Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Algemeen (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   auto valt spontaan uit, en doet niks meer (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=103789)

de clown 26-08-2012 11:57

mag dicht opgelost!!!
 
..

fearless 26-08-2012 12:11

Heb je ergens lekstroom? Zet eens een lampje tussen de minpool en de -klem. Dan moet het lampje uit zijn.
Vaak is het een lampje in de kofferbak of een slechte autoradio (marquant/kruitvad/aldi radio's, probleemgevallen)

Brandt je lampje wel dan zul je 1 voor 1 de zekeringen moeten trekken (wel telkens terugstoppen natuurlijk) Net zolang tot het lampje niet meer brand. Dan heb je iig de groep gevonden waar je het probleem zoeken moet.

Je motorstoring zal wel te maken hebben met je zwaccu ;)

En laadt de dynamo wel bij? Als ik dat zo hoor dan doet ie weinig.

de clown 26-08-2012 12:57

dynamo is pasgeleden vervangen, misschien dat deze ook stuk is, maar kan op het moment niet meten, heb hier geen multimeter bij de hand

Hoe bedoel je dat met dat lampje dan, aansluiten op de + en de -??

Tjaap 26-08-2012 13:00

nee, minkabel eraf halen en dan tussen de minkabel en minpool van de accu. Als er stroom rondloopt komt het dus weer terug door de kabel en gaat het lampje aan.

de clown 26-08-2012 13:04

oke zal ff kijken zo, zal mijn bevindingen hier straks neer zetten, ff wachen tot het droogis buiten

The_Maxx 26-08-2012 14:02

idd ergens een lekstroom

Als de accu nu gewoon vol is, en de auto start nog niet, moet je het zoeken in de hallgever. Maar dat verklaard de lekstroom niet. (normaal gezien, het kan namelijk wel)

de clown 26-08-2012 15:42

heb het trucje met het lampje gedaan, maar deze brandde niet, zal het blauwe kabeltje ff nakijken, en kijken of de massa wel goed is

En kan het niks met de startmotor te maken hebben dan??

de clown 26-08-2012 15:44

O ja autoradio zit er nog niet eens in, nog geen tijd gehad om hem in te bouwen

Makrolon 26-08-2012 16:48

Spanningsregelaar kapot, die sloopt de accu waarna de auto niet meer loopt?!

Lekstroom heeft hier niets mee te maken, aangezien hij tijdens het rijden uit is gevallen.

de clown 26-08-2012 17:37

waar vind ik die spaningsregelaar dan, ben net tussen de buien ff aan het zoeken geweest, kon niks geks ontdekken, blauwe kabel zat ook gewoon aangesloten, aarde kabels zaten ook op de juiste plekken van..

Baal ervan dat ik geen multimeter heb, dan kon ik de waardes even opmeten :(

fearless 26-08-2012 17:43

Haal je evne bij de bouwmarkt zon ding van 5 euro. Altijd handig.

Een slechte dynamo zal je accu dood kunnen maken.
Meestal vervang ik beide te gelijk voor goed nieuw spul.

Jel Golf 2 GTI 26-08-2012 17:45

Quote:
Originally Posted by de clown
waar vind ik die spaningsregelaar dan, ben net tussen de buien ff aan het zoeken geweest, kon niks geks ontdekken, blauwe kabel zat ook gewoon aangesloten, aarde kabels zaten ook op de juiste plekken van..

Baal ervan dat ik geen multimeter heb, dan kon ik de waardes even opmeten :(


spanningsregelaar zit op je dynamo, dit is eigenlijk de regelaar samen met je koolborstels, ofwel zijn deze op ofwel is de regelaar kapot.

Dit is een revisie regelaar, als je nog een orginele hebt dan is het een zwart bakje van bosch




fearless 26-08-2012 17:54

Heb er 1 van hella liggen, deze is er afgehaald door de reviceur die heeft er een bosch op gezet. Immi was troep zei die....
Met de bosch hield ie zn spanning beter vast.

Jel Golf 2 GTI 26-08-2012 18:03

Quote:
Originally Posted by fearless
Heb er 1 van hella liggen, deze is er afgehaald door de reviceur die heeft er een bosch op gezet. Immi was troep zei die....
Met de bosch hield ie zn spanning beter vast.


Heb op de golf 1 en 2 een hella zitten en op de golf 3 een bosch.
Heb nog nooit problemen mee gehad.
Je hebt ze natuurlijk altijd goedkoper maar dan verkoopt mijn onderdelenboer ze niet :D

fearless 26-08-2012 18:05

tja ik vond het ook vaag, hella is nooit geen troep volgens mij. Heel de dynamo laten reviceren. Heb hem nog liggen voor een volgende keer.

de clown 26-08-2012 20:18

die dingen kun je gewoon halen bij de brezan o.i.d

fearless 26-08-2012 20:43

ja, zijn niet zo duur volgens mij.
Maar zorg eens voor een multimeter en check de spanning als de motor loopt.

Controleer ook de massastrip van motor naar carroserie eens goed, als die slechter wordt dan kun je ook rare storingen krijgen.

de clown 28-08-2012 16:55

Maar ben vandaag weer ff bezig geweest, heb dus de accu van mijn vriendin haar auto overgezet in de mijne,waarna mijn auto wel direkt startte, dus had het vermoeden dat mijn accu was overleden, maar heb mijn accu dus weer overgezet in de auto van mijn vriendin, en deze startte ook gewoon.

infeite gewoon de accus gewisseld.

Maar bij mijn auto bleef dus wel gewoon het accu symbool branden in mijn cockpit, aangezien ik nog geen multimeter heb(morgen) ,mijn buurman erbij gehaald die ook wat in autos doet, die heeft wat testjes gedaan met kabels, minpool etc vraag me niet wat haha kon het niet allemaal meer volgen.
Maar hij vertelde dat mijn gereviseerde dynamo dus ook niet bijlaad.
morgen eerst eens kijken wat de waardes van mijn dynamo zijn, heb wel met een simpele spanningzoeker gekeken of mijn dynamo daadwerkelijk wel stroom had, maar op het blauwe kabeltje staat wel stroom dynamo niks.

fearless 28-08-2012 17:03

Het is niet te doen zonder multimeter. Je moet weten wat je dynamo bijlaadt. Moet toch wel 14V zijn met lopende motor...14.4 max Anders kookt ie hem dood.
13.7 minimaal met alle verbruikers aan.

Als je een spanningszoeker op je dikke plusdraad van de dynamo houdt zou die het ook moeten doen, want die zit zoiezo inverbinding met je accu.
Kan ook zijn dat die kabel erg gaar is maar dat komt nauwelijks voor.

de clown 01-09-2012 12:25

vandaag een andere spaningsregelaar in de dynamo gezet, andere orignele pluskabel, maar nog steeds niks, aanslepen en overstarten wil ook niet..

:mad:


All times are GMT +1. The time now is 05:11.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.