Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Golf MK1 1980 Manilla Green (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=141533)

Dreetjuh 13-12-2017 00:01

Golf MK1 1980 Manilla Green
 
Na lang wikken en wegen toch maar aan mijn eerste project begonnen. Na goed rondkijken kwam ik een witte GLS 1.5 automaat uit 1980 tegen waar ik wel wat in zag/zie. Op een paar stukken plaatwerk na goed hard en een bruin interieur in zeer goede staat. Geen kapotte bekleding maar enkel een beetje uitgerekt. De vorige eigenaar had de auto(inari silver) overgerold :shake: met alpine white.

Hij gaat Manilla green worden. ik twijfel nog wel tussen enkel zwarte strips of chromen rondom.
Schijfremmen rondom. girling54 en Girling38 achter.
Orgineel bruine interieur maar wel gecleaned en opgeknapt uiteraard.
De motor die er (voorlopig) inkomt is de 1.8 DX.
Motor heb ik voor een prikkie kunnen kopen en loopt super. Ik ga hier geen gekke dingen mee doen maar als die er in gaat zal die er iig als nieuw uitzien en lopen.






golf fahrer 13-12-2017 07:38

Hey, leuk project.

Als je de dx niet gebruikt, heb ik wel interesse om die over te nemen ;)

derby'79 13-12-2017 17:06

Heb nog een set klauwen achter van een a3 8l liggen

The Skinnmeister 13-12-2017 19:56

Leuk ding :thumbup:

Dreetjuh 14-12-2017 23:25

Quote:
Originally Posted by golf fahrer
Hey, leuk project.

Als je de dx niet gebruikt, heb ik wel interesse om die over te nemen ;)



Misschien nog wel. Dat is een van de weinige dingen waar ik nog over twijfel.

Dreetjuh 14-12-2017 23:26

Quote:
Originally Posted by derby'79
Heb nog een set klauwen achter van een a3 8l liggen


Heb al girling38 met astappen liggen :thumbup:

Dreetjuh 14-12-2017 23:28

Vandaag een paar kleine dingen gedaan. De 100mm aandrijfassen gedemonteerd van de donor cabrio samen met de fusee stukken. Zit met smart te wachten op de achteras met stabilisator stang. Dan nog een paar spulletjes erbij en dat vast laten stralen en poederen

Dreetjuh 20-12-2017 22:50




De DX uit de cabrio gehaald. Dit weekend nog ff de tank en vulhals eraf en dan kan de rest op de schroothoop.

De Kop wil ik laten flowen, andere nok met verstelbaar tandwiel erin, spaghetti spruitstuk en groep n uitlaat komt eronder.

knarfmk1 21-12-2017 10:03

Leuk project ben benieuw wat je er van maakt!

Dreetjuh 29-12-2017 11:05

Quote:
Originally Posted by knarfmk1
Leuk project ben benieuw wat je er van maakt!


Het is wel de bedoeling om er iets moois van te maken. In het nieuwe jaar komt er wat snelheid in. Probeer eerst zoveel mogelijk spullen binnen te halen en mondjesmaat wat te doen!

Dreetjuh 29-12-2017 11:07

Gisteren een originele gti achteras Inc stabi opgehaald. Die laat ik stralen en poedercoaten. Heb ook al contact gehad met de persoon die de remmen gaat reviseren en poederen. En Een prijs waarvoor ik het zelf niet hoef te doen😁👍🏻

steefers 02-01-2018 23:10

is die cabrio al weg? Zoek nog een stukje carosserie om bij de mijne te vervangen. (Linker hoek rand waar het cabrio dak achter haakt). Die is bij mij rot.

lkocken 03-01-2018 08:50

Quote:
Originally Posted by steefers
is die cabrio al weg? Zoek nog een stukje carosserie om bij de mijne te vervangen. (Linker hoek rand waar het cabrio dak achter haakt). Die is bij mij rot.


https://www.google.nl/url?sa=t&rct=...oQbM9BilrtRSb3V
Alex zal dit wel hebben voor je.

einzer 08-01-2018 09:12

Quote:
Originally Posted by steefers
is die cabrio al weg? Zoek nog een stukje carosserie om bij de mijne te vervangen. (Linker hoek rand waar het cabrio dak achter haakt). Die is bij mij rot.


stukje heb ik wel.

Dreetjuh 10-01-2018 23:48

Quote:
Originally Posted by steefers
is die cabrio al weg? Zoek nog een stukje carosserie om bij de mijne te vervangen. (Linker hoek rand waar het cabrio dak achter haakt). Die is bij mij rot.



Sorry lees het nu pas. ligt al op de schroothoop.

Dreetjuh 10-01-2018 23:57

Op moment een schuur achter mijn huis aan het aftimmeren tot (kleine)werkplaats om avonds aan het kleinere spul thuis te werken. Scheelt heel veel tijd voor mij en is veel makkelijker om tussendoor wat kleine dingetjes te doen.

Veranderingen in project:
Er komen girling54(voor 280mm schijven) op ipv de girling60. Zondag haal ik ze op en zal een foto plaatsen.

Vorige week heb ik een setje webers gekocht voor een leuke prijs en die ga ik plaatsen. Oke een hoog brandstof verbruik maar het word geen daily dus dat tientje meer brandstof verbruik en het afstellen neem ik op de koop toe.

Dreetjuh 12-01-2018 22:54

Remklauwen voor zijn klaar! Zondag de klauwen ophalen:


arnus71 13-01-2018 11:28

Netjes! Mocht je die 13 inch staaltjes wegdoen heb ik interesse :)

Dreetjuh 13-01-2018 19:40

Quote:
Originally Posted by arnus71
Netjes! Mocht je die 13 inch staaltjes wegdoen heb ik interesse :)


Als ik ze eronder weghaal stuur ik je een PB!

Dreetjuh 21-01-2018 22:51

FF een kleine update:
Alvast 1 van de 2 webers uit elkaar gehaald voor revisie. Volgende week ga ik al wel vast wat spullen bestellen waarvan ik zeker weet dat ik ze nodig heb waaronder een venturi 36 voor beide.
De kelken die erop zitten vind ik zo niet mooi. ik ga ze aanpassen en laat ze goed lassen. Daarna laat ik ze verchromen.



Ik had ook een mk2 gti 16v achteras met schijfremmen van iemand overgenomen. (schrootprijs met de lichtmetalen velgen er nog op haha)). Jammer genoeg blijken er Girling36 onder te zitten en zoals ik overal lees zijn die niet al te best, toch?
De astappen waren wel prima en na intensief ontroesten in de lak gezet.





De G60 remklauwen zijn prachtig geworden. Gestraald, zwart gecoat en gereviseerd. Een stel mooie 280mm geperforeerde schijven en een set g60 adapters is nog wat ik zoek. Foto van de klauwen komen deze week!


All times are GMT +1. The time now is 12:27.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.