Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   Project Slikkertje! (Swallowtail) (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=47183)

chris 11-10-2008 20:25

Project Slikkertje! (Swallowtail)
 
Na de uit de hand gelopen restauratie van een 84-er NL Golf 1 GTI G60,had ik mezelf voorgenomen niet meer zoiets te doen,en zeker niet meer met een Golf 1...Daarom heel logisch dat ik nu mn nieuwe project voorstel..een restauratie van mn 'nieuwe' Golf 1...:D

Via het forum gevonden bij Skeez in zn achtertuin,daarna 2 maanden in de stalling gezet,maar uit nood staat die nu op mn werk...(helemaal niet vervelend ;) )

Het gaat hier om een Golf 'Basis' uit 1975..origineel NL (een vereiste bij mij)






Moet zat aan gebeuren,geen haast,en rustig spullen zoeken.
Heb oa wel 'snel' nodig...2 mooie voorschermen,origineel nieuw helaas niet meer te krijgen,dus als iemand wat heeft staan,hoor ik het graag.

classic-edition 11-10-2008 21:36

Hey Chris,

Das mooi nu ook een plaatje erbij.
Ik weet niet of je Jeroen Rison kent die heeft vaak nog origineel spul liggen.
Een nadeel heeft ie wel,hij weet zijn prijzen.
Als het interessant voor je is stuur me maar een pm ik heb zijn nummer nog wel ergens.

p.s mijn pm mbt het spuitwerk nog gehad ???
No hard feelings hoop ik ???

laat maar wat van je horen en succes met je nieuwe project.

chris 11-10-2008 21:47

Ja,ben bekend met Rison en zn prijzen :D Maar soms is het beter duur,dan niet te koop met dat soort dingen.Probeer eerst mooie gebruikte te vinden,wil het allemaal wel een soort van low budget gaan houden..maarja,dat was de vorige keer ook het plan:D

SpiderClass 12-10-2008 00:56

Je gaat er vast wat moois van maken, het is in ieder geval een mooie basis, ben benieuwd.. succes!! :D

M.I.V.W 12-10-2008 08:50

@ Chris, ik heb nog een voorscherm staan ,nieuw origineel.
is wel een amerikaan ,dus met een gaatje voor in het scherm.
Volgens mij is het een linkse.

EricNijssen 12-10-2008 09:27

Ik moet toch wel aan andere dingen denken als ik de titel lees :D

Succes!!

vwjopie 12-10-2008 09:40

jou kennende chris dan gaat het iets meer kosten als wat je in gedachten heb en wordt het ook iets meer werk hahahha...

74mk1 12-10-2008 12:59

Ik weet niet hoe orgineel je het plaatwerk wil houden maar er zit verschil in de vroege spatborden. Bij 74/75 spatborden heb je geen randje die over je binnenscherm heen valt. 76 tot 78 (als ik het goed heb) is hetzelfde spatbord maar dat zit er een randje overheengelast voor de stevigheid omdat het oude type nog wel eens uitscheurde. Je zou nieuwe type spatborden eventueel aan kunnen passen door de rand eraf te halen maar er is nog meer verschil. Want het opstaande randje tussen de schroeven daar zit bij de latere type's een verdikking in en bij de oude type spatborden loopt dat recht.
En natuurlijk de gaten voor de bumper maar dat hoef ik je niet te vertellen.

Weet je al wat voor blokje erin komt?

habbekrats 12-10-2008 13:00

zo echt mooi, respect en natuurlijk goed bezig. ik neem binnekort een week vrij :P

chris 12-10-2008 13:17

Dank je wel Habbeflats...hou ik je aan...en je weet het,ik betaal met Cheeseburgers en Milkshakes he:D

Wil hem aan de buitenkant op wielen en verlaging na origineel houden,de looks van binnenrandje van een voorscherm vind ik iets minder belangrijk...als ik zo origineel wil gaan,moet alles van die tijd zijn.

Juupje 12-10-2008 13:59

Hoi Chris,

Word een mooi project veel succes!

Mister Cool 12-10-2008 14:10

Quote:
Originally Posted by chris
Dank je wel Habbeflats...hou ik je aan...en je weet het,ik betaal met Cheeseburgers en Milkshakes he:D


Moet ie meteen flink aan de bak om dat er weer af te werken, slim bekeken :D .

Ben benieuwd hoe deze word, zal wel goed komen gezien je vorige gti :thumbup:

Skeez 13-10-2008 12:55

Leuk Leuk :) :) :)

De metalen type-aanduidingsplaatjes, het chassisplaatje en de kleurcode-sticker gaan vanmiddag op de post.

chris 13-10-2008 17:21

Zaterdag ook ff die dozen met spullen doorzocht Skeez...meeste belangrijke dingen van 1975 zitten er idd bij...scheelt weer een speurtocht naar moeilijke delen.

Skeez 13-10-2008 20:32

Quote:
Originally Posted by chris
Zaterdag ook ff die dozen met spullen doorzocht Skeez...meeste belangrijke dingen van 1975 zitten er idd bij...scheelt weer een speurtocht naar moeilijke delen.


Zei ik toch :tongue: ;)

chris 14-10-2008 22:24

Vanavond nieuw linker voorscherm gescoord bij Emiel van MIVW..gaat de goede kant op :D
Nu nog een rechter...

chris 15-10-2008 22:17

Moet mezelf bijna nog gaan afremmen ook...set chroom/zwarte sierlijsten en complete ruiten/rubberset met chroom op het oog...zondag ophalen.

Zoek naast een rechtervoorscherm,ook nette en deuk vrije chromenbumpers (wie niet met die hype tegenwoordig)...:D

Theowob 15-10-2008 22:31

Hey Chris,

Leuk project weer hoor.
Even over de chrome bumpers, je weet me te vinden.

classic-edition 16-10-2008 17:14

Quote:
Originally Posted by chris
Moet mezelf bijna nog gaan afremmen ook...set chroom/zwarte sierlijsten en complete ruiten/rubberset met chroom op het oog...zondag ophalen.

Zoek naast een rechtervoorscherm,ook nette en deuk vrije chromenbumpers (wie niet met die hype tegenwoordig)...:D



Hey mooi man ik dacht dat ik alleen aan het doordraven was met mijn mini projectje maar ben de enigste zo te zien. :thumbup:

Goed bezig.

P.s kan het nummer van Jeroen Rison nergens meer vinden.
Ik heb denk ik zijn kaartje weggegooid.
Sorry. :redface:

DeNB3rt 16-10-2008 19:24

miamiblue :)
veel succes ermee :thumbup:


All times are GMT +1. The time now is 08:26.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.