Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Restauratie, plaat- en laswerk (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=106)
-   -   kneedbaar staal?? iemand ervaring mee (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=44398)

johan8vplus 17-07-2008 21:03

kneedbaar staal?? iemand ervaring mee
 
mijn zwager heeft iets roest,en er is een gaatje ontstaan.(om ruitenwisserarmgat)
omdat ik geen CO2 lasserij meer heb, alleen nog een TIG lastoestel(brand je zeer snel door autoplaat heen,dus geen optie).
alles ontroest en omdat t gaatje toch dicht moet en ik wel eens iets gehoord heb over bison kneedbaar 2K staal.
en nu vroegen wij ons af of........
er hier ook iemand is die hiermee ervaring heeft??

werkwijze...(plan)
eerst gaatje vullen met die bisonspul
afslijpen,schuren,ontvetten,epoxy,polyesterplamuur ,schuren en kleur spuiten.
zou dit blijven zitten of slecht plan??

ik groet u
johan
joure

FEMME 17-07-2008 21:07

Volgens mij kun je het beste een polyester matje gebruiken, dan afslijpen of schuren glad maken met gewone polyester plamuur. Dat werkt beter dan kneedbaar metaal, Dit heb ik weleens gebruikt met een scheur in m'n cater dan werkt het wel..

johan8vplus 17-07-2008 21:10

t gat van de ruitenwisserarm is iets uitgescheurd en een gaatje doorgeroest,ben bang dat een matje niet sterk genoeg is omdat ik denk dat er kracht opt plaatwerk om de wisserarm komt tijdens regen.
johan

FEMME 17-07-2008 21:14

Dan denk ik dat kneedbaar staal ook niet houd. Maar welke ruitewisser is het en wat voor auto. Als het de achterste is dan zou je ook het hele gat dicht kunnen maken ruitewisser eraf bedoel ik en dan plamuren en spuiten..

johan8vplus 17-07-2008 21:17

voor midden dus wel nodig
johan

FEMME 17-07-2008 21:19

Dat wordt wel lassen ben ik bang, weet niet waar je vandaan komt maar wil het wel voor je doen.

ZOAB 17-07-2008 21:22

het polyplamuren van staal gaat op den duur geheid 'werken' door warmteverschillen, met scheuren tot gevolg... ik begin er niet meer aan...

Siepeltje 18-07-2008 12:50

Ik heb dat kneedbare staal gebruikt voor de stoeprandschade op m'n sebrings. 1 rand was nogal beschadigd. Heb dat spul erop geboetseerd, en met een natte stanleymes de rand weer vorm gegeven. Uit laten harden, schuren en spuiten. Je ziet er nu niets meer van.

Het is een soort van 2 componenten klei, zodra het vermengd is moet je het binnen 30 min. verwerken. Als het spul uitgehard is, is het echt keihard. Hoe het voor plaatwerk is zou ik niet weten, nog niet geprobeerd.

johan8vplus 18-07-2008 18:58

heb een vertinsetje besteld,hiermee gaat t opgelost worden.
johan

Joost.... 20-07-2008 19:45

Als je een klein gaatje hebt waar ie door is, dan garandeer ik je dat als je een heel stuk eruit zou slijpen het aan de binnenkant een roestplek van zeker 10x10 cm is. Dat kan je een beetje weg prutsen met matjes, staalplamuur, klei whatever, of gewoon een stukje op de sloop eruit zagen bij een ander....en dat erin laten lassen.

johan8vplus 21-07-2008 16:32

dat is bij mij niet t geval is wel doorgeroest maar nu helemaal ontroest.
nieuw stukje inlassen was geen probleem geweest(ben zelf lasser alleen geen mig apparaat meer thuis)
vertinsetje is onderweg gaat hiermee oplossen

groet
johan

JurjenV 21-07-2008 21:26

Griffon Epoxy Repair stick, is 2K en kun je in kleine stukjes gebruiken. Is echt alderjezuust sterk.


All times are GMT +1. The time now is 12:16.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.