Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Algemeen (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=87)
-   -   Snookerbal pookknop (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=13957)

Jurgen Santana 25-09-2005 22:24

Snookerbal pookknop
 
Ik stel deze vraag maar in het luchtgekoelde gedeelte daar ik ze alleen nog maar op luchtgekoelde meetings heb gezien.

Maar weet iemand waar ik aan een snookerbal pookknop kan komen. Beet je het "8 ball" idee alleen wil ik de rode. Heb ze op Spa ergens zien liggen alleen had ik toen de auto nog niet.

Matheo 25-09-2005 22:29

we hebben bij een vriend van mij een 8ball als pookknop gemonteerd, in zijn polo. 8ball gejat bij een speelhal in salou (waren toch klootzakken), gat in geboord, pook ingekort, autostyle pookzakkie en de 8ball vast gekit. werkt perfect! zal eens kijken of ik ergens een fototje heb, maar ik denk wel dat je er iets bij voor kan stellen ;)
edit:


412 le 25-09-2005 22:37

Jaren geleden heb ik ooit een snookerbal nr 8 van een tafel gepikt bij een sportkantine :rolleyes: Niet nadoen maar netjes kopen dus. Rommelmarkt ofzo.

Met een staande boormachine een gat geboord terwijl de bal gefixeerd stond in een skatewiel ;).

Effe tjekken wat de doorsnede moet zijn. Iets kleiner dan het schroefdraad vd pook.

Daarna op de pook geschroefd terwijl je met een griptang de pook tegenhoud.

Doordat de bal van een soort hard kunststof is gemaakt tapt hij vanzelf zijn schroefdraad op het hardere metaal van de pook. Anders met 2-componentenlijm fixeren.

Succes!

412 le 25-09-2005 22:38

Quote:
Originally Posted by Matheo
we hebben bij een vriend van mij een 8ball als pookknop gemonteerd, in zijn polo. 8ball gejat bij een speelhal in salou (waren toch klootzakken), gat in geboord, pook ingekort, autostyle pookzakkie en de 8ball vast gekit. werkt perfect! zal eens kijken of ik ergens een fototje heb, maar ik denk wel dat je er iets bij voor kan stellen ;)
edit:




Ben dus niet de enige :wink:

Jurgen Santana 25-09-2005 22:59

Ik kan dus ook eens bij een snookerhal gaan informeren:D Zullen vast wel wat over hebben.

ragtop 60 25-09-2005 23:53

je moet ze ook gewoon kunnen kopen,heb er een liggen(ergens)
weet alleen niet meer waar ik hem vandaan heb :confused:

evilnyntje 26-09-2005 08:17

Ik heb er ook nog 1 liggen, een eightball, uit de states, kant en klaar. Had er meerdere. Ik geloof dat ik ook nog ergens een rode snokkerbal heb liggen, die is enigsinds verkleurd. Ik zal eens voor je kijken. Het is een rode 3 ball, beetje verkleurd.

Melvin 26-09-2005 09:09

je kunt beter ff uitboren en dan schroefdraad erin tappen, of gaat dat niet in zo'n ding?

Matheo 26-09-2005 10:40

Quote:
Originally Posted by MellyVille
je kunt beter ff uitboren en dan schroefdraad erin tappen, of gaat dat niet in zo'n ding?

we wilde hem eerst uitboren en er een bout inkitten (schroefdraad tappen kan ook natuurlijk) maar aangezien we de pook gingen inkorten had dit weinig nut meer. pook moest worden ingekort ivm een tft schermpie wat onder de radio kwam te hangen.

Jurgen Santana 26-09-2005 11:25

Quote:
Originally Posted by evilnyntje
Ik heb er ook nog 1 liggen, een eightball, uit de states, kant en klaar. Had er meerdere. Ik geloof dat ik ook nog ergens een rode snokkerbal heb liggen, die is enigsinds verkleurd. Ik zal eens voor je kijken. Het is een rode 3 ball, beetje verkleurd.


Dat is mischien wel iets ja. Als je een fotootje kunt schieten, graag.

Died 26-09-2005 15:58

www.streetstyleandpower.com verkoopt deze 8 ball kant en klaar. Als je op de site gaat kijken vraag dan de GRATIS folder aan. Sturen ze zo op vanuit de UK!!

Marcski 26-09-2005 17:33

zoek anders op internet naar zaken die snookerattributen verkopen, ballen kan je ook los kopen namelijk..

JeeWee 26-09-2005 17:56

haha cool, zo'n 8ball heb ik ook, afgelopen jaar netjes op spa gekocht voor 15 euro, leuk prijsje en staat ook wel lache!

Big_Mac_Mark 26-09-2005 19:08

Quote:
Originally Posted by evilnyntje
Ik heb er ook nog 1 liggen, een eightball, uit de states, kant en klaar. Had er meerdere. Ik geloof dat ik ook nog ergens een rode snokkerbal heb liggen, die is enigsinds verkleurd. Ik zal eens voor je kijken. Het is een rode 3 ball, beetje verkleurd.



Wil je die 8-ball niet missen dan? :redface:

nr.53 26-09-2005 20:48

Ik heb hem ook zelf geboord en getapt,vriend van mij werkt bij biljartzaak dus heb die van mij voor nix gekregen:D ....met een sleutelhanger en een eightball voor aan de spiegel ( eigenlijk voor de pommerands op te ruwen )

retro hans 26-09-2005 20:49

kan je gewoon bestellen bij speedfactory!!!

hajee 26-09-2005 20:56

Quote:
Originally Posted by JeeWee
haha cool, zo'n 8ball heb ik ook, afgelopen jaar netjes op spa gekocht voor 15 euro, leuk prijsje en staat ook wel lache!

wat duur!! voor 15 euro heb ik 15 ballen! ;)
maar klopt dit jaar zelfs 12euro op spa..heb ook een eight bal gekocht voor de spijl..lekker belangrijk, gezien het feit hoe ie er bij staat....maar toch!

Jurgen Santana 26-09-2005 21:31

Quote:
Originally Posted by retro hans
kan je gewoon bestellen bij speedfactory!!!


Alleen de zwarte 8 ball. Niet de rode "3 ball".

Ben er trouwens dankzij Marcski achter dat het een poolbal is ipv een snookerbal. Ga er eentje bestellen, heel account aangemaakt op zo'n site om een biljartbal te bestellen :biggrin:

Marcski 26-09-2005 23:28

lol, nu je het zegt, was me nog niet eens opgevallen dat we het allemaal over snookerballen hadden ipv poolballen....

Jeff 26-09-2005 23:35

Een rode poolbal kan je zo van mij krijgen. Wel zelf draad tappen.


All times are GMT +1. The time now is 01:41.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.