Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Vento MK III (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Roest aan strut tower lassen (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=143848)

Trollepoten 13-02-2020 18:05

Roest aan strut tower lassen
 
Ik ben het weer :D
Heb laatst m'n dorpels laten lassen, maar heb dan toch beslist om zelf ook een lasapparaat aan te schaffen en wat te oefenen, omdat ik nog wat roest rechtsachter waar de tank zit had gevonden, het lassen ging aardig goed.
Nu heb ik (weeral) roest gevonden onder de dikke rubberen coating in de motorruimte aan de strut towers (geen idee hoe het in het Nederlands heet)
Maar dit is niet op zo'n eenvoudige plek om te lassen.

Iemand enig idee hoe ik dit het best kan aanpakken? Is het mogelijk om het stuk waar de schokdemper op rust eruit te halen zonder al te veel te slijpen, want zoals je ziet zit er een soort van kit rond? Want het roest zit tot tegen dat stuk, en vermoedelijk ook al eronder. Of zouden jullie het anders aanpakken? Ik hoor graag jullie mening :thumbup:

Strut tower linksvoor






Strut tower Rechtsvoor






Iemand enig idee hoe ik dit het best kan aanpakken? Is het mogelijk om het stuk waar de schokdemper op rust eruit te halen zonder al te veel te slijpen, want zoals je ziet zit er een soort van kit rond? Want het roest zit tot tegen dat stuk, en vermoedelijk ook al eronder. Of zouden jullie het anders aanpakken? Ik hoor graag jullie mening :thumbup:

Alvast bedankt

darksupra 15-02-2020 09:53

oeh dat is wel een vies stukje om te repareren.
geheid dat je veerpoot toren vast zit met puntlassen maar dat zal wel een drama worden om allemaal los te boren.
ik zou zelf beginnen met zover mogelijk alles kaal te krijgen ,dus of slijpen of stralen en dan verder kijken hoever het roest erin zit.
mogelijk dat je nog met een goeie roeststopper de bovenkant kan redden.
maar zoals ik zeg, ik zou het eerst kaal maken en dan verder kijken.

Trollepoten 15-02-2020 18:16

Quote:
Originally Posted by darksupra
oeh dat is wel een vies stukje om te repareren.
geheid dat je veerpoot toren vast zit met puntlassen maar dat zal wel een drama worden om allemaal los te boren.
ik zou zelf beginnen met zover mogelijk alles kaal te krijgen ,dus of slijpen of stralen en dan verder kijken hoever het roest erin zit.
mogelijk dat je nog met een goeie roeststopper de bovenkant kan redden.
maar zoals ik zeg, ik zou het eerst kaal maken en dan verder kijken.


Bedankt voor je antwoord! Was vandaag begonnen met het wegslijpen van het roest, maar m'n namaak dremel ging al snel kapot :shake: , dus maar even een echte dremel kopen. Is nogal een moeilijke plek met een slijpschijf

Trollepoten 16-02-2020 19:08

Heb het roest weggeslepen bovenaan, maar uiteraard nog wat roest gevonden op een nog moeilijkere plek om te lassen. Gelukkig een niet al te groot stuk om te lassen.






fcapri 17-02-2020 07:24

om goed te doen, buitenvleugel eraf halen, alles aflassen, buitenvleugel er weer op.

veerpoottoren zou ik NIET losboren, als je die er scheef terug in steekt, rijd je auto nooit meer goed. en de sterkte van die puntlassen kan je zelf nooit evenaren.
daarna alles GOED ontroesten, beschermlaag erover en de lasnaden goed afkitten. dan zou het niet meer mogen roesten in de toekomst.

moet het snel dicht voor een paar jaar,
-alles goed ontroesten met roestoplosser, slijp weg wat je kan weg slijpen
-geplooid beugeltje maken, lang boven inlassen naast je veerpoottoren.
-een plaatje lijmen langs de onderkant waar je dat gat hebt, zodat er geen water meer door kan
-alles afkitten

Trollepoten 17-02-2020 16:03

Quote:
Originally Posted by fcapri
om goed te doen, buitenvleugel eraf halen, alles aflassen, buitenvleugel er weer op.

veerpoottoren zou ik NIET losboren, als je die er scheef terug in steekt, rijd je auto nooit meer goed. en de sterkte van die puntlassen kan je zelf nooit evenaren.
daarna alles GOED ontroesten, beschermlaag erover en de lasnaden goed afkitten. dan zou het niet meer mogen roesten in de toekomst.

moet het snel dicht voor een paar jaar,
-alles goed ontroesten met roestoplosser, slijp weg wat je kan weg slijpen
-geplooid beugeltje maken, lang boven inlassen naast je veerpoottoren.
-een plaatje lijmen langs de onderkant waar je dat gat hebt, zodat er geen water meer door kan
-alles afkitten


Bedankt voor de tip. De vleugel is er al af, maar het probleem is dat dat doorgeroeste aan de binnenkant van die balk zit, dus kan er niet zo makkelijk aan die balk zit, dus ik kan er enkel vanonderuit aan.

Ik zat te denken zo veel mogelijk roest weg te slijpen vanonderuit, dan nog eens een roestoplosser erop, plaatje inlassen en dan de bovenkant van de veerpoot ook gewoon verder aflassen. Of is dat niet de ideale manier? Dit weekend doe ik eraan verder.

fcapri 18-02-2020 05:50

ah, er zit daar nog een balk, wordt een stuk moeilijker dan.
kan je de binnenkant behandelen tegen roest dan? want die lasnaden aan de binnenkant van de balk gaan wel roesten erna. door het lassen brand alle bescherming daar weg

Trollepoten 18-02-2020 07:12

Quote:
Originally Posted by fcapri
ah, er zit daar nog een balk, wordt een stuk moeilijker dan.
kan je de binnenkant behandelen tegen roest dan? want die lasnaden aan de binnenkant van de balk gaan wel roesten erna. door het lassen brand alle bescherming daar weg


Dat is een goede vraag, zal ik nog eens goed moeten bekijken. Kan er wel wax inspuiten want bovenaf zit zo'n klein gaatje. En vooraf kan ik lasprimer erin spuiten waar ik ga lassen

Trollepoten 22-02-2020 19:45





Nu nog de naad afdichten, wielkast terug in undercoating zetten, en dan ga ik ook nog wat wax door het gat spuiten, toch iets van roestpreventie dan. En dan ook nog de andere kant doen :D
Bedankt voor het reageren! Ben blij met het resultaat

fcapri 22-02-2020 22:08

zie er idd nog goed uit

Antekrees 22-02-2020 22:13

Daar zou ik ook blij mee zijn.
Netjes

The Skinnmeister 04-03-2020 07:19

Quote:
Originally Posted by fcapri
zie er idd nog goed uit


Zeker wel ja :thumbup:

darksupra 04-03-2020 09:44

dat heb je knap netjes gefixt :thumbup:

Trollepoten 07-03-2020 16:56

Bedankt, was m'n eerste keer dat ik laste op een plek die goed te zien is. Blij dat ik het zelf gedaan heb. If you want it you can do it ;)


All times are GMT +1. The time now is 19:35.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.