Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Polo coupe. From rags to riches :D (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=26874)

Franky B 07-12-2006 23:28

Polo coupe. From rags to riches :D
 
Hallo!

Na al een poosje hier op het forum rond te bladeren zal ik hier ook maar eens mijn projektje plaatsen. Ik ben nu al zo'n 2 jaar in het bezit van een Polo coupe uit '94. Ik heb eerst een jaartje lekker origineel rond gereden. Maar na wat schade te hebben gereden heb ik besloten mijn polo maar eens aan te gaan pakken.

hier even een foto!




Zo heb ik de auto gekocht. Het is een 1300tje (AAV) uit '94. Ik heb de auto van een oud echtpaar gekocht. De wagen stond te koop bij mijn ouders in het dorp. Nog maar 28.000 km's gereden en altijd in de garage gestaan! wat een vondst! Maarjah zoals al eerder verteld heb ik er schade mee gereden! In de winter van 2005 2006 heb ik uit moeten wijken voor een auto die mijn richting op kwam glijden.... En helaas omdat het zo glad was, ben ik tegen een paaltje aan gegleden. En je raad het al WA verzekerd dus ik kon fluiten naar mijn centen :mad: Na een poosje gespaart te hebben had ik eindelijk genoeg centen bij elkaar om de auto op te knappen en naar de spuiter te brengen!

Toen ik wist dat dat ging gebeuren heb ik gelijk maar een paar andere aanpassingen gedaan :rolleyes: Ik zal hier even een paar foto's plaatsen.

excuus voor de belabberde foto's! had camera niet mee. En oh oh oh wat zijn die camera telefoons toch goed!!! :D

Eerst ben ik begonnen met het strak maken van mijn bumpers. Goed schuren en een paar glasvezel matten erop






Daarna ook maar eens wat velgjes op de kop getikt! Een setje 7j Ally Cats.
Ze liggen nu bij Cult Wheels. zullen met een weekje of 2 ook wel klaar zijn. Altijd fijn van de gepolijste glimmers! :cool:




Daarna eens opzoek geweest naar een motorkap verlenger en de nodige dingen dicht gelast en "gecleand"






Ook even een setje poppers op de kop getikt. Even de deuren aangepast




Wielkast randen geklopt en dicht gekit




En zo staat m'n wagentje er nu bij!






Nu even een paar weekjes wachten en dan kan ik weer met mijn polotje sturen :hug: Ik kan haast niet meer wachten!


Groeten Frank

RubenD 08-12-2006 00:23

Zo dat is een best project! Hopelijk kun je als die af is betere foto's schieten! (moet er zelf niet aan denken) maar stel dat hij plat word gereden of gejat. Heb je alleen maar deze foto's....

Ik zie het al, dat met die foto's komt wel goed!

Ga je nog wat aan het blokkie doen? Of eerst het interieur!?

Franky B 08-12-2006 10:32

Thnx Ruben :thumbup: kben er ook wel een beetje trots op :D Ja, erg zonde van de foto's.... zodra ik kan zal ik ook zeker wat betere plaatsen!

Plannen genoeg! Interieur en exterieur. Maar eerst bezig met het fahrwerk.
remmerij verbeteren koets stugger maken, dat soort dingen. Daarna ga ik met een blokje beginnen.
Ik zou graag een Abd blokje uit een golf 3 1.4 willen opkalefateren. Eens kijken wat voor pktjes ik daar uit kan krijgen. Motorfiets carb's erop en een ahd versnellingsbak. Dat zal eerst wel even snel genoeg zijn!

Maarjah plannen teveel een geld te weinig! Het vorderd gestaag maar ik kom er wel :D

RubenD 08-12-2006 11:27

Hehe hier nog eentje, plannen genoeg maar geld...

Ik heb nog genoeg onderdelen liggen die er op moeten. Dat wel. Maar helaas heb ik Arnhem geen gelegenheid om te sleutelen. Dus alles in het weekend in Raalte. Maar dat schiet ook niet echt op. Ga maandag solliciteren voor een bijbaantje. Heb ik weer een paar centjes voor de hobby :thumbup:

Franky B 08-12-2006 11:41

hier in Emmen zelfde probleem. ik moest ook alles buiten doen! Maar... vanaf januari heb ik een garage box! gelijk bij me op de stoep! buurman gaat verhuizen en ik kan de box van hem huren :D tis nog steeds niet veel, Maar dan hoef ik niet meer in de regen te sleutelen!
Succes met solliciteren maandag!!!

Franky B 01-11-2007 21:08

Hallo!

Eindelijk een UPDATE!!!

het heeft even geduurd maar dan toch! Eindelijk is mn polotje weer in de
verf gezet! Ik zal even een foto plaatsen van het eindresultaat.

zie hier en aanschouw de schoonheid ;)




Hij staat nog een beetje in de jeep stand. daar moet nog even wat aan
gedaan worden. maar verder ben ik er erg tevreden mee

Zodra ik wat meer foto's heb kunnen maken zal ik die posten!

arno Derby 01-11-2007 21:19

hij ziet er wel erg netjes uit zo ja.

Mooi zo`n Polo SUV haha.

mooi werk joh!

martiepartie 01-11-2007 23:48

hooolymooly.. dat is hoog!
ziet er niet uit zo!

De rest (crappy foto) lijkt wel netjes! Cleane deuren/ strakk zwart!

Mister Cool 01-11-2007 23:58

De stijl lijkt leuk op de foto :thumbup: , maar hij moet nu wel drastisch zakken inderdaad :D

Dennuz 02-11-2007 10:21

erg mooi,


maar waar is die motorkap gebleven die je verlengd hebt??

Bas 02-11-2007 13:06

Quote:
Originally Posted by Dennuz
erg mooi,


maar waar is die motorkap gebleven die je verlengd hebt??


Sssst :tongue: Zonder die 'ik-heb-geen-motorkoeling-nodig' booskijker ziet de Polo d'r veel beter uit!

Nu nog 8 cm verlagen en klaar :woowoo:

Big_Mac_Mark 02-11-2007 14:19

Oef, das wel een heel erg plat bandje! :D


Maar net ding zo, even een halve meter richting china, en gaan met die banaan!

Franky B 08-11-2007 12:29

hallo! bedankt voor de reacties!

De motorkap verlenger vond ik toch niet zo mooi staan.
ik heb toen een andere motorkap geregeld en die is toen ook in de kleur gezet.
Zaterdag nog even wat betere foto's maken.

@ BBM de auto staat in een gat.... vandaar :P

SpiderClass 08-11-2007 19:36

ziet er goed uit zo.. strak en zwart!! :thumbup:

Franky B 12-11-2007 17:52

Zoals belooft... een aantal betere foto's.

dit zijn ze,
















hij moet nog steeds een stuk zakken. Maar ik ben wel blij met het resultaat
tot nu toe.

Jazzblue 12-11-2007 20:24

Als deze verlaagd is heb je echt een super geile Polo, mooi werk;)!


All times are GMT +1. The time now is 23:47.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.