Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Audi (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=212)
-   -   Audi 80 CD5S 1983 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=77493)

Rutger 05-02-2011 14:06

Eindelijk weer een kleine, maar toch grote, update. Vandaag bij de spuiter geweest. Er moet een hoop gebeuren omdat ik natuurlijk alles in één keer goed aan ga pakken. We hebben een prijs afgesproken waarvoor hij al het plaat/herstel en spuit werk gaat doen. Als het goedkoper uitvalt is het leuk, als het duurder wordt is dat op zijn kosten. Ik ga zelf de demontage en het schuren doen. Schuren mag ik bij het spuitbedrijf met instructies van de spuiter. :cool: Al met al heb ik er veel vertrouwen in dat het erg strak gaat worden, heb hem gezegd dat er niet bezuinigt mag worden. :D






MauSeR35 07-02-2011 19:32

klinkt al vast goed.

De Pul 07-02-2011 20:07

ik ben eens benieuwd:thumbup:

Rutger 13-02-2011 11:40

Gisteren toch maar een ander setje velgen gekocht (nou niet jaloers worden he Pul :D ) Ik vond/vind de originele bloemvelgen wel mooi, maar het oogt wat 'ielig' onder een 80.. En van die ballonbanden ben ik ook niet zo weg van. Dus nu dit setje 15" 7J ET 26 gekocht. Randjes worden afgedraaid ivm met stoeprandschade en daarna nieuw in de poedercoating.

Heb ook bij audiparts in Veghel een linker voorscherm gevonden in goede staat. Ben vandaag begonnen met strippen van de 5S.









De Pul 13-02-2011 13:40

ach ze komen nou ook onder een audi,netjes hoor.
ik zeg eronder dermee....

cloontje 13-02-2011 16:36

de motor ruimte is erg mooi geworden.

Bij mij was die "driehoek" ook helemaal verrot. heb zelf maar een nieuwe gemaakt.




Niet het mooiste maar aangezien je er niks meer van kunt krijgen was dit de beste oplossing. Tevens is de passat van mij geen mooie wagen en moet hij gewoon rijden. Die van jou is net even wat anders. Succes en blijf foto's posten.

Gr

Ralph 13-02-2011 16:37

Leuk project man !! Wordt de auto dezelfde kleur ??

Rutger 13-02-2011 17:06

@De Pul; het is in mijn ogen een ideaal setje voor onder een Audi, zowel de maat als het model! Ben benieuwd hoe ze straks zijn als ze nieuw in de poedercoat zitten met 175-50-15 erom of zo iets.
@Cloontje; dat lijkt inderdaad op de mijne! Heb net het linker scherm er af gehaald, die kant is nog slechter dan de rechter kant jammergenoeg. Ik zal zometeen nog even wat foto's online knallen...
@Ralph: jazeker, hij blijft nagenoeg origineel, op de velgen en verlaging na.

Rutger 13-02-2011 17:30

Wat slechtere plekjes die ik vanmiddag tegenkwam..










Al met al valt het wel mee denk ik. Hier weet de spuiter/hersteller wel raad mee..! :)

Rutger 20-02-2011 12:20

Gisteren heb ik samen met een lid van de AACN heel wat onderdelen van zijn 79'er GLS afgeschroefd. Die auto was zeer netjes, maar gaat in onderdelen weg aangezien deze een grote schade opgelopen heeft. Zeer mooie en nette onderdelen:



Totaalplaatje. Compleet schuifdak, achterbumper, deurrubber, kofferbakrubber, grill met logo, voorruit met rubber, kapjes voor op schokbrekers voor, accubeugel ennnnn RVS sierlijsten!!!



Het complete schuifdakje, waarvan de veren van het 'windvangertje' vervangen zijn voor sterkere veren.



Grill is ook erg netjes..!



Meer dan 30 jaar oud, gelaagd en onbeschadigd.



Yessss, eindelijk gevonden!!

De las-herstel-spuitbeurt komt steeds dichterbij.

De Pul 20-02-2011 13:16

begint uniek te worden,zo'n onderdelenvondst.....

succes ermee,je pakt het erg goed aan.

MauSeR35 21-02-2011 21:38

Mooie vondsten weer inderdaad. Gaat vast goed komen.

bprijs 22-02-2011 13:11

Mooi projectje hoor! en wat is dat motorruim opgeknapt zeg! :thumbup:

René 22-02-2011 13:18

Gave Audi! Die honingraad velgjes vind ik ook mooi....hartje BBS goud en randen licht polijsten ;)

Rutger 27-02-2011 13:35

Bedankt voor de reacties.

Druk bezig geweest met het strippen van de 5s, is nu nagenoeg kaal. Nu is het even wachten op de nieuwe wielkast randen om aan de achterzijde in te lassen. Ook nog even een voorscherm ophalen bij iemand. Geloof dat hij dan richting de spuiter kan. Ik zal even foto's maken zodra het buiten wat droger is.

Ook nog even de stoeprandschade uit de velgen gedraaid:












Rutger 01-03-2011 12:08

Vandaag kwam de postbode weer met een cadeautje:




Origineel Hella, nieuw!

Hoe dicht ik deze straks na het spuiten van de auto het beste af? Kit op de randen en aanduwen?

Ralph 01-03-2011 12:19

Zit hier geen rubber ring in dan ?

Rutger 01-03-2011 13:33

Nee geen rubber ring. Het originele achterlicht wat ik gedemonteerd heb, zat ook gekit. Dus daarom ga ik er vanuit dat het origineel zo hoort, maar weet het niet zeker.

Berkepolo6n 01-03-2011 13:54

Goed bezig! Gaat vlotjes vooruit en ziet er goed uit!

Bas 01-03-2011 14:34

Quote:
Originally Posted by Rutger
Nee geen rubber ring. Het originele achterlicht wat ik gedemonteerd heb, zat ook gekit. Dus daarom ga ik er vanuit dat het origineel zo hoort, maar weet het niet zeker.


Volgens vagcat hoort er geen kit tussen maar een afdichting:



nr 7 is AKD49701004
er staat ook een 2e nummer bij AKD49701004R10 (10x2mm)

Misschien even bij de dealer informeren?


All times are GMT +1. The time now is 07:14.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.