Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Zoekertje: start probleem (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=117612)

ViperCat 15-08-2013 10:25

Zoekertje: start probleem
 
Ik zit al jaren met een sluimerend toenemend probleem. Meestal in de zomer heeft de auto wat inconsequente startproblemen. Ik zal het proberen uit te leggen.

Als ik de contactsleutel omdraai, gaan de lampjes in de cockpit branden en verder gebeurd er helemaal niets. Ik hoor geen klik (van een relais ) of ik hoor ook de brandstofpomp niet. Het probleem hersteld zich meestal in een 10 minuten vanzelf. En dan opeens doet alles het weer... :confused:

Waar kan ik dit probleem vinden? In de zekeringkast? Een specifiek relais wat plakt? Welk nummer? Contactslot lijkt niet waarschijnlijk, ook met de sleutel in het contactslot 'jutteren' helpt niet.

Wie kan me helpen, dit op te lossen?

Djinn_4fun 15-08-2013 10:48

Ik had destijds een slecht contact in de zekeringkast, was vocht ingekomen.
Start relais kreeg geen geschakelde plus.

Relais 67 (blauw)




(Foto geleend van google)

casss 15-08-2013 10:54

Je kunt eens een ander contactslot aansluiten op de stekker van de kabelboom. Die laat je dan gewoon even loshangen. Ik heb t ooit gehad met een passat, die soms wel startte en soms niet. Bij mij was het toen het contactblokje in het contactslot.

MK2-VRT 15-08-2013 11:20

Stekker van contactslot aftrekken en contact 30 en 15 doorverbinden en het contact gaat aan, hou je nr 50 even tegen 15/30 aan, dan draait de startmotor en slaat hij aan.

Contactblokje is wel degelijk een mogelijkheid..

Of je massa blok naast de zekeringkast maakt slecht contact.

ViperCat 15-08-2013 18:51

Tot dusver bedankt voor de tips! Ik ga ze allemaal uitproberen!

Waar haal ik het makkelijkst een ander (goed) contactslot vandaan? Kan ik daar mijn sleutel in overzetten?

Djinn_4fun 15-08-2013 19:15

contact slot is het blokje wat achter de stuurkolom zit. Nr 5
heeft niets te maken met je slot/sleutel :)




Betere automaterialen winkel heeft ze, of de dealer uiteraard
Volgens mijn versie van ETKA een kleine €25,=

Dokter D 15-08-2013 19:22







Hier zie je m achter op het contactslot huis zitten.
Stekker er af, 1 schroefje en je pakt m zo los.

jorg-maashees 15-08-2013 20:23

Massa van de zekeringkkast en blok even goed controleren. Kan allerlei problemen geven als deze niet goed zijn. Spreek uit ervaring :thumbup:

ViperCat 15-08-2013 22:31

Werk aan de winkel! Bedankt voor de duidelijke adviezen. Ik hou jullie op de hoogte! :thumbup:

ViperCat 17-08-2013 09:09

Blokje is besteld onder nummer 111 905 865 L. € 37 ex. Volgende week kan ik het uitproberen..

ViperCat 21-08-2013 19:53

Quote:
Originally Posted by Dokter D






Hier zie je m achter op het contactslot huis zitten.
Stekker er af, 1 schroefje en je pakt m zo los.


Hmm.. :screwy: Jaa, dat ene schroefje is pas bereikbaar als je het contactslothuis los hebt... Maar goed, het is vervangen door een nieuwe! Die kan dus geen problemen meer veroorzaken! Nu het relais van de brandstofpomp nog ( nr 80 ). Dat is ook besteld en wordt morgen geleverd.

RamonR 21-08-2013 22:14

Quote:
Originally Posted by ViperCat
Hmm.. :screwy: Jaa, dat ene schroefje is pas bereikbaar als je het contactslothuis los hebt... Maar goed, het is vervangen door een nieuwe! Die kan dus geen problemen meer veroorzaken! Nu het relais van de brandstofpomp nog ( nr 80 ). Dat is ook besteld en wordt morgen geleverd.


Hopelijk heb je wel het goede relais besteld want er zijn er een stuk of 6 en daar doet er maar 1 het van bij jou specifieke golf ;)

ViperCat 22-08-2013 21:36

Quote:
Originally Posted by RamonR
Hopelijk heb je wel het goede relais besteld want er zijn er een stuk of 6 en daar doet er maar 1 het van bij jou specifieke golf ;)


Ik heb met het relais bij de volkswagendealer gestaan. Dus ik heb meteen de goede, overigens een heel ander nummer 167. De komende tijd ff testen of de problemen over zijn..


All times are GMT +1. The time now is 15:40.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.