Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   Remverschil (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=25989)

Melvin 06-11-2006 19:27

Remverschil
 
Zo, met mijn gebakje naar de apk geweest, alles goed behalve de linkerachterrem, die doet het te goed ;)

kan dit komen doordat ik daarvan de trommel heb vervangen? In de originele trommel was het draad kapot gegaan en toen heb ik de trommel vervangen door die van een golf 2, was een gtitje...

die had dezelfde maten dacht ik, ging er alleen iets krapper op, zou het kunnen dat de binnendiameter net iets kleiner is waardoor het blokje er eerder op komt en dus harder remt? het uiterlijk van die trommel was ook net iets anders, maar ik was van mening dat ie van binnen verder hetzelfde was... iemand die dit weet?

Jurgen Santana 06-11-2006 20:27

Heb je het zelfstellende mechanisme terug gesteld?

Deze stelt namelijk maar een kant op. Als hij te los zit gaattie strakker maar alstie te strak zit gaattie niet losser zitten.

Via een gat in de achterkant kun je de wig van het mechanisme iets terug duwen, omhoog dus.

golf mkII 16v 06-11-2006 21:57

Rechts de trommel er ook van af gehad???
Kan zijn dat het daar niet goed is [lekke wielremcilinder/versleten remvoering?]

Stijn 06-11-2006 21:59

En anders gewoon WD40 in de trommel :rant:

Melvin 07-11-2006 10:58

ik heb nu alles eraf liggen, de trommels zijn dus toch gelijk maar aan de linkerkant gaat de trommel er wat moeilijker op, dus daar zitten de blokken toch dichterbij...

zou dat te maken hebben met het zelfstellende mechanisme? en hoe 'reset' ik die? want jurgen, ik snap niet echt wat je bedoelt nog...

@stijn... zou dat wel zo slim zijn dan :S?

edit: remvoering en blokken als dat zo heet zijn goed en overal gelijk... wielremcilinders zijn niet lek, ook niet als nieuw ofzo (kbedoel, bewegen een beetje gaar, maar dat moet het probleem niet zijn denk ik (eigenwijs))

RubenD 07-11-2006 11:02

Voor de APK werkt WD40 wel denk ik. Wat ik begrijp van Jurgen is dat je met je hoofd en schroevendraaier o.i.d. in de wielkas moet gaan zitten en dat je dan aan de achterkant van je remtrommel, stuk waarmee die aan de as zit een gat ziet waarin je dat ding kan verstellen. Ken alleen geen trommels dus ben er nie zeker van.

Melvin 07-11-2006 11:04

ja dat zou ik dan ook vanaf deze kant moeten zien nu alles open ligt...

*melvin rent de deur weer ff uit*

Berserker 07-11-2006 11:07

luie drol

hier heb je m hoef ik m niet de hele tijd te zoeken :D

Melvin 07-11-2006 11:16

nja, ik zie dus wel een gat (ofja, er zit een rubbertje voor) maar die zit aan de buitenkant bij de linkerremschoen... die kan ik dan idd ietsje omhoog duwen (linker en rechterkant van de auto kan dat).. stel je hem daarmee?


dit is dus rechts, waar ie zachter remt:




en dit is links, waar ie harder remt (eigenlijk ook te hard ivm hoe een golf achter normaal remt)


Berserker 07-11-2006 12:00

Ik heb bij mijn trommels zojuist alles vervangen en dat ziet er zo uit:




bij mij zit t wigje veel verder naar boven tussen de cilinder en remvoering....

Bij mij is t remsysteem wel nog niet aan gesloten, maar zou dat t verschil kunnen maken??? Bij Melvin zie ik dat die helemaal omlaag zijn getrokken en de veer niet eens meer op spanning staat...

Melvin 07-11-2006 12:39

nou, alles zit weer op zn plek, zou het nu goed zijn dan?

en nu moet ik ze nog laten afstellen automatisch, door gewoon paar keer flink op de rem te trappen terwijl ik stil sta?

Jurgen Santana 07-11-2006 13:09

Quote:
Originally Posted by Berserker
Ik heb bij mijn trommels zojuist alles vervangen en dat ziet er zo uit:

bij mij zit t wigje veel verder naar boven tussen de cilinder en remvoering....

Bij mij is t remsysteem wel nog niet aan gesloten, maar zou dat t verschil kunnen maken??? Bij Melvin zie ik dat die helemaal omlaag zijn getrokken en de veer niet eens meer op spanning staat...


Dat bedoel ik!

Melvin 07-11-2006 13:17

ja die wigjes zitten nu goed, ik ga ze dan ff afstellen door op de rem te trappen...

Berserker 07-11-2006 13:20

Quote:
Originally Posted by Jurgen Santana
Dat bedoel ik!


Ja daar kwamen we net ook achter alleen snapten we je beschrijving niet...

Nu is het 100% duidelijk...

Melvin 07-11-2006 13:41

die wigjes gaan na een keer hard remmen langzaamaan toch weer naar beneden dus of dit al het verschil gaat maken weet ik niet hoor... wat denken de experts?

sowieso al bedankt voor de hulp tot nu toe!

René 07-11-2006 14:06

die wigjes zorgen ervoor dat jouw remmerij automatisch stelt...dus als jouw remblokken slijten moeten de remvoeringen dichter naar de trommel toe, dus zal het wigje zakken zodat ze verder uit elkaar gaan...

dus is heel normaal dat ze bij Berserker helemaal bovenin zitten, want deze remmerij is nog nooit gebruikt of aangesloten geweest. Als je een paar keer remt zal dit wigje ook iets zakken.

Ik zou toch eens kijken naar die linker trommel, aangezien hij hier té hard remt en dit een niet originele trommel is....

Berserker 07-11-2006 14:10

Als het dan zover zakt als bij Melvin, dan zou t betekenen dat de remvoering helemaal op zijn eind is...

Misschien dat de linkertrommel ovaal is uitgesleten??

Melvin 07-11-2006 16:24

klopt het dat de remcilinders 17,5mm zijn? kan iemand dat beamen en hoe kan ik dat zelf nameten (mss heel makkelijk maar is dat gewoon wat eruit duwt dat ff opmeten?)?

golf mkII 16v 07-11-2006 17:11

14.29 of 17.46 is de diameter van de zuigers!
Denk dat je het beste alles nieuw[link en rechts] kunt pakken ,is het in een keer goed
en er gelijk nieuwe remolie in doen
Set remschoenen 26euro en een wielremcilinder [17.5mm] 14ero per stuk brutto prijzen.

berendd 07-11-2006 17:42

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
14.29 of 17.46 is de diameter van de zuigers!
Denk dat je het beste alles nieuw[link en rechts] kunt pakken ,is het in een keer goed
en er gelijk nieuwe remolie in doen
Set remschoenen 26euro en een wielremcilinder [17.5mm] 14ero per stuk brutto prijzen.


is dus 54E friemelen is gratis ;)


All times are GMT +1. The time now is 08:43.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.