Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Golf2 verlagen of niet, en Hoe ? (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=115669)

@_golf 20-06-2013 20:19

Golf2 verlagen of niet, en Hoe ?
 
Hallo,

Ik zit al enige tijd in dubio,

Verlagen met schroefset ?
Verlagen met vaste verlaging ? (maar hoeveel dan)
Verlagen (optisch) door een hogere band te gebruiken ?

Ik heb nu nog de standaard hoogte, en daaronder 16" BBS lemans imi's
met 165/45/16 getrokken bandjes.

(ik zou bijv. kunnen kiezen voor 195/65/16)

Diameter 165 tov 195 554.9mm 659.9mm

daardoor wordt de wielkast meer gevuld en dus optisch mooier en toch comfort

zie pic:
alle tips welkom



RamonDrenthe. 20-06-2013 20:22

Verlagen ? Ja.
Ik weet niet hoe jij er financieel voor staat maar als jou budget het toelaat had ik lekker voor een schroefset gekozen!

En over die getrokken banden, ik zelf vind te getrokken banden niet mooi maar dat is ieder z'n eigen.

Sven-GTI 20-06-2013 20:43

Banden zou ik dan eerder 195-40 gaan of 45, bij 65 worden ze superhoog :S

165-45 is 74mm hoog 195-40 is 78mm hoor, 195-45 is 87mm hoog.

Verlagen sowieso doen :thumbup: En dan zou ik wel voor een schroefset gaan, die zijn tegenwoordig ook niet veel duurder meer dan veren.
Voor 200 euro ofzo heb je al een splinternieuw schroefset (wel een low-budget ding natuurlijk, geen superspul)

tim_j 20-06-2013 20:52

hoe lager je gaat, hoe stugger de auto wordt. wegligging wordt strakker, het comfort steeds minder.
het staat wel erg netjes natuurlijk :)

Wat je zelf wil!

Sven-GTI 20-06-2013 20:57

Wie mooi wil zijn moet pijn lijden, wie laag wil zijn moet omrijden... (en ook pijn lijden door die stugge vering :D)

tim_j 20-06-2013 21:12

wil je laag en redelijk comfort behouden kom je aan de duurdere schroefsetjes.
Maar dat is aan jezelf wat fijn is.

@_golf 20-06-2013 21:17

Ja mannen,

jullie hebben gelijk, ik wist het eigenlijk wel, verlagen is het mooist.
Ik had op mijn vorige golf en v-maxx setje zitten, maar zo verrekkte hard !

Die tripppleS , 200euri , iemand ervaring mee als ik de een 5tal cm's omlaag zet ?

tim_j 20-06-2013 21:27

die is wel soft geloof ik, een maatje heeft die en dat viel me reuze mee.

Ludomk2 20-06-2013 21:29

Quote:
Originally Posted by @_golf
Ja mannen,

jullie hebben gelijk, ik wist het eigenlijk wel, verlagen is het mooist.
Ik had op mijn vorige golf en v-maxx setje zitten, maar zo verrekkte hard !

Die tripppleS , 200euri , iemand ervaring mee als ik de een 5tal cm's omlaag zet ?

Triple-S heb je op Cargoods.nl voor 189euro excl. verzendingskosten,
maar als je ze door een garagist wilt laten zetten ben je veel meer kwijt, tenzij je een handige harry bent..

ziet er mooi uit trouwens :thumbup:

Sven-GTI 20-06-2013 21:34

Schroefset eronder zetten is niet bepaald moeilijk toch :D

Ik weet dat die setjes van tectuning (via hottuning) ook best wel goed rijden, nog gewoon comfortabel vind ik zelf.

Ik heb zelf wel een duurdere set die in hardheid verstelbaar is, maar die staat op z'n allerhardst :D :thumbup:

Ludomk2 20-06-2013 21:42

Quote:
Originally Posted by Sven-GTI
Schroefset eronder zetten is niet bepaald moeilijk toch :D

Ik weet dat die setjes van tectuning (via hottuning) ook best wel goed rijden, nog gewoon comfortabel vind ik zelf.

Ik heb zelf wel een duurdere set die in hardheid verstelbaar is, maar die staat op z'n allerhardst :D :thumbup:


Ik zou het risico niet nemen als ik ooit een schroefset onder de GTD ga doen , heb niet alle materiaal liggen om ze te monteren .. :tongue:

EN het moet een setje zijn die zonder problemen door de apk keuring gaat.
want in belgie gelden andere regels, wij moeten een GOCA attest hebben en een garagist-bewijs :D

Lowbudget setjes stuiteren en zijn hard, logisch als je er ook mee heel laag mee rij.
Een vriendin heeft zo een lowbudget setje onder haar VW Beetle, stuitert gelijk een gek op de baan, maar wel vet die look :D

SjorsMK2 21-06-2013 07:42

Quote:
Originally Posted by Sven-GTI
Wie mooi wil zijn moet pijn lijden, wie laag wil zijn moet omrijden... (en ook pijn lijden door die stugge vering :D)


LIKE :thumbup: Heel herkenbaar :D

jorg-maashees 21-06-2013 08:22

Ik rij al jaren op goedkope schroefsetjes, maar ik ben er nu ook gewoon klaar mee. Stuiterd als een malle. Als ik jou was zou ik voor een vaste set gaan 60/40 verlaging, en dan niet een al te goedkoop setje. Staat netjes, en toch comfort. :thumbup:

Sven-GTI 21-06-2013 12:46

Het stugge vind ik niet zo erg bij die goedkope setjes, alleen de demping is vaak zo slecht dat je echt van de weg af stuitert als er een hobbel in een bocht zit :screwy:

Mijn auto is ook heel erg stug, maar die blijft wel goed contact met de weghouden :thumbup: Ook op het circuit ben ik goed te spreken over mijn setje.

jorg-maashees 21-06-2013 12:58

Het is inderdaad net wat je belangrijk vind. Het grote voordeel van een schoefset is dat je hoogte altijd goed af te stellen is in combinatie met je wielen. Bij vaste verlaging is dit een gok die je neemt.

Mijn volgende auto wordt iniedergeval niet meer verlaagd door een schroefset :thumbup:

PuttenMKII 21-06-2013 12:59

Quote:
Originally Posted by jorg-maashees
Ik rij al jaren op goedkope schroefsetjes, maar ik ben er nu ook gewoon klaar mee. Stuiterd als een malle. Als ik jou was zou ik voor een vaste set gaan 60/40 verlaging, en dan niet een al te goedkoop setje. Staat netjes, en toch comfort. :thumbup:


hier hetzelfde.

had een TA technix gekocht, maar vond ik echt niet fijn rijden.
nu een koni 60/40 verlaging en wat een verademing!

rogergti 22-06-2013 07:48

gewoon een schroefsetje halen bij sjaaks auto service kost 200 en rij perfect met nog redelijk comfort

@_golf 22-06-2013 10:26

Iemand een fotootje van een vaste verlaging, 60/40 of 60/60 of 40/40 in combinatie met 16" velgen?

PuttenMKII 22-06-2013 10:48

haha, over een weekje of 2 :P
ben nog bezig met de wielen netjes te maken.

jorg-maashees 22-06-2013 12:36

Je moet sowieso achter minder verlaging pakken als voor, anders hangt hij op zijn kont. ( zoals alle originele golfjes 2 ). :thumbup:


All times are GMT +1. The time now is 10:09.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.