Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Stel je voor (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=145)
-   -   VAGKonzept (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=78929)

VAGKonzept 16-12-2010 12:31

VAGKonzept
 
Hallo allemaal,

Na veel meelezen heb ik besloten mezelf eindelijk maar eens aan te melden op Volksforum.

Ik ben Domien, 25 jaar, En kom uit Belgisch Limburg.

Beroepsmatig hele dagen lang met auto's bezig... en in het verleden werkzaam geweest bij de plaatselijke VW/Skoda/Audi-Service Dealer, zowel in het mekaniek als carrosseriegedeelte ;)

Ik ben zelf mede-oprichter en lid van VAG_Konzept, onze club waarin sfeer centraal staat en waarin we toch 'n beetje niveau proberen aan te houden qua wagens :)

Mijn ex-auto's in volgorde van aanschaf :

VW Golf 3 TD (Boston, zwart, 5 deurs)

VW Golf 2 1,6 D 1984 donkerblauw (gekocht met motorschade)
VW Golf 2 1,6 D 1990 wit (gekocht met carroserieschade)
Deze twee wagens hebben samen één goede gevormd :thumbup:

VW Golf 3 CL TDI Stormgrau (full GT ombouw)
VW Golf 2 1300i blauw
VW Golf 4 HIGHLINE TDI
VW Golf 3 1800i
VW Golf 3 GTI 8V grijs
VW Golf 3 GTI 8V zwart
VW Golf 3 TD Match grijs

De grijze TDI vond ik wel 'n fotootje waard, was een 1996 TDI 90 PK, CL-versie, volledig omgebouwd naar GT inclusief full respray en inbouw van electrische ramen, electrische spiegels, Recaro's, nieuwe lampen rondom, nieuwe bumpers, 6n klinken....




Helaas is deze in 'n ongeval gesneuveld... Dak geplooid, dorpel geknikt, chassisbeen gescheurd, bak kapot, stoelen scheef in de bodem... total-loss :(

Momenteel heb ik enkel deze 3 wagens nog :

Daily MK4 TDI HIGHLINE :

19" BBS LM replica's, KW Inox line, Bora roosters, TT binnenspiegel, US achterlichten, TT pedalen + voetsteun, subtiele install...










Dan de bruine MK3 1800i met LPG, GTI Edition Recaro's, respray, schroefset, sportuitlaat, gepolierde A8 winterwielen 16", vento bumper en lip, vento front, gecleanede achterklep, Lupo 3L stuurwiel, zwarte stijlen en hemel, MK4 armsteun...

Heeft afgelopen zomer op "Playmowheels" gestaan, dat waren mijn playmobil blauwe Borbet A's met afbeelding van playmobil poppetjes op de naafkapjes.







Verder nog m'n zwarte GTI 8V, OEM zwart leder, BBS RS062, schroefset, sportuitlaat, bescheiden install, sportstuurtje, kristallichten rondom...




Deze ligt echter momenteel volledig uit ellkaar, ik zal 'n project-topic aanmaken waarin deze te volgen zal zijn :tongue:

Ik ga stoppen, anders wordt 't hier veel te lang en ligt iedereen te slapen voor 't einde van deze post ;)

grts

Suspekt 16-12-2010 12:51

Leuke collectie :thumbup:

LRR 16-12-2010 13:19

Inderdaad !! Mooie wagens.

En welkom op VF !!

VAGKonzept 04-02-2015 13:23

Kleine update :

Binnen een paar weken gaat de blauwe MK4 highline eruit...

De bruine mk3 stond een beetje te verkommeren, deze heb ik ondertussen even aangepakt... Geen showstandaard, gewoon een beetje nette daily...

Wat is eraan gebeurd ?
*Halve vierkante meter plaat in de bodem gebakken + terug gecoat
*Motor (240 dkm met wat euveltjes) vervangen door een gezonde 160dkm motor.
*Auto omgebouwd naar lichte vracht.
*Lupo 3L stuur vervangen door standaard Golf 3 stuur
*Recaro's eruit en gewone GT stoelen erin
*GT wielbogen + zijlijsten gemonteerd
*Donkere vento koplampen vervangen door standaard vento lampen
*Audi wielen (voorlopig) vervangen door standaard BBS'jes van golf 4 cabrio
*rubbers draagarmen, uitlaatflexibel, stuurkogels, distributieriem, bougies, filters... vervangen

Technisch dus wat betrouwbaar gemaakt en optisch soms een downgrade, maar zolang hij acceptabel staat ben ik tevreden... Hij is namelijk lichte vracht omgebouwd vanwege het feit dat we aan het bouwen zijn... dus er moet ook al eens gereedschap en wat materialen in. ;)

Voor de zomer komen waarschijnlijk de Audi's er terug onder.

wouterb 05-02-2015 00:05

klinkt goed, mooi wagenpark :thumbup:

Robbbert 05-02-2015 08:20

Knap knap. Alleen die audi-velgen zij me iets te bling. Zeker omdat er voor de rest geen chroom te bespeuren is.

Quote:
*Auto omgebouwd naar lichte vracht.
Verklaar u nader. Nieuw zalmroos papier en al of gewoon de achterbank eruit gehaald?

VAGKonzept 05-02-2015 08:52

Quote:
Originally Posted by Robbbert
Knap knap. Alleen die audi-velgen zij me iets te bling. Zeker omdat er voor de rest geen chroom te bespeuren is.

Verklaar u nader. Nieuw zalmroos papier en al of gewoon de achterbank eruit gehaald?


Achterbank eruit, gordels eruit, laadvloer + schot erin en nieuw GVA van D'ieteren :)

Robbbert 05-02-2015 09:13

Dat dat zomaar gaat bij een golfke. Ik heb laatst hetzelfde gedaan met onze transporter.
Kameraad van mij (offroader) zei me dat het tegenwoordig niet meer zo gemakkelijke was om gva te krijgen en om te keuren. Maar hij was dus mis.

VAGKonzept 05-02-2015 09:20

Gaat heel gemakkelijk via D'ieteren... heeft me juist één telefoontje gekost...

Voorwaarde is wel dat het type auto met die motor reeds ooit een GVA voor België heeft gehad...

Zo gauw de letters GTI en VR6 enz. eraan te pas komen moet je niet meer bij D'ieteren zijn... dat is de eerste vraag trouwens die ze me stelden, gaat het om een GTI ? :D Want dan was het onmogelijk....


All times are GMT +1. The time now is 04:13.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.