Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   golf 2 16v circuit auto. (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=43111)

vwmk2driver 06-06-2008 06:31

golf 2 16v circuit auto.
 
hallo forummers.

ik heb momenteel mijn zinnen gezet op het racen, hiervoor heb ik een golf 2 16v gekocht welke ik het komende jaar race klaar zal maken.

het betreft een golf 2 16v kr.

de klasse die ik aankomend jaar wil gaan rijden is een klasse waar er bijna niks veranderd mag worden aan de body/vering en dergelijke.
ik kies hiervoor om eerst een beetje te oefenen en het nog een beetje betaalbaar te houden.

ondanks de vele beperkingen in deze klasse moet er uiteraard uitgehaald worden wat erin zit.. hiermee bedoel ik niet onderdelen maar prestatie.

de auto moet zo licht mogelijk worden opgebouwd maar gelijk ook stevig, de wielophanging/sturing en remmen is een belangrijk aspect hiermee ga ik beginnen, voor de rest zullen er alvast voorbereidingen getroffen worden om het seizoen er na redelijker wijs over te kunnen stappen naar een hogere klasse.

kortom we gaan verwijderen wat weg mag en wat weg kan. en ik ga de auto zoveel mogelijk race klaar maken maar toch ook zorgen dat we binnen de beperkingen blijven.

ik zou zeggen word vervolgt.

klasse en plannen wijziging pag 6

vwmk2driver 06-06-2008 06:33

afgelopen zaterdag, de laatste onderdelen verwijderd van de golf.

de tank en de achteras en de deuren met ramen is eigenlijk het enigste nog wat er aan de golf zit.

zaterdag ook de motorruimte ontdaan van alle kit naden,en al het roest wat her en der zat tevoorschijn gehaalt, dit zal gelast moeten worden.

ook heb ik het bovenste deel schutbord deels er uitgezaagt,
ik laat het rechtse deel zitten deze maak ik dicht, zodat ik even goed frisse lucht aan kan zuigen via de roosters die in de motorkap zitten.

door het verwijderen van het andere deel kan de warmte van de motor gemakkelijk weg stromen door het rooster in de motor kap.

hier wat pics.




Pedaalemmer 06-06-2008 07:16

Niet de meest aerodynamische auto die je hebt gekozen maar met gewichts besparing moet een hoop winst te behalen zijn. Watvoor auto's hebben je tegenstanders?

marving60 06-06-2008 08:16

Ben erg benieuwd naar dit projectje....
Wat ga je allemaal doen aan gewichts besparing?
Misschien dat je het al van plan was maar ander miss een tip: De ondercoating weegt in totaal ook zo'n 30a 40 kg (tot op het staal). en misschien Kunstof ramen 'n idee?

Hoe heet die klasse waar je in gaat rijden? en hebben die ook een website? ben er wel benieuwd na!!!

Greetz Marvin

vwmk2driver 06-06-2008 09:22

het is slalom/behendigheids rijden..

topsnelheid ligt misschien max op de 140,dus earodynamica speelt niet zon rol.

en marvin g60,ikheb idd al ruim 30 kilo aan isolatie matriaal verwijderd aan de binnenzijde wat losligt.

de kit ende schutz gaat er ook nog af.verwacht daar zon 30 kilo van.

er komt een 20 liter tank onder inplaats 55. scheelt ookalweer 35kilo.ga zo maar door..

www.wimedo.nl

kun je wat info vinden.

Pedaalemmer 06-06-2008 09:56

plexiglas erin scheelt ook behoorlijk wat :D

vwmk2driver 06-06-2008 11:09

ik ga beginnen met de standaard straatauto klasse.
dit is een erg beperkte klasse.

volgend jaar wil ik in de hogere klasse gaan rijden,

maar nu moet ik mijn originele ramen houden en het interieur moet er nog in zitten enzo.
slicks banden mag ook niet.

kortom nog een hoop beperkingen.

Marcski 06-06-2008 12:07

soort auto-x dus, leuk!

De Limburger 06-06-2008 16:02

Dit ga ik eens volgen ben al langer aan het denken aan zulk een project..ga zo door en niet de moed latten zakken als het even tegen zit..

vwmk2driver 07-06-2008 17:36

zo vandaag weer een hoop gedaan..

-heb de motor voorzien van nieuwe drijfstang lagers dit als voorzorg maatregel.
-ook een nieuwe distributie riem met spanrol gemonteerd.
-heb een stuurbekrachtigings set aan de motor geschroefd.
-de carter pan voorzien van schotten en een spatplaat gemonteerd, dit voor het vele slingeren en hierdoor eventueele schade door te weinig smering.
-heb de originele oliefilter huis met warmtewisselaar verwijderd deze maakt plaats voor een golf 1 filterhuis met thermostaat en een originele olie koeler van een scirocco 1(deze is 2 rijen groter dan van een golf 1).
-gelijk ook alle waterslangen omgebouwd zowel van de warmte wisselaar als van de kachelradiateur deze komen te vervallen.

-heb de front balk aangepast,de wind plaat en de balk waar de radiateur op staat is komen te vervallen voor de radiateur en olie koeler heb ik steunen gelast op de motorsteun balk.

-heb ook nog een accu bak gemaakt achter de bijrijders stoel hier komt deze te staan.

kortom op een zaterdag kan je een hoop doen :D

vwmk2driver 17-06-2008 11:49

zo heb even een paar dagen niks kunnen doen, maar gisteren weer verder gegaan.
heb me hefbrug even aangepast nu kan mijn golf 2 er ook op :D :mrgreen:

inmiddels is de gehele binnen zijde ook ontdaan van bitumen en kit.
1 deze dagen verder aan de bodem en dan kunnen we gaan aanpassen/verbeteren en opbouwen

René 17-06-2008 13:48

Gaaf project Frank! Zo`n circuit auto lijkt mij ook erg gaaf.....
Succes en keep us posted

vwmk2driver 25-06-2008 22:50

na de verkoop van de golf 1 heb ik eerst maar is de hele schuur opgeruimt,alles weer netjes geordent,nu kunnen we weer ruim werken met alles netjes op de plank.

afgelopen dagen veel bezig geweest met denkwerk/doorlas werk en het maken van de veerpoot versteviging.

ook heb ik afgelopen week een sparco rev stoel weten te kopen dus die is ook al binnnen.

hier wat foto's :D





de carterpan met spatplaat.









vwmk2driver 24-07-2008 22:45

weer is een update.

heb vandaag weer wat spullen binnen gekregen waaronder 2 stoelplaten,
ik heb 2 stalen balkjes in mijn golf gelast waar de stoel op komt te staan.
was even goed na denken over hoe de stoel moest komen, maar uit eindelijk denk ik toch te weten hoe hij moet en hiernaar heb ik mijn steunen gemaakt.

ook heb ik wat carroserie delen door gelast.
zo langzamer hand begint het carroserie op zijn eind te lopen.
dan kunnen we verder met alle aanbouw delen.

even wat foto's





de motorruimte, hier ook te zien het nieuwe binnenscherm en accu bak.
deze waren vlink door roest aangetast dus gewoon even vers plaatwerk erin.


wat laswerk in de kofferbak.


de stoelbevestiging.(de vliegroest moet nog weg gestraald worden.)


en de stoel op zijn positie.

Edition-Blue 24-07-2008 22:46

Ziet er al goed uit, succes verder !

Lieuwe 25-07-2008 10:23

Lekker bezig :thumbup:

vwmk2driver 26-07-2008 16:57

vandaag weer druk aan het lassen geweest.
carroserie is nu helemaal lasklaar moest her en der nog wat roest plekken weghalen en wat gaten dicht lassen die ik overhielt na het verwijderen van onderdelen.

ik heb ook doorvoer gaten gemaakt voor de schakelkabels.
omdat ik nog 2 maanden de tijd heb en ik nog een hoop doen moet heb ik besloten omdat het schakelmechaniek nog even zo origineel te houden en die later te vervangen door een short shifter.

hier onder wat foto's





atmosphere 26-07-2008 17:31

waarom zijn die steunen in de carterpan gelast is dit om die plaat op te laten rusten.

vwmk2driver 26-07-2008 18:07

Quote:
Originally Posted by atmosphere
waarom zijn die steunen in de carterpan gelast is dit om die plaat op te laten rusten.


nee dit zijn schotten die moeten het slingeren van de olie wat tegen houden zodat het wat stiller in de pan blijft liggen,

als je dit niet hebt zou je kunnen hebben dat er in harde/scherpe bochten geen oliedruk meer is.

SpiderClass 26-07-2008 19:58

begint er al goed uit te zien! :) Waarom heb je gekozen voor een golf 2? goedkoopste in aanschaf of ook om een speciale reden? :D


All times are GMT +1. The time now is 11:44.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.