Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   ashoes vervangen (voor apk?) (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=61930)

larsje 10-11-2009 18:38

ashoes vervangen (voor apk?)
 
Mijn rechter ashoes is gescheurd.
Hierop heeft de keurmeester gezegd dat hij daarop afgekeurd wordt.

a) Heeft hij gelijk om hierop af te keuren? (en waarom?)

b) Hoe doe je dit?
Ik heb nog geen werkplaatshandleiding (ga een etzold kopen nieuw in Duitsland) die ga ik volgende week pas kopen(kom pas dan weer in dld), maar had het graag deze week opgelost!


Alvast bedankt!

breadfan83 10-11-2009 18:41

http://www.volksforum.com/forum/search.php?

Zoek maar eens op aandrijfas, homokineet, homokineethoes, etc.
Het is in ieder geval makkelijk te doen als je maar het juiste gereedschap hebt, en hij kan de auto er inderdaad op afkeuren.

Erwin G60 10-11-2009 18:43

Een ashoes mag tegenwoordig toch ook gekit of gelijmd worden zolang het maar niet lekt.

larsje 10-11-2009 18:43

Quote:
Originally Posted by breadfan83
http://www.volksforum.com/forum/search.php?

Zoek maar eens op aandrijfas, homokineet, homokineethoes, etc.
Het is in ieder geval makkelijk te doen als je maar het juiste gereedschap hebt, en hij kan de auto er inderdaad op afkeuren.


Het is trouwens de binnenste (versnellingsbak kant), daar vond ik net (aandrijfashoes gezocht) niets voor.

K ga eens verder zoeken!

larsje 10-11-2009 18:44

Quote:
Originally Posted by Erwin G60
Een ashoes mag tegenwoordig toch ook gekit of gelijmd worden zolang het maar niet lekt.


Hij ligt er voor meer dan de helft af!

Quist 10-11-2009 18:54

Heb van de week zelf ook beide hoezen vervangen, qua kosten hoef je het niet te laten a 17E voor een compleet origineel vag setje.

Als je zoals eerder gezegt het juiste gereedschap tot je beschikking hebt is het zeker binnen een uur te doen (beide kanten).

Een werkplaatshandboek kun je geregeld via marktplaats vinden en zo heb ik er 2 weken terug hier op het forum 1 gekocht voor 15e :)

larsje 10-11-2009 19:07

waar haal je die hoezen? (ben luchtgekoeld wel bekend, maar weet niet waar ik dit moet zoeken!)

is het ook goed te doen zonder brug?
en is het aan te raden meteen de homokineet mee te vervangen?

larsje 10-11-2009 19:14

ik doe trouwens gelijk de veerpoot vervangen (door een schroefset).
Maakt dit het makkelijker/moeilijker?

Quist 10-11-2009 19:16

Maakt niets uit, heb zelf in de afgelopen weken mijn voorste subframe + draagarmen, aandrijsafhoezen etc etc vervangen.

Heb de auto naast mijn huis staan gewoon buiten en heb het dmv een krik en een paar motorsteunen gedaan waar ik de auto opgezet hebt.

Hoezen etc kun je gewoon bij de vag dealer bij jou in de buurt bestellen.

golf mkII 16v 10-11-2009 19:32

Voor de binnenste hoes moet de aandrijfas van de bak geschroeft worden
12 kant inbus 8
Als je de schokdempers vervangt is dat het gemakkelijkst[fussee ligt dan los
Om de moer van de aandrijfas los te draaien moet je de auto niet opkrikken[gewicht van de auto houd de as tegen,eventueel op de rem trappen

Typ 81 10-11-2009 19:46

Quote:
Originally Posted by Erwin G60
Een ashoes mag tegenwoordig toch ook gekit of gelijmd worden zolang het maar niet lekt.

Dat is echt slecht :screwy: Gewoon een nieuwe hoes voor die 20 euro!

breadfan83 10-11-2009 19:56

Quote:
Originally Posted by larsje
ik doe trouwens gelijk de veerpoot vervangen (door een schroefset).
Maakt dit het makkelijker/moeilijker?


Dat maakt het makkelijker. Als de veerpoten los zijn krijg je de aandrijfas makkelijker los namelijk.

Belangrijkste gereedschapje is die torx-bit voor op de ratel. Koop je wel eentje van goede kwaliteit.

tim_j 10-11-2009 23:20

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Dat maakt het makkelijker. Als de veerpoten los zijn krijg je de aandrijfas makkelijker los namelijk.

Belangrijkste gereedschapje is die torx-bit voor op de ratel. Koop je wel eentje van goede kwaliteit.


het is geen Torxs, het is een 12-kant. ;)

Richard 10-11-2009 23:24

Quote:
Originally Posted by Typ 81
Dat is echt slecht :screwy: Gewoon een nieuwe hoes voor die 20 euro!



als er een klein scheurtje ( minimaal) dan gaat er bij mij ook sicaflex in.. geen enkel probleem..is dan weer als nieuw.. grote scheur(jaja..;)) gewoon nieuwe hoes.

larsje 10-11-2009 23:25

en waar krijg ik die 12-kant (bitje)?
het liefst alleen die. dus niet een hele set.
brezan zal die wel niet hebben..

edit: waarschijnlijk vervang ik dan meteen de homokineet. is dat gelijk ook gedaan, aangezien er waarschijnlijk toch wel vuil enzo inzit.

Richard 10-11-2009 23:26

bij brezan oa..

tim_j 10-11-2009 23:31

Brezan heeft m vast wel, anders naar de ijzerwarenhandel.
vragen naar de 12-kant maat 8 met verlenging. en dan de maat van je ratel. meestal 1/2 of 1/4. met de verlenging eraan zit je kineet niet in de weg.

Quist 10-11-2009 23:43

Lees net dat je HTS autotechniek doet?

1e jaars oid? :P

larsje 11-11-2009 00:18

Quote:
Originally Posted by Quist
Lees net dat je HTS autotechniek doet?

1e jaars oid? :P


Ben derdejaars.

In datzelfde (voorstel) topic zie je dat ik alleen maar luchtgekoelde ervaring heb.

En ik heb ook nog geen werkplaatshandleiding.
Ik zal er ook wel uit komen zonder hulp, maar wie weet is er wel net 1 trucje dat je ff moet weten zodat het net ff wat makkelijker gaat.

Ik wist bijvoorbeeld niet dat ik zo'n 12kant bitje nodig had. Had ik lekker onder mn auto gelegen...

breadfan83 11-11-2009 00:23

Quote:
Originally Posted by tim_j
het is geen Torxs, het is een 12-kant. ;)


Mijn excuses. Een 12-kant van 8mm, als ik het goed heb. ;)
Ik heb hem zelf bij de Brezan vandaan, met levenslange garantie (bij normaal gebruik). Dus 't boutje schoonmaken van binnen, 't bitje er in rammen, en voorzichtig draaien.


All times are GMT +1. The time now is 13:08.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.