Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Polo 6N, 6N2, 9N en 6R (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=23)
-   -   Gloeiende Gloeiende K*T gemeente (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=2131)

polog40 28-03-2004 22:41

Gloeiende Gloeiende K*T gemeente
 
Waar betalen we wegenbelasting voor? Ik moest vandaag een beetje uitwijken voor een tegenligger. Een diep gat in de weg........ klap schaaf............ meteen eruit ja hoor velgrand beschadigd. Meteen foto's gemaakt. Morgen naar de verzekering en de gemeente aansprakelijk stellen...............

Arjan

Foto's:















MMgolfnut1 28-03-2004 22:51

Succes! Ik geef je weinig kans :( Wel heel bout, man!

Marco 29-03-2004 00:32

Nou, dat moet je niet zeggen marnix, de kans is zeker aanwezig dat je hier wel wat mee kunt. De gemeente is in dit geval nalatig met het onderhoud van de weg. Als ze zelf niet toegeven en je laat dit voorkomen maak je zeker wel een kans

Zestienkleppen 29-03-2004 10:11

Quote:
Originally Posted by Marco
Nou, dat moet je niet zeggen marnix, de kans is zeker aanwezig dat je hier wel wat mee kunt. De gemeente is in dit geval nalatig met het onderhoud van de weg. Als ze zelf niet toegeven en je laat dit voorkomen maak je zeker wel een kans


Inderdaad, je mag van een weg verwachten dat ie in goede staat verkeerd. Dit gat is ook nog eens onveilig. Echter, heb je een rechtsbijstandverzekering, da's namelijk wel handig in deze gevalletjes...

MaceNL 29-03-2004 10:18

Je kan het altijd proberen, een neef van me vriendin had het ook met zijn velg, tegen een slecht wegdek geklapt en wel vergoed gekregen, met als voorwaarde dat ie nooit meer van die plek aangifte deed.

Goed iig dat je foto's hebt genomen.

Christiaan 29-03-2004 10:59

je maakt en grote kans volgens mij, helemaal als je idd rechtsbijsstand hebt, alleen, staat er daar in de straat geen bordje "slecht wegdek"?? anders heb je wel een probleem denk ik.....

Bussie komt zo 29-03-2004 11:15

om zulke schade te verhalen moet je bij diegene zijn die verantwoordelijk is voor de wegen dat is niet de gemeente maar de provincie.
bij hun kun je de schade verhalen. is bij mij ook wel eens gelukt toen ik een stuk uit een velg reed de volgende dag was het gat gelijk gemaakt.

Beetlefreak 29-03-2004 11:38

Gemeente kan ook wegbeheerder zijn! Zo te zien is het op een industrieterrein?
Provincie beheert alleen de N-wegen, en das niet op een industrieterrein.

Zestienkleppen 29-03-2004 12:07

Quote:
Originally Posted by Beetlefreak
Gemeente kan ook wegbeheerder zijn! Zo te zien is het op een industrieterrein?
Provincie beheert alleen de N-wegen, en das niet op een industrieterrein.


Er is heus wel iemand verantwoordelijk voor. Zou anders maar een rare boel worden.

Marco 29-03-2004 16:44

Vandaag nog even aan een collega gevraagd, wist dat hij ook al eens zo'n soort situatie mee had gemaakt. Na een fikse regenbui lag er een deksel van een put los, daar reed hij met zijn auto overheen, onderzijde flink beschadigd. Hij heeft toen zijn verzekeringagent een brief op laten stellen naar de gemeente toe, deze aansprakelijk gesteld. Na bewijs van ontvangst van de gemeente, heeft hij de auto laten maken en de rekening kon naar de gemeente

Beetlefreak 29-03-2004 17:10

Quote:
Quote:
Originally Posted by Beetlefreak
Gemeente kan ook wegbeheerder zijn! Zo te zien is het op een industrieterrein?
Provincie beheert alleen de N-wegen, en das niet op een industrieterrein


Originally Posted by Zestienkleppen
Er is heus wel iemand verantwoordelijk voor. Zou anders maar een rare boel worden.


Dat zeg ik ook, maar waarschijnlijk de gemeente en niet de provincie, hangt van het 'soort' weg af...

Zestienkleppen 29-03-2004 17:39

Quote:
Originally Posted by Beetlefreak
Dat zeg ik ook, maar waarschijnlijk de gemeente en niet de provincie, hangt van het 'soort' weg af...


Sorry ik had het even verkeerd geïnterpreteerd. Je hebt helemaal gelijk.
Schrijf inderdaad wel de brief samen met je verzekering, die zijn er ook bij gebaat lijkt me in het geval van all risk verzekering.

polog40 29-03-2004 18:58

Het loopt allemaal via m'n rechtsbijstand. Echt top die rechtsbijstand kan ik iedereen aanraden voor die paar euro. Er staat geen bordje bij met slecht wegdek. Dus ik kan er bijna voor 99% van uitgaan dat ik wat eurrie's uitgekeerd krijg............

Idd het is een industrieterrein............

Arjan

Tommy 30-03-2004 17:38

Het zou zo een case uit mijn rechtvakken kunnen zijn... Verhalen lijkt me geen probleem, maar waar.... denk gemeente.

succes d'r mee

GTD Special 31-03-2004 18:58

Veel succes met je wagen!

Ik ben benieuwd hoe dit afloopt! :confused:

maik 01-04-2004 21:09

ja net wat arjan zegt rechtsbijstand is heel belangrijk.ik heb ook een geval meegemaakt dat een scooter mijn voorkant in elkaar reed.zonder rechtsbijstand had ik nu nog geen euro vergoed gekregen.succes met je schade zie wel wat er uit komt.

Matheo 01-04-2004 21:25

oeh, genaaid. maar krijg je wel vergoed hoor!! heb er al meer verhalen van gehoord, krijg je altijd vergoed. en als het geen gemeente is bel je de provincie eej.

FMA 05-04-2004 19:23

een neef van me heeft laatst in nederland z'n bbs-velg naar de haaien gereden door het slechte wegdek. door aangifte te doen bij de politie en de rijksdienst voor wegenstaat (of hoe die naaierij daar ook mag heten) plat te bellen, heeft ie z'n geld gekregen....

Pedaalemmer 08-04-2004 12:51

kan ik ook de gemeente verantwoordelijk stellen voor files...want iedereen betaald wegenbelasting en ik betaal dus voor een weg die vrij is...

is hetzelfde princiepe als met kaartjes voor een film..opgegeven moment is het uitverkocht :D

dus de overuit mag weleens gaan beginnen met aanleg van zesbaanswegen :D:D

naja...tis niet alsof ze het fatsoenlijk kunnen onderhouden...
want dijken bouwen kunnen we heel goed maar ff een snelweg fatsoenlijk opnieuw alsfaltteren is weer teveel gevraagd

Zestienkleppen 08-04-2004 13:25

Quote:
Originally Posted by Gtipowerrr
...want dijken bouwen kunnen we heel goed...


Dat valt af en toe ook nog wel eens tegen. Kan me zo een paar incidentjes herinneren... Die vallen trouwens ook moeilijk te declareren (om maar effe ontopic te blijven).

Ik wil het met jullie wel eens hebben over schades veroorzaakt door hobbels (van die mega steile). Zou dat op dezelfde manier te doen zijn? Soms staan er wel bordjes met "hobbel" maar da's vaker niet dan wel. Onder schade kun je ook verstaan dat je onderstel na 1 jaar al weer aan vervanging toe is omdat je de hele dag over hobbels rijd.

Enne, hoe staan de zaken ervoor PoloG40?

polog40 08-04-2004 22:12

Om heel simpel te zijn klote......... Rechtsbijstand zegt dat ze me terug bellen of terug gebeld hebben NOT........ Krijg morgen weer een brief via de ouderwetse postbode met wat meer duidelijkheid..............

Arjan

Arno 12-04-2004 12:43

Wat ook buitengewoon irritant is en waar je je polo goed beschadigd van kan raken zijn de verkeersdrempels
Of euhm van die grote paddestoelen die je kan tegenkomen in Rotterdam Beverwaard.
Hobbel hobbel schud schud......
Krengen zitten in het wegdek en aan weerskanten staan er nog van die betonnen plantenbakken


All times are GMT +1. The time now is 11:20.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.