Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Algemeen (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Pluspool batterij blijft los zitten (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=141854)

ar1g3 23-02-2018 23:48

Pluspool batterij blijft los zitten
 
Ik heb zojuist de accu van onze T5 vervangen door een nieuw, maar nu krijg ik de positieve accuklem niet meer deftig vast gezet. Zelfs na serieuze kracht op de moer te zetten, een pak meer dan de 6Nm die VW voorschrijft, kan ik de klem nog steeds met de hand lichtjes verdraaien. Ik durf de moer niet nog verder vast te draaien want ik heb het gevoel dat ik op de rand zit van het over trekken van de draad.

Iemand die hier een oplossing voor weet, een oplossing waarbij ik de accuklem niet moet vervangen? Heb geen krimpgereedschap om dit te doen zoals het origineel is gemaakt.

The_Maxx 24-02-2018 01:00

Wordt waarschijnlijk toch echt de accuklem vervangen. Wel raar bij een t5..
Normaal moet die gewoon goed afsluiten als de bout nog niet eens volledig is aangedraaid.
Weet je trouwens zeker dat je niet de accupool aan het verdraaien bent? Die willen nog wel eens los gaan als er teveel druk op de pool wordt gezet.
Zeker weten de juiste accu ook?

ar1g3 24-02-2018 15:20

Quote:
Originally Posted by The_Maxx
Wordt waarschijnlijk toch echt de accuklem vervangen. Wel raar bij een t5..
Normaal moet die gewoon goed afsluiten als de bout nog niet eens volledig is aangedraaid.
Weet je trouwens zeker dat je niet de accupool aan het verdraaien bent? Die willen nog wel eens los gaan als er teveel druk op de pool wordt gezet.
Zeker weten de juiste accu ook?

Ik vond het ook al raar..
Ik ben er zeker van dat het de juiste accu is, en dat de accupool zelf niet meedraait. Wat me ook opvalt is dat er twee rondellen onder de moer van de accupool zitten, dus iemand moet hier in het verleden al aan bezig geweest zijn

Audi1981 01-03-2018 22:11

Ligt de klem zo ver mogelijk naar beneden op de accu? Moer aangedraaid en dan nog niet goed vast? - klem vervangen idd.

ar1g3 02-03-2018 00:18

Quote:
Originally Posted by Audi1981
Ligt de klem zo ver mogelijk naar beneden op de accu? Moer aangedraaid en dan nog niet goed vast? - klem vervangen idd.

Ja, de pool komt boven de klem uit. Zou het werken als ik het klemstukje vervang?

Dit is waar ik het over heb:



Dat trekt de klem samen rond de accupool, en ik gok dat de prijs bij de dealer best zal meevallen voor dit onderdeel.

Audi1981 02-03-2018 08:41

Kun je doen, maar ik denk niet dat die lijd onder de zachtere klem, beste maar vervangen dus.

The_Maxx 02-03-2018 15:50

Net even wat beter gezocht naar aanleiding van dat plaatje. Het zijn die belachelijke bovenmoerklemmen van vw. Die zorgen wel vaker voor problemen
De minpool zal zeker wel de normale klem met een moer vanaf ze zijkant hebben?

Dat betreffende onderdeel kan idd lam worden of slijten. Zou me niet verbazen als ze gemaakt zijn om te breken bij te strak aandraaien van de klem (bij de standaard klemmen kun je blijven draaien zegmaar)

3A0915138 is het onderdeelnummer
Moertje: N 01100627
Ringetje: N 0115572

Met een beetje geluk helpt het om dat onderdeel van de klem te vervangen.
Anders kun je wellicht kijken of zoiets helpt:
https://www.navaudio.nl/autoshop-pr...pans-euro--2484

ar1g3 02-03-2018 18:28

Quote:
Originally Posted by The_Maxx
Net even wat beter gezocht naar aanleiding van dat plaatje. Het zijn die belachelijke bovenmoerklemmen van vw. Die zorgen wel vaker voor problemen
De minpool zal zeker wel de normale klem met een moer vanaf ze zijkant hebben?

Dat betreffende onderdeel kan idd lam worden of slijten. Zou me niet verbazen als ze gemaakt zijn om te breken bij te strak aandraaien van de klem (bij de standaard klemmen kun je blijven draaien zegmaar)

3A0915138 is het onderdeelnummer
Moertje: N 01100627
Ringetje: N 0115572

Met een beetje geluk helpt het om dat onderdeel van de klem te vervangen.
Anders kun je wellicht kijken of zoiets helpt:
https://www.navaudio.nl/autoshop-pr...pans-euro--2484

Dankjewel! Het onderdeelnr dat ik vond voor het geheel is 6X0915138. Ik denk dat ik de dealer ga contacteren en dit ga bestellen, ookal blijkt de kans dat het werkt best klein. Kan me niet inbeelden dat dit duur gaat zijn. Maar als ik er de kosten van een nieuwe accuklem kan mee uitsparen doe ik dat graag.

Dankje voor die tip, maar ik denk dat die ringetjes niet gaan passen. De klem zit er best strak rond, het is alleen alsof het aandraaien van de moer de klem niet laat spannen.

En inderdaad, de minklem heeft de moer aan de zijkant zitten!

The_Maxx 02-03-2018 23:28

Het door jou genoemde onderdeel is een andere versie ervan. Pas wellicht ook maar is voor de golf 4 en dergelijke bedoeld.
Ik heb die wat specifiek voor de T5 bedoeld is gepakt (willekeurig bouwjaar gebruikt)

Audi1981 03-03-2018 00:37

Mocht je de hele klem vervangen dan gewoon wat fatsoenlijks bij een solar leverancier halen ofzo;
Zware klem


All times are GMT +1. The time now is 21:21.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.