkelijk om te zetten, geen las en slijpwerkzaamheden aan het chassis nodig (al zijn verstevigingen altijd wel aan te raden, ook met een G40 blok)

En er zijn er genoeg die je voor zijn geweest.

1980navi 09-05-2013 21:48

Quote:
Originally Posted by The_Maxx
Weet niet wat het bouwjaar van je auto is. Maar je kunt ook een GTI blokje van een 6N of 6N2 er in zetten. Maar dan wel op carbs of stand alone injectie. Of de originele injectie, maar das veel meer werk (vooral electra veel werk)

Is vrij makkelijk om te zetten, geen las en slijpwerkzaamheden aan het chassis nodig (al zijn verstevigingen altijd wel aan te raden, ook met een G40 blok)

En er zijn er genoeg die je voor zijn geweest.



De polo is van 1985 en nu op het moment steekt er een 1000cc in :tongue:
dus is oldtimer.
van die verstevingen ben ik volkomen mee eens, half werk is maar niks. Moet ook nog veilig blijven ook. Al is maar alleen om er af en toe mee te rijden.

The_Maxx 10-05-2013 21:16

Quote:
Originally Posted by 1980navi
De polo is van 1985 en nu op het moment steekt er een 1000cc in :tongue:
dus is oldtimer.
van die verstevingen ben ik volkomen mee eens, half werk is maar niks. Moet ook nog veilig blijven ook. Al is maar alleen om er af en toe mee te rijden.


Originele G40 polotjes willen nog wel eens scheuren in de kas vertonen (zeker met verlaging) Zelfs standaard polo's komt het nog bij voor.

1980navi 11-05-2013 10:12

Quote:
Originally Posted by The_Maxx
Originele G40 polotjes willen nog wel eens scheuren in de kas vertonen (zeker met verlaging) Zelfs standaard polo's komt het nog bij voor.



Waar scheuren ze dan meestal?? zo kan ik eens kijken bij de mijne.
De mijne is wel nooit verlaagt geweest.

JR_berry 11-05-2013 10:22

Quote:
Originally Posted by The_Maxx
Originele G40 polotjes willen nog wel eens scheuren in de kas vertonen (zeker met verlaging) Zelfs standaard polo's komt het nog bij voor.


niet alleen de G40, ik heb een 2f met 55pk en is ook gescheurd, hoogstwaarschijnlijk wel een beetje mismeester geweest door de vorige eigenaar

Quote:
Originally Posted by 1980navi
Waar scheuren ze dan meestal?? zo kan ik eens kijken bij de mijne.
De mijne is wel nooit verlaagt geweest.


op de plaats waar de versnellingsbak op rust (bestuurders kant vooraan)
en aan de firewall durven ze ook scheuren

(dit zijn foto's van de mijne)






1980navi 11-05-2013 15:50

Quote:
Originally Posted by JR_berry
niet alleen de G40, ik heb een 2f met 55pk en is ook gescheurd, hoogstwaarschijnlijk wel een beetje mismeester geweest door de vorige eigenaar



op de plaats waar de versnellingsbak op rust (bestuurders kant vooraan)
en aan de firewall durven ze ook scheuren

(dit zijn foto's van de mijne)








Oke, ga ik morgen dan eens controleren bij de mijne.
Hartelijk bedankt JR_berry :thumbup:

The_Maxx 11-05-2013 21:48

Quote:
Originally Posted by JR_berry
niet alleen de G40, ik heb een 2f met 55pk en is ook gescheurd, hoogstwaarschijnlijk wel een beetje mismeester geweest door de vorige eigenaar


Quote:
Originally Posted by The_Maxx
Zelfs standaard polo's komt het nog bij voor.

Met standaard bedoelde ik dus de NIET-G40 polotjes ;)
Tevens de onverlaagde.

Nu is de jouwe wel een met schade, en daar kunnen die scheuren ook van komen.
Maar het is idd wel een van de bekende plekken.
meer scheuren en foto's van polo's met verstevigingen/doorgelaste polo's:
http://www.g40.nl/smf/index.php?topic=9480.0

Goeie basis is een van de belangrijkste dingen: Geen schade, nooit verlaagd gereden en fatsoenlijk behandeld. Dan hebben je verstevigingen ook nut.
Aan te raden zijn veerpootbruggen en eventueel een cupframe (of zelfgemaakt soortgelijk frame)

Of pak een polo2, front daarvan is een stuk steviger gebouwd, geeft weer wat betere basis.

jellehier 11-05-2013 22:41

Het is een 85er

Is dus al veel steviger dan zon 2f


En een standalone injectie of het originele spul is qua werk niet veel verschil

passatje2 12-05-2013 07:32

ik ben in the 90's eens naar een polo meeting geweest in duitsland welke tuner dit had georganiseerd had weet ik niet meer,of het nou dietrich was ik weet t niet meer,maar daar stonden dus polo's 1 en 2 met een gti type 1 blok erin met injectie en alles echt vet ik heb ook eens een auto en motor sport gehad waar ze een steilheck met een 16v erin testen op een baan dus het gaat wel degelijk,kost alleen een hoop werk met t ding erin hangen en de aandrijfassen op maat maken e.d. dingen......

JR_berry 12-05-2013 11:31

@The_maxx

sorry had er overgeleze :cool:

1980navi 12-05-2013 16:24

Quote:
Originally Posted by passatje2
ik ben in the 90's eens naar een polo meeting geweest in duitsland welke tuner dit had georganiseerd had weet ik niet meer,of het nou dietrich was ik weet t niet meer,maar daar stonden dus polo's 1 en 2 met een gti type 1 blok erin met injectie en alles echt vet ik heb ook eens een auto en motor sport gehad waar ze een steilheck met een 16v erin testen op een baan dus het gaat wel degelijk,kost alleen een hoop werk met t ding erin hangen en de aandrijfassen op maat maken e.d. dingen......


Vooruit gaan zal het zeker :D
Maar heb besloten om geen 16v motor in te bouwen. Anders moest ik mijn corrado slopen ervoor en dat zou zonden zijn.
Dus corrado de verkoop in en dan maar aan de polo werken.

The_Maxx 12-05-2013 19:30

Quote:
Originally Posted by jellehier
Het is een 85er

Is dus al veel steviger dan zon 2f

Check, overheen gelezen! Das dus al een veel betere basis inderdaad :thumbup:

Quote:
En een standalone injectie of het originele spul is qua werk niet veel verschil

Qua installatie niet nee.
Op het feit na dat standalone niet al dat uitzoekwerk van de kabelboom van 6N(2) naar 2 nodig heeft.
Qua afstellen ligt het er maar net aan waar je begint en hoe het blok verder is (zijn er aanpassingen/bewerkingen verricht of niet?)

1980navi 12-05-2013 20:28

Qua installatie niet nee.
Op het feit na dat standalone niet al dat uitzoekwerk van de kabelboom van 6N(2) naar 2 nodig heeft.
Qua afstellen ligt het er maar net aan waar je begint en hoe het blok verder is (zijn er aanpassingen/bewerkingen verricht of niet?)[/QUOTE]


euh, dit is even chinees voor me :rolleyes:

De Pul 12-05-2013 21:14

voor mij ook.....het originele management is nl. vele malen minder werk om aan te sluiten in een polootje dan een standalone installeren.om nog maar te zwijgen over het na de tijd inregelen op een rollenbank.


All times are GMT +1. The time now is 21:10.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.