Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Luchtgekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=34)
-   -   Scooter project NSU prima (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=22968)

Berserker 18-07-2006 10:36

Scooter project NSU prima
 
Aantal jaar geleden toen alles mooier was en alles nog de helft kostte, ging ik een keer met mijn vader naar een huis bij ons achter. De goede man woonde er nog maar alleen en was nu spijtig genoeg overleden. Zijn kinderen hielden een huisverkoop en dus alles ging de deur uit. Merendeels was ondertussen antiek, maar ging voor een zacht prijsje weg. Aangekomen in het schuurtje stond daar een mooie Nsu prima scooter. De goeie man had die nog nieuw gekocht in '56 en stond al geruime tijd stil. Mijn vader (oude rommelkoper en verzamelaar in hart en nieren) had wel interesse, maar mijn vader moet allles supergoedkoop hebben anders heeft ie geen interesse. Na het doen van een belachelijk laag bod zei de zoon:"nee daar gaat ie niet voor weg, er zouden nog mensen van de NSU club komen kijken" nou zegt mijn vader als die m niet kopen dan wil ik m wel hebben voor mijn bod. Paar maanden latter belt de zoon dat de nsu club niks meer van zich had laten horen en dat wij m mochten komen halen, natuurlijk probeerde hij nu nog wat van de prijs af te krijgen wat ook lukte.
Thuis aangekomen acculader erop aangesloten en proberen te starten en hij liep gewoon vrij maar sloeg niet aan. Toen heeft hij m in de gehuurde garagebox gezet en nooit meer naar omgekeken. maar mij is t ding altijd bijgebleven, en nu me audi nogaltijd bij de spuiter staat zocht ik nog wat om aan te hobbyen en heb m eens uit de garagebox gehaald.

aantal fotootjes:
















Bovenop het vliegwiel had een muis gewoond (incl wintervoorraad), en is daar ook gestorven, is alleen nog maar haar en daaronder skelet.




De muis op de koplamp:


het is dus een echte rat/muis, hij heeft overall wel wat vliegroest maar nergens is ie rot, het frame zit nog helemaal in de poedercoatting, de bedoeling is hem rijdend te maken en verder zo te laten.

Hij is verder helemaal compleet alleen zag ik dat de schakelaar voor de benzinekraan was afgebroken. En de voorbumper (ja echt) ontbreekt.

levis 18-07-2006 11:14

super kicke ding.

Gert 18-07-2006 11:15

Ideaal ding om ongerestaureerd in de woonkamer te zetten
Die belijning .. als een Miss World uit de jaren 50
Ja ik ben opgegroied met NSU .. kun je het merken ? ;)

Berserker 18-07-2006 11:27

Niet toevallig nog onderdelen liggen gert???

kwas al eens op ebay aant neuzen maar aanbod is beperkt...

er zitten trouwens 3 delige velgen onder in een hele kleine maat :woowoo:

kheb zoveel mogelijk ontvet want er zat me toch een aangekoekte laag olie/drab op...

Tis trouwens een motorscooter:
150 cc
6.2pk

leuke site, waar ook ingescande manual op staat :hug:

Gert 18-07-2006 11:30

Enige wat ik nog heb liggen zijn wat autofolders en NSU Quicly emblemen
En wat ori stickers van de haagse NSU dealer van Amstel :D
Als je geen Audi 50 had had ik die van mij hiervoor zo willen ruilen ;)

Berserker 18-07-2006 11:36

die heb je toch verkocht ;)

Gert 18-07-2006 11:38

Ja klopt .. lol

Filmpje !!!


En hier zie je de voorbumpert goed op .. filmpje 2

Gert 18-07-2006 11:40



Berserker 18-07-2006 11:43

deze stond op ebay.co.uk te koop en is voor 21 pond weggegaan



Gert 18-07-2006 11:47

Dan ruil ik m alleen tegen mijn aluminium Audi 50 LS badge ;)

Berserker 18-07-2006 12:00

nope hij gaat niet weg...

Gert 18-07-2006 12:02

Ik bedoel die UK NSU voor 21 pond :D

ingrob 18-07-2006 12:17

echt top zon oldie.
we hebben zelf ook zoiets,een vespa 125cc uit ong.1960.
zal hem ook eens onder het stof vandaan halen.
die van ons is trouwens wit met rood :D



Frieser 18-07-2006 16:48

Gaaf ding hee! dat is toch superlache om zo'n scooter achterop de bus mee te nemen op vakantie :cool:

Pedaalemmer 18-07-2006 18:18

wow...echt een super mooie scooter!

BBS-roy 18-07-2006 19:15

nee he' ,nu wil ik ook een scooter :headshot: gaaf ding

Berserker 19-07-2006 08:18

Quote:
Originally Posted by Frieser
Gaaf ding hee! dat is toch superlache om zo'n scooter achterop de bus mee te nemen op vakantie :cool:


t ding is echt loodzwaar, met volbelading 300kg....

dus - 2x80 kg ofzo blijft 140 kg over voor de scooter :eek:

t3freak 19-01-2009 22:39

en?? hoe staat het met deze nsu?

Nas 20-01-2009 09:31

Kennis van mij heeft ook een NSU opgeknapt, zijn laatst nog voor hem onderdelen wezen halen. in Köln, daar zit een bedrijf die nog heel veel onderdelen nieuw op voorraad heeft.

jeroen doli 21-01-2009 20:42

Hej,

altijd leuk als der weer is zo iets langs komt.

heb misschien nog wel een adresje voor onderdelen zal hem is bellen of die nog wat heeft.

Heb zelf ook nog een Kreidler staan die helemaal klaar gemaakt moet worden.

Gr jeroen P.s ga zo door :thumbup:


All times are GMT +1. The time now is 09:28.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.