Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Ideeen en opmerkingen (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Het Volksforum begint een soort MP te worden (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=84075)

matthew7 14-04-2011 20:12

Het Volksforum begint een soort MP te worden
 
All,

Ik heb steeds meer het gevoel dat dit Forum op Marktplaats begint te lijken.
Een paar voorbeelden:
-Slechte advertenties zonder Woonplaats of foto's.
-Bieden, terwijl je moet PM-en
-Handelaren die rommel aanbieden
-En de lijst kan ik nog veeeeeeeel langer maken

Kunnen er niet (voordat je je op dit Forum aanmeld) regels of verplichte velden gemaakt worden, waaronder: naam, woonplaats, email adres check
En dat als je 3x de regels overtreed dat dan je geblokt wordt, dan houden we de liefhebbers hier en de rest buiten de deur.

Alvast bedankt en ben benieuwd naar reacties.

Gr.
Matthijs

HannoverEdition 14-04-2011 20:16

Mee eens! :thumbup:
de laatste tijd erg veel ''forum newbee's'' die enkel en alleen advertentie's hier plaatsen.....en verder niks :mad:

Volksforum moet hetzelfde doen als bijv Cleaned.be. daar zou ik ook eens een adv plaatsen,maar helaas na 1 dag al verwijderd omdat ik geen ''actief forummer'' was.... :rolleyes: :confused:

matthew7 14-04-2011 20:25

Ben blij dat je er ook zo over denkt!!!

Cleaned.be is heeel streng, maar op zich logisch, het Volksforum moet m.i. gewoon schoon, maar vooral ECHT blijven.

jetta mk1 '82 14-04-2011 20:27

@ matthew7: AMEN!!

Ben het helemaal met je eens!

matthew7 14-04-2011 20:32

:thumbup: :) :thanks:

Marcski 14-04-2011 21:03

ik vind het persoonlijk wel meevallen en wil niet alleen maar advertenties van liefhebbers, die weten over het algemeen te goed wat alles waard is en gunnen elkaar niets ;)

breadfan83 14-04-2011 21:25

Quote:
Originally Posted by Marcski
ik vind het persoonlijk wel meevallen en wil niet alleen maar advertenties van liefhebbers, die weten over het algemeen te goed wat alles waard is en gunnen elkaar niets ;)


Dat zijn liefhebbers van geld, ook wel handelaren genoemd (begint hij weer te zeiken :D ).

Ebut 14-04-2011 21:38

Aan de ene kant misschien irritant... maar aan de andere kant kan je misschien leuke dingen vinden en leuke handeltjes scoren.

Ralph 15-04-2011 06:27

Quote:
Originally Posted by Marcski
ik vind het persoonlijk wel meevallen en wil niet alleen maar advertenties van liefhebbers, die weten over het algemeen te goed wat alles waard is en gunnen elkaar niets ;)



Maarja, dat kun jij wel vinden... De achterban denkt er volgens mij anders over.
Ik zeg, start een poll. :thumbup:

Area51 15-04-2011 07:09

Op steeds meer sites is het gebruikelijk aan het worden dat je pas een advertentie kan plaatsen als je meer dan 50 posts hebt.

Dat zou wellicht ook iets voor hier zijn ...

Jacksters 15-04-2011 08:29

Dat is inderdaad zo..
Je ziet te vaak dat mensen 1 post hebben en dan al wat aanbieden (al heb ik zelf ook niet veel Posts gedaan)
Maar dan bieden ze het ook nog voor een overdreven gekke prijs aan.
Dat noem ik nou niet echt met zijn allen dezelfde hobby delen !!

Dus opzich is het wel goed dat hier af en toe ook niet liefhebbers wat aanbieden.
Maar dan moeten ze wel een bepaald aantal hebben gepost voor dat ze wat kunnen aanbieden zoals bijv Cleaned !

Marcski 15-04-2011 08:57

Quote:
Originally Posted by Ralph
Maarja, dat kun jij wel vinden... De achterban denkt er volgens mij anders over.
Ik zeg, start een poll. :thumbup:


Dit topic zal representatief genoeg zijn.


Ik gebruik niet voor niets het woordje persoonlijk, naast inzet in het VF team ben ik ook een gebruiker :D Ik zie genoeg advertenties van mensen die stoppen met de hobby of willen opruimen. Dat soort koopjes ga je dan ook missen.
Nederland irriteert zich tegenwoordig nogal snel, terwijl ze er in principe niets mee van doen hebben. En als je zo graag meer informatie wilt hebben, kan je er toch ook netjes om vragen?

Daarnaast hebben we niet voor niets mods. Irriteer je je aan een advertentie, schroom dan niet om op het
te klikken

maniacmark 15-04-2011 10:08

I agree met Marcski
Misschien zou een optie kunnen zijn om een apart topic te openen waar alle newbee's hun ad in kunnen zetten (verzamelbak) en zo alle losse tpoics van newbee's te voorkomen...

Area51 15-04-2011 10:17

Marc, ik zie het op het spijlbusforum ook gebeuren .. mensen die zich aanmelden, een advertentie plaatsen en vervolgens nooit meer on line komen.
Nu hebben wij het beleid dat een advertentie maar 6 maanden blijft staan (de startpost is uitgangspunt voor de 6 maanden) en dat als je minder dan 15 posts hebt en meer dan 150 dagen niet on line bent geweest je account verwijderd wordt ...

Dat zou hier ook een goeie zijn ;)

Matheo 15-04-2011 10:26

Ik sluit me ook aan bij Marcski, ik heb er geen last van. Af en toe komen er toch nog wel eens interresante dingen voorbij. Waar ik me persoonlijk meer aan irriteer zijn de mensen die voor elk schroefje en moertje van een MK2 die ze te koop hebben een appart verkooptopic openen.

hajee 15-04-2011 10:46

tja, er zijn toch ook genoeg "niet-verkoop" topics die je overslaat omdat het onderwerp niet boeit?
en waar nodig gummer we wel, maar soms moet je ook niet altijd alles maar geregeld willen hebben.. :)

Marcski 15-04-2011 10:48

Quote:
Originally Posted by Area51
Marc, ik zie het op het spijlbusforum ook gebeuren .. mensen die zich aanmelden, een advertentie plaatsen en vervolgens nooit meer on line komen.
Nu hebben wij het beleid dat een advertentie maar 6 maanden blijft staan (de startpost is uitgangspunt voor de 6 maanden) en dat als je minder dan 15 posts hebt en meer dan 150 dagen niet on line bent geweest je account verwijderd wordt ...

Dat zou hier ook een goeie zijn ;)


Waarom? Ik zie hier geen bezwaar in..

matthew7 15-04-2011 11:27

Allen,

Bedankt voor alle reacties.
Uiteraard kunnen we hier nog uren, dagen, weken over doorpraten.
Kunnen we na deze reacties 1 of meerdere standpunt(en) maken?
-Pol maken
-Aanscherpen regels
-Forum Newbee in een aparte bak enz

Gr.
Matthijs

Ebut 15-04-2011 11:37

Quote:
Originally Posted by matthew7
Allen,

Bedankt voor alle reacties.
Uiteraard kunnen we hier nog uren, dagen, weken over doorpraten.
Kunnen we na deze reacties 1 of meerdere standpunt(en) maken?
-Pol maken
-Aanscherpen regels
-Forum Newbee in een aparte bak enz

Gr.
Matthijs

Alle drie niet, vind ik.

Net wat Mark zegt, topics die je niet boeit lees je niet. Je kan verkooptopics net zo makkelijk overslaan als andere topics. En als je wel wat ziet wat je wil hebben, wat boeit het dan als ze 5 of 5000 posts hebben?

Marcski 15-04-2011 11:52

Quote:
Originally Posted by matthew7
-Forum Newbee in een aparte bak enz

Misschien moeten we mensen met minder dan 100 posts gewoon geen suggesties meer laten doen? :D


All times are GMT +1. The time now is 01:47.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.