Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   Golfje 1 Afgekeurd, hoge roetuitstoot... (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=14450)

DeNB3rt 14-10-2005 15:38

Golfje 1 Afgekeurd, hoge roetuitstoot...
 
Damned,vandaag voor eerst naar de keuring geweest met men golfje want keuring was al 6 maand verlopen.

Nu,hij is goedgekeurd voor alles buiten het feit dat men roetuitstoot te hoog is.
Wat kan ik hieraan doen? ik zou graag volgende week teruggaan om te herkeuren!
(btw, ik heb al in 2e 80 gereden om overtollig roet eruit te krijgen...)

Ik heb al gezien dat fifty/fifty zonnebloemolie een stuk kan verbeteren:

Quote:
roetmeting beïnvloed als ik diesel meng met zonnebloem- of slaolie:

vorig jaar roetmeting met diesël: 0.69
dit jaar roetmeting met zonnebloemolie: 0.21

Trek zelf je conclusie maar :-)



indien meer tips en tricks? tell me :D



hajee 14-10-2005 15:43

je hebt van die potjes met rommel, die kun je in je tank gooien,
benzine erbij wil ook nog wel eens helpen.
en inderdaad, even goed in de toeren rijden...

Zippo 14-10-2005 15:56

Quote:
Originally Posted by hajee
je hebt van die potjes met rommel, die kun je in je tank gooien,
benzine erbij wil ook nog wel eens helpen.
en inderdaad, even goed in de toeren rijden...


Luchtfilter verwijderen.......... :D

hajee 14-10-2005 15:57

Quote:
Originally Posted by Zippo
Luchtfilter verwijderen.......... :D

aan mij verkopen! :D

steven16v 14-10-2005 15:57

Quote:
benzine erbij wil ook nog wel eens helpen.


Jij mag dat niet eens zeggen. ;) :D :D

hajee 14-10-2005 15:59

Quote:
Originally Posted by steven16v
Jij mag dat niet eens zeggen. ;) :D :D

:tongue: :D

Zippo 14-10-2005 16:11

Quote:
Originally Posted by hajee
:tongue: :D


:rolleyes: :D

vw golf 1979 14-10-2005 16:46

t beste is ergens bij een onderdelen handelaar iets gaan halen om het dieselsyteem te kuisen. doe dit in de tank als ze bijna leeg is (of minder dan de helft) als dat mogelijk is. motor goed warm rijden en dan is gaan vlammen. probleem zou dan moeten opgelost zijn

Zeend 14-10-2005 16:49

Zijn je filters nog wel schoon?
Hoe is het met je toerental? Bij m'n Audi 80 heeft een garagist dit wel eens wat naar beneden gedraaid, zodat de uitstoot lager was. De wagen trok nadien absoluut niet meer.


Jens

DeNB3rt 14-10-2005 17:26

Quote:
Originally Posted by Zeend
Zijn je filters nog wel schoon?
Hoe is het met je toerental? Bij m'n Audi 80 heeft een garagist dit wel eens wat naar beneden gedraaid, zodat de uitstoot lager was. De wagen trok nadien absoluut niet meer.


Jens

mijn bakje (diesel 1800) trekt dus wel nog serieus goed, ik zou hem ook willen verminderden zodat men uitstoot zakt. Waar vind ik dit :rolleyes:

fre-golf1-16v 14-10-2005 20:06

je kan niet zo maar het toerental veranderen want hij moet wel het min en max
toerental halen kijk even naar je luchtfilter kan de gargage waar je hem laat keuren je niet helpen door een beetje te proberen bij voorbeeld zonder luchtfilter enzo

jan_gti_16v 14-10-2005 20:13

langzamer gasgeven werk ook goed maar niet te langzaam want dan herkent de roetmeter de gasstoot niet ;)

good luck

Maarten 14-10-2005 20:13

Op je dieselpomp steeks aan de rechter kant een stelschroef uit met een borgmoer 13, draai die maar eens een halve slag tegen de klok in en probeer dan nog maar eens..

Je stationair toerental zal wat zakken maar je max onbelast toerental zijn niet veel veranderen, je roetuitstoot (en trekkrachtt) wel.. naderhand draai je de schroef 1 hele slag met de klok mee om wat sneller van je plek te komen, even rondje rijden om te kijken of het niet teveel rookt ;)

Don 14-10-2005 20:50

#Luchtfilter deraf zwieren.


#Zorgen dat je niet plankgas kunt geven. Dus gas lekker los afstellen. Zodat plankgas aan het pedaal, half vermogen wordt op de schouwing

vwmk2driver 14-10-2005 21:16

stukje hout onder je pedaal haha..

voor deze auto zullen er waarschijnlijk geen roet meet gegevens zijn.dus dan kan dat.

richardcabriogti 14-10-2005 21:31

als ik jou was zou ik het diesel inspuittijdstip van 90 naar 92 graden zetten
dan zal hij minder roken en toch perfekt rijden
afstelling geschied door een klokje in het gat te draaien tussen uw 4 leidingen die uit het pomphuis komen
hier zit een bout die je eruit draait en daar draait men die klok in

Maarten 14-10-2005 21:56

Dieselinspuittijdstip afstellen met een klok meet je in honderste millimeters, 1.00mm is de beste voor vermogen, iets eerder zou beter zijn om minder te roken.

Om het probleem echt concreet op te lossen, lucht/dieselfilter vervangen, pomp op tijd zetten en injectoren controleren/vervangen (lekkende/slechte injectoren rookt ook meer)

Hout onder je pedaal werkt niet omdat je dan het voor die motor voorgeschreven max toerental niet haalt (bereik van +/-100 rpm)

Arie 14-10-2005 22:03

Quote:
Originally Posted by Morninglight
Dieselinspuittijdstip afstellen met een klok meet je in honderste millimeters, 1.00mm is de beste voor vermogen, iets eerder zou beter zijn om minder te roken.

Om het probleem echt concreet op te lossen, lucht/dieselfilter vervangen, pomp op tijd zetten en injectoren controleren/vervangen (lekkende/slechte injectoren rookt ook meer)

Hout onder je pedaal werkt niet omdat je dan het voor die motor voorgeschreven max toerental niet haalt (bereik van +/-100 rpm)

en als je een nieuw brandstoffilter monteert ff een busje dieselreiniger in het filter mikken dat wil vaak ook helpen

Maarten 14-10-2005 22:12

Inderdaad.. dat was ik nog vergeten, Forté ofzo kan je rechtstreekt in je filter gooien om je injectoren ed even extra te reinigen.

Stijn 15-10-2005 10:58

Pomp een beetje terugschroeven! Dat is de simpelste en gegarandeerd meest effectieve manier, doe ik altijd :D


All times are GMT +1. The time now is 14:52.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.