Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Corrado en Scirocco (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=19)
-   -   Even voorstellen: mijn unieke Corrado VR6 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=90856)

gurby 06-10-2011 13:28

Even voorstellen: mijn unieke Corrado VR6
 
Vorige week een Corrado erbij gekocht. Geen schuurvondst ofzo maar wel een hele bijzondere, daarom wil ik hem hier graag even uitgebreid voorstellen:

Een compleet volgehangen VR6 van het laatste bouwjaar (95) en ook 1 van de laatstgeproduceerde linksgestuurde Corrado's. De laatstgebouwde 500 stuks waren namelijk voor de engelse markt, rechtsgestuurde. Dit is aan de hand van het chassisnummer te concluderen.

De auto is voor en door Karmann gebouwd. De nabestaanden van oprichter Wilhelm Karmann zijn 2 zussen en 1 broer, die het bedrijf ook in (mede-)eigendom hadden. Deze familie heeft hem na produktie in eigendom gehad t/m december 2008. In 2003 heeft Mw Karmann die in Nederland woont de Corrado naar hier geimporteerd, vandaar het importkenteken. Die paar jaren 2000-2003 heeft de auto dan ook amper gereden, goed terug te zien in 't onderhoudsboekje (zie foto's hieronder).
Uiteindelijk begin 2008 ruilde ze hem in voor een Polo. De eigenaar van de VW dealer nam de wagen eind 2008 toen in zijn privé collectie en verkocht hem vorige week aan mij. De auto is dus nog 9 maand in bedrijfsvoorraad geweest en stond in de showroom tijdens de introductie van de nieuwe Scirocco.

km-stand: 130.000
Volledig dealeronderhouden, alles aan boekjes enzo zit erbij. Incl papieren die het Karmann-eigendom bewijzen.

Alle opties:
- 2 airbags, airco, beige leder, stoelverwarming, cruise control, koplampsproeiers, radio/kassette speler met 6 cd wisselaar in de kofferbak, orig.vw. autotelefoon incl handleiding, de optionele VR6 brand hatch wielen, schuif kanteldak, extra set winterwielen, enz enz. Ook de originele beige vloermatten zitten erbij, zonder slijtage sporen :) . En in de middenarmsteun achterin zit een nog ingesealde verbanddoos uit de jaren 90 en in de rugleuning zit de originele gevarendriehoek....
Alleen geen oliedruk/voltmeter maar dat past ook niet want er zit al een cassettebandhouder (was ook optioneel) :thumbup:

Hij is een beetje vuil en een paar krasjes en 1 roestplekje op de bijrijdersdeur maar verder supernetjes en van binnen in nieuwstaat (afgezien van een lichte instap schade aan de stoel). Knappen we allemaal nog wel op. Het is echt een damesautootje geweest. Radio aan en er beginnen meteen cd's van Eros Ramazotti te spelen die nog in de wisselaar zitten :D

Een originelere Corrado dan deze kan je gewoon niet vinden, afgezien van de ingebouwde carkit en het Tex alarm. Hij heeft ook nooit een andere werkplaats dan de officiele VW garage van binnen gezien. De laatste 2 rekeningen hier (126.897km/22-10-2009 en 130.477km/22-11-2010) zijn samen voor 3.350 euro bij de VW dealer, onder meer zijn banden, schokdempers, achterasrubbers, remleidingen achter, spoorstang kogel, bougies, geribde riem enz enz vernieuwd. Hij rijdt dan ook echt als nieuw!

Eén van de mooiste (originele) Corrado's die Nederland rijk is, naar mijn bescheiden mening :thumbup:

Genoeg gekletst, hierbij de foto's:














































In DLD eigendom van Wilhelm Karmann GmbH geweest...



Ook in NL eigendom van (inmiddels getrouwde) mw Karmann...


DJW 06-10-2011 13:34

mooi exemplaar en een mooie historie! Kan me voorstellen dat je er erg blij mee bent, nu maar origineel houden!

HannoverEdition 06-10-2011 13:36

Quote:
Originally Posted by gurby
Eén van de mooiste (originele) Corrado's die Nederland rijk is, naar mijn bescheiden mening :thumbup:



Geen woord aan gelogen!! :D

héééle mooie/nette/full option/goed onderhouden/en zeldzame Corrado!

gefeliciteerd met deze aankoop! :thumbup:

Wees er zuinig op,deze auto's moet je niet restaureren maar conserveren ;)

gr;
Guido

Jel Golf 2 GTI 06-10-2011 13:50

Mooie wagen :thumbup:

BIEZELWERKS 06-10-2011 16:54

:eek: Dat is zeker een mooie Corrado man :thumbup:

Wanneer kom je hem inruilen....? :D

Campion 06-10-2011 17:07

schitterend! mooie aankoop, veel plezier ermee!

mischatdi 06-10-2011 17:35

super mooi ding! maar die light reminder haal je er zeker wel snel uit hahaha

gurby 06-10-2011 18:23

Bedankt voor alle reacties!

@BIEZELWERKS: waar en waarvoor moet ik hem dan komen inruilen ? :-)

@mischatdi: ik denk dat ik hem 100% laat in deze staat waarin de Karmannen hem gebracht hebben, dus incl o.a. die autotelefoon, carkit, Texalarm en die lichtzoemer.
Ga pas iets opentrekken als daar noodzaak (lees: problemen) toe is.

Alleen een paar kleine dingetjes vernieuwen die kapot/versleten zijn en verder wil ik niks mee doen, zeker ook niet teveel km's maken :-)
Het is wat mij betreft precies zoals HannoverEdition het zegt: niet restaureren maar conserveren!

ronaroot 07-10-2011 10:00

Om heel eerlijk te zijn, dacht ik voordat ik het topic opende en de titel "mijn unieke Corrado VR6" zag dacht ik: daar heb je weer iemand die vol lof is over zijn eigen wagen :rolleyes:

Maar na het zien van de foto's en het lezen van je verhaal: inderaad een unieke Corrado :thumbup:

Echt een mooie wagen, behoudt hem zo ;)

Marcus BBS 07-10-2011 10:22

Gerben,

Ik ken het verhaal en daarbij: een uniek en mooi exemplaar! Heel zuinig op zijn en is gelukkig in handen van een echte liefhebber. Binnenkort kom ik hem bekijken :thumbup:Wellicht samen met Robert?

Dennis-Mash 07-10-2011 11:02

Zoals ik al zei, pracht exemplaar Gerben! Wil hem toch wel eens een keertje in het echt zien.

golfje_295.000 07-10-2011 13:26

whahaha, die telefoon, krijg op de een of andere manier Bassie en Adriaan beelden voor me. Mooie auto man.

Jetta Fireandic 07-10-2011 16:19

Geweldige wagen Gerben, maar dat wist je al. :)
Bij jou is deze echt in goede handen.

Als ik die mooie plaatjes zo zie, dan hoop ik stiekum dat de mijne toch niet verkocht wordt......

Thomas 8v 08-10-2011 08:52

Super aankoop, proficiat. :thumbup:

gurby 15-10-2011 22:20

Kleine update, de machine is gisteravond de winterschorsing ingegaan met 130.825 kilometer op de klok.

Van een vriendelijke lezer hier ontving ik nog enkele foto's uit de periode dat de auto in 2008 van de VW dealer was. Na inruil door mw Karman daar heeft de auto daar een aantal maanden in opslag gestaan en heeft nog even in de showroom gestaan tijdens de introductie van de Scirocco. De mooiste paar foto's wou ik jullie niet onthouden :thumbup:









CustomCarAlloy 16-10-2011 09:44

Heel gaaf!

Rallye 16-10-2011 13:21

Leuke foto daar staat die bij Wittebrug op het Forepark in de showroom die dag.
Op deze auto moet je zuinig zijn.
Joost zal deze auto vast nog wel eens gaan missen denk ik aangezien hij ook best Corrado fan was.

Veel plezier met de auto.

Greetz

gurby 16-10-2011 13:47

Jij bent goed op de hoogte Rallye :thumbup:

Hight 16-10-2011 22:00

dat is echt een heel mooi ding!

Vento Vice 30-12-2011 16:18

Zó hé, da's inderdaad wel ééntje met een hele bijzondere history; leuk man!
Alleen bij jou staat er met recht 'KARMANN' op de middenconsole ;)
...en idd is-ie nu bij de juiste persoon terecht gekomen.

(je zult trouwens ook wel de enige zijn met 2 Corado's VR6 op z'n naam...)


All times are GMT +1. The time now is 10:12.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.