Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Welke Originele radio golf 2 gti (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=144244)

Heisenberg 27-06-2020 09:38

Welke Originele radio golf 2 gti
 
Kan iemand mij helpen en uitleggen welke originele radio er zat in een golf 2 gti uit 1990?
Ik weet dat er verschillende modellen zijn zoals de alpha,beta,delta en gamma maar verder of dit kom ik echt niet.
Dus tevens ben ik dan ook opzoek naar de juiste radio voor mijn golf 2 gti

Groeten

VeeDubber 27-06-2020 12:05

Op DoppelWobber staat er een overzichtje:

https://www.doppel-wobber.de/lexico...rogramm-golf-2/

ar1g3 27-06-2020 12:21

Als ik het goed heb is alpha beta delta en gamma het niveau van luxe, dus de hoeveelheid opties en knopjes enz. Je hebt daarnaast ook nummers, en die tonen dan welke generatie van radio je hebt. Hoe dat precies zit weet ik niet zeker, denk dat het wel ongeveer gelijk loopt met de generatie vd golf.

M.a.w, welke radio in je auto hoort hangt af van de uitvoering en de opties en dergelijke. Denk voor een Golf 2 dat je dus 2e generatie vd radio's nodig hebt, als je daar foto's van zoekt zien ze er ook uit qua styling zoals het interieur van een Golf 2.
Ik heb in mijn Golf 2 een Alpha CC radio, die kwam uit een Golf 3 zeiden ze me. Weet niet goed waarom het 'CC' is en geen nummer.

Maar, ik ben geen expert op dit vlak, ik kan er grandioos naast zitten.

Heisenberg 27-06-2020 13:06

Waw die dobbel site is wel fantastisch ,ik had een gamma radio gevonden ,blijkt nu wel dat die radio van 1991 is en mijn golf van 1990 ,dus jammergenoeg word het deze niet of wat denken jullie daarover?

Bedankt voor alle info alvast

Peter-gti16v 28-06-2020 08:44

Quote:
Originally Posted by Heisenberg
Waw die dobbel site is wel fantastisch ,ik had een gamma radio gevonden ,blijkt nu wel dat die radio van 1991 is en mijn golf van 1990 ,dus jammergenoeg word het deze niet of wat denken jullie daarover?

Bedankt voor alle info alvast


Ik lees op de site dat de radio voor golf model 1991 is.
Als jouw golf na de zomerstop van 1990 is gebouwd,
is het model 1991 en zou het periodecorrect zijn ...

VeeDubber 29-06-2020 06:16

Quote:
Originally Posted by ar1g3
Als ik het goed heb is alpha beta delta en gamma het niveau van luxe, dus de hoeveelheid opties en knopjes enz. Je hebt daarnaast ook nummers, en die tonen dan welke generatie van radio je hebt. Hoe dat precies zit weet ik niet zeker, denk dat het wel ongeveer gelijk loopt met de generatie vd golf.

M.a.w, welke radio in je auto hoort hangt af van de uitvoering en de opties en dergelijke. Denk voor een Golf 2 dat je dus 2e generatie vd radio's nodig hebt, als je daar foto's van zoekt zien ze er ook uit qua styling zoals het interieur van een Golf 2.
Ik heb in mijn Golf 2 een Alpha CC radio, die kwam uit een Golf 3 zeiden ze me. Weet niet goed waarom het 'CC' is en geen nummer.

Maar, ik ben geen expert op dit vlak, ik kan er grandioos naast zitten.


Het klopt inderdaad niet helemaal.

Alpha, Beta, Gamma, Delta enzovoort zijn inderdaad verschillende families waarbij je grofweg kan zeggen; Hoe hoger de letter, hoe hoger de uitvoering.

Niet elk type was voor elk model auto beschikbaar, dus dat dien je altijd uit te zoeken.

De generatie nummers hangen echter niet samen met de generatie van auto's. Deze staan los van elkaar. (al geeft het wel iets of wat richting; Een Gamma 3 zal nooit in een Golf 6 hebben gezeten)

ar1g3 29-06-2020 10:23

Quote:
Originally Posted by VeeDubber
Het klopt inderdaad niet helemaal.

Alpha, Beta, Gamma, Delta enzovoort zijn inderdaad verschillende families waarbij je grofweg kan zeggen; Hoe hoger de letter, hoe hoger de uitvoering.

Niet elk type was voor elk model auto beschikbaar, dus dat dien je altijd uit te zoeken.

De generatie nummers hangen echter niet samen met de generatie van auto's. Deze staan los van elkaar. (al geeft het wel iets of wat richting; Een Gamma 3 zal nooit in een Golf 6 hebben gezeten)

Dacht wel al dat het niet helemaal zou kloppen. Dankje voor de uitleg! Die link die je postte is handig, die sla ik op als pdf!

Heisenberg 01-07-2020 10:42

Quote:
Originally Posted by Peter-gti16v
Ik lees op de site dat de radio voor golf model 1991 is.
Als jouw golf na de zomerstop van 1990 is gebouwd,
is het model 1991 en zou het periodecorrect zijn ...

Hij is van januari 1990 dus het zal geen radio ban model 1991 worden ,het model ervoor van 1988 dan

Rinus66 02-07-2020 19:56

Quote:
Originally Posted by Heisenberg
Hij is van januari 1990 dus het zal geen radio ban model 1991 worden ,het model ervoor van 1988 dan


Radio's zijn niet bouwjaargerelateerd aan auto's. De gamma van een 88er is hezelfde als die van een 91er, daarna kwamen ze ook met cd-speler ipv cassette.

Heisenberg 02-07-2020 20:06

Het liefst had ik een radio.die hoort bij dde wagen en aangezien het 91' model nog niet was uitgekomen bij de produktie van de wagen.
Dat dacht ik ,naja nu steken ze ook veel aftermarket radio's he

VeeDubber 03-07-2020 06:25

Meestal staat op de sticker een productiemaand + jaar, dus daar kun je altijd naar kijken als je het periode-correct wil hebben


All times are GMT +1. The time now is 07:10.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.