Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   Cleanen motorruimte Mk1 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=100343)

storm 27-05-2012 08:47

Cleanen motorruimte Mk1
 
Beste leden,
Ik zie vaak leuke golfjes met weggewerkte kabelboom. Hierdoor ziet de motorruimte er gelijk netter uit. Ik vraag me af, hoe doen ze dat de motorruimte wegwerken en waar trekken ze de kabelboom door. Heeft iemand voorbeelden heirvan. Wil het bij mij ook deel, zover het mogelijk is.

Gr

dragracer 27-05-2012 08:57

Zover ik weet wordt de kabelboom naar voren getrokken en dan via de zijkant onder de spatborden weggeleid....

Maar er zijn hier zeker ervaringsdeskundigen die dit hier gaan bevestigen of corrigeren...... :thumbup:

bprijs 27-05-2012 08:59

Heb zelf al verschillende manieren gezien om het weg te werken.
Onder andere tussen het binnen en buitenscherm.
Maar ook wat ik zelf hoogstwaarschijnlijk ook ga doen de kabels door de langsdragers (waar als het ware de motor in hangt) en dan door de balk in het voorscherm.
Je moet dan dus wel een gat boren :rolleyes: maar ja het oog wil ook wat :D

Rooney GTI 83 27-05-2012 13:55

Of alles via Bluetooth :D

storm 27-05-2012 17:34

Quote:
Originally Posted by bprijs
Heb zelf al verschillende manieren gezien om het weg te werken.
Onder andere tussen het binnen en buitenscherm.
Maar ook wat ik zelf hoogstwaarschijnlijk ook ga doen de kabels door de langsdragers (waar als het ware de motor in hangt) en dan door de balk in het voorscherm.
Je moet dan dus wel een gat boren :rolleyes: maar ja het oog wil ook wat :D



In eerste instantie dacht ik ook daaraan, je bespaart namelijk kabellengte en dat is net anders als je hem tussen de buiten en binnenste spatbord doet. Ik ben van beide manieren benieuwd of de lengte uit komt ?

Ik hoef zelf niet alles te verwerken, maar als ik een groot deel kan wegstopen dan graag.

gr

Tjaap 27-05-2012 18:12

De originele kabelboom is zowiezo niet lang genoeg om weg te werken.

De Pul 27-05-2012 18:48

nope,daarbij als je het echt clean wil hebben,je moet grote gaten maken om de stekkers door te voeren,dat doet ook niemand.gewoon afknippen en verlengen/inkorten/verleggen.

golf1gti83 27-05-2012 20:19

Quote:
Originally Posted by Rooney GTI 83
Of alles via Bluetooth :D



haha, goeie :D

storm 28-05-2012 00:09

Quote:
Originally Posted by De Pul
nope,daarbij als je het echt clean wil hebben,je moet grote gaten maken om de stekkers door te voeren,dat doet ook niemand.gewoon afknippen en verlengen/inkorten/verleggen.


Opzich is de kabelboom van een mk3 en een mk2 sowieso groot genoeg voor een mk1. Wellicht hoef je niet eens te verlengen. Maar ben wel benieuwd welke kabels je allemaal wegwerkt en welke niet. Het gaat om mijn mk1 tdi. Ik denk dat ik ook een hoop niet kan wegwerken.

Zijn er mensen die dat al gedaan hebben, en voorbeelden hebben waar je tegenaan loopt?

Gr

Chr-ome Weber 28-05-2012 09:19

Het is natuurlijk hoe extreem dat je wilt gaan. :D



Bij loopt bij kabelboom door het linker scherm, en door de balk in het voorfront.

storm 28-05-2012 12:57

Dit is echt mooi hoor, alleen ik vraag me nu af hoe ik dat ga doen met de tdi, die heeft een behoorlijk kabelboom wat uitkomt op de motor. Truc is ook wel alles binden dan ziet het er ook minder uit.

Gr Jim

ronaroot 27-09-2012 12:36

Quote:
Originally Posted by Chr-ome Weber
Het is natuurlijk hoe extreem dat je wilt gaan. :D


En meneer is nog iets verder gegaan ...... weg rembekrachtiger en weg koppelingskabel ...... en een ander kleurtje :D



SpeedieD 27-09-2012 12:42

Maar nu gelukkig wel met een koelsysteem.... :D

fearless 27-09-2012 21:53

Dat zijn carburateur motoren, die hebben zoiezo weinig aan kabels meer op de motor.

Ben zelf bezig met een rwd auto bezig. Hierbij heb zie je dus enkel de motor zitten. Kabels gaan via de chassisbalk, door een origineel gat in de balk naar buiten achter het zijscherm. Daar gaat ie naar binnen.
Niemand die dat ziet, zit weer een reservoir voor.

Wilwood remcilinders in de cockpit, en koppeling hydraulisch maken scheelt weer een stuk.

Ik zit eigenlijk alleen nog in dubio over de bobine. die kan ik namelijk niet achter de motor verstoppen tegen het schutbord zoals bij een fwd.....


All times are GMT +1. The time now is 14:25.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.