Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Yusuf's MK II 1300 Tour (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=92393)

Yusuf 13-11-2011 21:45

Yusuf's MK II 1300 Tour
 
Hello!

Bij deze even mijn huidige vervoersmiddel voorstellen..

Ik heb hiervoor een Corrado G60 gehad, helaas verkocht. Denk nog steeds af en toe dat ik hem had moeten houden en later opknappen maargoed.

Hier nog een foto;




Daarnaast heb ik in de tussentijd ook nog een BMW E36 320i Coupe gehad. Ook leuk, was voorzien van allerlei opties en reed ook wel fijn icm de automaat :)
Maar na een tijdje ook weggedaan omdat ik de G60 meer fun vond.




Toen de Golf erbij gekocht als daily van Merijn hier op het forum :thumbup:, eerst nog een beetje afgewisseld, maar nu de G60 al een tijdje weg is wordt er full time met de Golf gereden :D

Het is een originele NL'se auto uit 88 met toen ik hem kocht nog maar 82000 km's! Alle boekjes en dergelijke er ook bij :thumbup:

Zoals ik hem kocht;









Inmiddels zit de teller op 103k ongeveer, dus werd het tijd voor een beurtje!

Afgelopen maanden flink wat onderhoud gedaan aan de Golf;

Vervangen/gedaan:

Olie+filter
Bougies
Bougiekabels
Luchtfilter
Benzinefilter
Remblokken/schoenen
Dynamosnaar
Distributiesnaar
Waterpomp
Nieuwe bandjes
Nieuwe fuseekogels voor
Andere subframe aangezien in de huidige een klein gaatje zat
Nieuwe wiellager RA

En nog een paar kleinigheden :)

Aangezien ik de kuipstoeltjes uit de G60 nog gewend was vond ik de picknick stoeltjes in de Golf maar zacht gezegd ruk zitten :rolleyes:

Dus heb ik een zwart lederen interieur uit een GTI van 84 gescoord, welke nog in uitzonderlijk goede staat is. Daarnaast ook het grijze kleed en C stijlen vervangen voor zwarte exemplaren.

Verder mag een beetje geluid ook niet ontbreken, dus heb ik ook het een en ander in de auto geknutseld;

Kenwood KIV 700 HU
JBL 5500 GTO 5 kanaals versterker
JL-Audio sub
Rondom 8 pioneer speakers/tweeters
En vooraan nog Audison crossovers

Heb helaas nog geen fotos van het interieur gemaakt, dit zal ik tzt wel even doen.

Verder was de Golf opzich wel netjes, maar had hier en daar wat plekjes.
Met name het onderste gedeelte van de auto was wel aan een opfrisbeurtje toe.

Dus heb ik de auto naar de spuiter gebracht, en overlegd wat ik het beste kan doen.

De Golf is inmiddels al een paar daagjes terug van het spuiten en ze hebben het volgende gedaan;

Hele auto is vanaf de knik thv de achterlichten naar beneden rondom gespoten, daarnaast hebben ze de kofferklep en voorschermen meegepakt.

Er zijn 2 nieuwe wielrandkasten achter erin gelast, de oude waren niet zo best meer.

Verder is de hele auto nagelopen en alle kleine puntjes aangetipt en alle deukjes e.d. uitgedeukt!

En heb ik ook nog Armor door plates erop gezet.
















Na een paar weken stond het er zo bij:




Toen opgehaald! Leuke aan een Tour uitvoering is dat de bovenkant van de bumpers meegespoten zijn!
De auto is wat viezig op de fotos, maar hij zit net een paar daagjes in de lak dus ik wacht nog even een weekje met wassen.

















Ik heb de plastic wielbogen eraf gelaten omdat ik dit mooier vind, de kleine steenslag beschermer en stukje stootstrip vooraan zijn al besteld :)


Verdere plannen zijn:

-Nieuwe wielen voor de zomer, de huidige velgen zijn gedegradeerd naar winter hoepels.
-Een twingo dak
-Een 5 bak, iemand die weet wat voor type bak erin moet?
-De delen die niet gespoten zijn prof te laten polijsten/poetsen (als er iemand een goed adresje weet, graag!)
-Een andere einddemper of andere tuutje, vind hoe de uitlaat nu loopt niet echt passen bij de auto.
-US-Lights
-Subwoofer achterin is goed wegwerken
-Blauwe kentekenplaten
-En misschien nog een andere (kwaliteits) schroefset.

golfje_295.000 13-11-2011 22:01

Mooie auto geworden. Set andere wielen doet m idd goed

Johan1982MK1 13-11-2011 22:05

Mooi ding, mooie kleur.
Heb zelf ook 1 gehad (golf2) 85-er met dezelfde kleur.
Ziet er allemaal goed uit :)

Nevada 14-11-2011 16:05

Vakwerk, de restauratie van die wielrandenkasten!

ronaroot 14-11-2011 18:28

Netjes, die zwarte zijknippers staan goed ;)

dpwacky 14-11-2011 19:19

Mooi hoe die wielen in de kasten vallen. Wat voor maat is dat en zitten er nog spacers of iets tussen?

Yusuf 14-11-2011 19:34

Bedankt voor de positieve reacties!

@Ronaroot, de knippers staan idd goed haha. Nog bedankt! Zoek nog steeds smoke glazen voor in de bumperts eigenlijk, deze heb ik zelf gedaan maar vind ze toch niet zo.

@dpwacky; 185/45 voor en 195/50 achter.. achter zitten net nieuwe winterbandjes, wou eigenlijk 45 hoog maar die zijn blijkbaar niet te krijgen :confused: Maar het past echt net, zit zon halve cm tussen de band en wielkuiprand. En voor de rest geen spacers oid.

Verder kreeg ik een belletje van de garage vandaag dat ze de steenslagkapje en stootstrip niet meer nieuw kunnen bestellen.Werd niet meer gemaakt zeiden ze. Ben al langs paar sloperijen/handelaars geweest maar die hadden ze ook zo niet liggen.

Iemand enig idee waar ze nog te bestellen zijn?

riendert 14-11-2011 20:23

He Yusuf ! ziet er goed uit man, misschien heb ik die korte wiellijsten nog wel liggen. Ik had namelijk de 'grote'wiellijsten gemonteerd i.v.m. de achter randen. Het is wel sneller achteruit gegaan met die lijsten erop. Goed dat je ze eraf laat, blijft het verse lakje mooi strak.
Ben benieuwd naar het interieur, het grijze interieur wil ik nog wel over nemen.

Blauwe platen zou ik niet doen man, vind de platen met dikke letters top staan. Wilde ik altijd nog doen.

We spreken mekaar.

de clown 14-11-2011 20:36

steenslagkapjes kun je wel vinden op de sloop, hier in de buurt staan er genoeg op de sloop met die kapjes, ff zwart spuiten en ze zijn weer als nieuw

Yusuf 14-11-2011 21:54

@ Merijn als je die nog heb liggen zou ik ze wel willen hebben! hoor het wel als je ze vindt.

PuttenMKII 14-11-2011 22:19

ziet er goed uit!

zag deze te koop staan, heb even zitten twijfelen haha ..

Johan1982MK1 15-11-2011 08:15

Quote:
Originally Posted by de clown
steenslagkapjes kun je wel vinden op de sloop, hier in de buurt staan er genoeg op de sloop met die kapjes, ff zwart spuiten en ze zijn weer als nieuw



op vw-wobshop.nl staan ze volgens mij ook nog wel, nieuw leverbaar.

Yusuf 19-11-2011 17:26

Vandaag ff zon 500 km gereden om een setje velgen te halen;




Verder heb ik van de week een twingo dak uit een twingo gesloopt :D en heb ik ook vandaag even de stootstrips opgehaald bij VW-Wobshop, nog bedankt voor de tip Johan1982MK1 :thumbup:

Lijstje begint al te vorderen zo, wat mij betreft mag de zomer weer beginnen :)

gti-er 19-11-2011 19:58

gaat lekker zo kerel! :cool:
En de zomer.... die duurt helaas nog wel even! :thumbup:

Yusuf 20-11-2011 22:22

Thanks man :thumbup: heb in 1 week toevallig alles al gevonden wat ik nodig had haha. Nu nog rustig de kleine dingetjes doen en maar wachten tot de zomer :)

Mister Cool 21-11-2011 00:43

Goed aangepakt hoor, ziet er weer supernetjes uit zo! Mooi karretje met dat leer en die wielen straks : thumbup:

vdWal. 21-11-2011 04:23

twingo dagje gaat het geheel zeker afmaken.. lekker wagen zo zonder de lijsten :cool:

Yusuf 21-11-2011 15:59

Thanks! Ben echt benieuwd hoe dat dakkie gaat staan. Heb een mal gemaakt van karton van het gat in de twingo zelf, dus als het goed is moet het goed komen.. Hoop ik :D

Yusuf 08-01-2012 16:05

Weinig te melden eigenlijk, maar ik had nog wat fotos van de spuiter gekregen van de werkzaamheden aan de Golf. Wel leuk om even te delen.

Voor de rest word er lekker gebruik gemaakt van de Golf, maar met het weer valt er weinig te doen kwa upgrades. :(

Ik heb wel de lijsten er op (laten) zetten, voor klik je ze er zo in natuurlijk, maar achter wou ik toch echt niet gaan schroeven in me nieuwe wielranden, dus mijn spuiter had ze met ruitenkit vastgezet voor me. :D Zitten nu echt muur en muurvast haha.

Voor de rest heb ik smoke glazen gehaald voor in de voorbumper, en heb ik een afspraak gemaakt bij Wester in Wognum voor een 5 bak!














En nog wat fotos van het interieur en hoe het er nu bijstaat, let even niet op de viezigheid :D













Golf_84er 08-01-2012 16:14

Ziet er netjes uit!!


All times are GMT +1. The time now is 14:22.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.