Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Meer geluid Jetta II "85 1.8 GL (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=141606)

Jurre255 03-01-2018 12:01

Meer geluid Jetta II "85 1.8 GL
 
Hallo,

Ik rij een Jetta II uit 1985, het betreft een Jetta met een 1.8 carburateur blok. Ik zou graag iets meer geluid willen, niet overdreven maar gewoon iets meer, de auto is me nu namelijk iets te stil.

Wat zijn de mogelijkheden, ik wil het niet té veel laten kosten.
Iemand hier ervaring mee?
https://www.nlpower.com/uitlaatsyst...exo-16-35i.html

Mvg,

Jurre

VW_Sk8r 03-01-2018 19:15

Denk dat je daar wel voor cheap een lekker geluidje mee krijgt. Hoe hard het word weet ik niet. Zelf rij ik met originele midden demper en een sport einddemper. Die combo geeft op mijn 1.8 monopoint een niet te overdreven geluid.

Jurre255 03-01-2018 19:25

Quote:
Originally Posted by VW_Sk8r
Denk dat je daar wel voor cheap een lekker geluidje mee krijgt. Hoe hard het word weet ik niet. Zelf rij ik met originele midden demper en een sport einddemper. Die combo geeft op mijn 1.8 monopoint een niet te overdreven geluid.


Bedankt voor je reactie, ik denk dat het verschil ( qua geluid ) tussen een monopoint of carburateur niet groot zal zijn.
Wat voor einddemper heb je?

VW_Sk8r 03-01-2018 19:47

Ik rij zelf met een Remus. Ik vrees alleen dat die buiten je budget valt, tenzij je er een 2dehands weet te score. Ik heb trouwens nog vergeten te vermelden dat ik ook geen katalysator meer heb en dat je even moet checken of die midden demper vervanger wel past bij mij zit te midden demper in een bocht.

darksupra 04-01-2018 12:29

als je een constante verhoging van lawaai wil zou ik er gewoon een sportdemper onder zetten, als je meer lawaai met gas geven wil moet je er gewoon een sport luchtfilter opzetten.
persoonlijk vind ik luchtfilter altijd beter klinken en het is niet zo´n kabaal op de snelweg met constante snelheid.

Jurre255 08-01-2018 12:12

Quote:
Originally Posted by darksupra
als je een constante verhoging van lawaai wil zou ik er gewoon een sportdemper onder zetten, als je meer lawaai met gas geven wil moet je er gewoon een sport luchtfilter opzetten.
persoonlijk vind ik luchtfilter altijd beter klinken en het is niet zo´n kabaal op de snelweg met constante snelheid.


En geen einddemper dan?

fcapri 08-01-2018 12:23

als je uw uitlaat veranderd, heb je continue gedreun.

als je de uitlaat standaard houdt en een open luchtfilter steekt, dan heb je enkel een diep geluid als je volgas rijd.
haal je luchtfilterdoos er maar eens af en start de motor. geef dan ook eens goed gas, je zal wel horen. ik ben ook meer voor deze aanpak. amper verschil als je normaal rijd, veel luide diepe brom als je volgas gaat (ook superleuk aan 50km/h in 5de volgas, veel diep geronk, weinig acceleratie)

Jurre255 08-01-2018 15:31

Quote:
Originally Posted by fcapri
als je uw uitlaat veranderd, heb je continue gedreun.

als je de uitlaat standaard houdt en een open luchtfilter steekt, dan heb je enkel een diep geluid als je volgas rijd.
haal je luchtfilterdoos er maar eens af en start de motor. geef dan ook eens goed gas, je zal wel horen. ik ben ook meer voor deze aanpak. amper verschil als je normaal rijd, veel luide diepe brom als je volgas gaat (ook superleuk aan 50km/h in 5de volgas, veel diep geronk, weinig acceleratie)


Zelf ben ik geen fan van een open luchtfilter, dit omdat ik denk dat er dan te veel zand, stof ect. mijn motorblok in komt.

darksupra 08-01-2018 17:09

bij luchtfilters zit wel een verschil in kwaliteit.
ik rij met al mijn autos met k&n filters en ik heb nog nooit vuiligheid aan de binnenkant van de filters ontdekt.
het grootste voordeel is nog wel dat je ze gewoon schoon kan maken en weer gebruiken.

Maarteno 08-01-2018 21:32

Die tussendemper eronderuit doet heel erg veel. Wel kans dat het gaat dreunen. Ik had op mijn Golfje juist de tussendemper vervangen door een nieuwe en de einddemper eronderuit gelaten. Klonk zeker mooi. Kan nog wel eens zoeken naar een filmpje.
Als je een Weber DMTL hebt, doet een goed luchtfilter ook al veel goeds.
Ik had de inlaatluchtverwarming eraf gehaald en een K&N inlegfilter vastgemaakt in het stuk van het luchtfilterhuis dat op de carburateur zit.

Jurre255 08-01-2018 22:04

Quote:
Originally Posted by Maarteno
Die tussendemper eronderuit doet heel erg veel. Wel kans dat het gaat dreunen. Ik had op mijn Golfje juist de tussendemper vervangen door een nieuwe en de einddemper eronderuit gelaten. Klonk zeker mooi. Kan nog wel eens zoeken naar een filmpje.
Als je een Weber DMTL hebt, doet een goed luchtfilter ook al veel goeds.
Ik had de inlaatluchtverwarming eraf gehaald en een K&N inlegfilter vastgemaakt in het stuk van het luchtfilterhuis dat op de carburateur zit.


Ik hou mijn luchtfilter liever origineel. Ik rij gewoon met de pierburg carburateur. Niemand ervaring met rijden zonder einddemper ( deze dus gewoon vervangen door een stuk buis), niet al te groot?

Maarteno 08-01-2018 23:08

Ik had de einddemper vervangen door een RVS pijp en een aantal lasbochten. Ophangpunten van de oude demper afgeslepen, gestraald en erop gelast. Klinkt leuk, en zeker niet te hard.

ar1g3 08-01-2018 23:33

Ik heb op mijn GTI een spaghetti uitlaat met race kat, originele middendemper en achterdemper en zonder tussendemper. Deze paste er niet meer tussen, maar ga dit toch terug passend maken want zonder tussendemper krijg je toch nogal een rauw geluid. Zeker op de snelweg niet aangenaam. Tijdens het optrekken natuurlijk wel :D

Ik zou dus ook in de richting gaan van een sportachterdemper en een K&N luchtfilter. Kost je het minste, en de verandering gaat subtiel blijven

Van Limburg 09-01-2018 12:44

Ik zeg ook luchtfilter origineel, in originele behuizing.
Die optie die je je zelf geeft is de goede. De volgende is de einddemper.

Jurre255 09-01-2018 13:38

Quote:
Originally Posted by Van Limburg
Ik zeg ook luchtfilter origineel, in originele behuizing.
Die optie die je je zelf geeft is de goede. De volgende is de einddemper.


Bedankt voor je reactie, ik ga binnenkort mijn einddemper met bevestiging even bekijken om een oplossing te bedenken/maken. Het mooist lijkt me een RVS buis.


All times are GMT +1. The time now is 09:28.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.