Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   vacuumslangen jb motor (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=116928)

caddyke 26-07-2013 21:47

vacuumslangen jb motor
 
gisteren een 82er golf 1 gekocht voor het vrouwtje.
echter loopt deze niet lekker stationair.je moet een beetje met het gas blijven spelen en als je bij een stoplicht komt heefd hij de neiging om uit te vallen of valt uit...

heefd iemand een schema van de vacuumslangen?? aangezien ik deze niet vertrouw.

caddyke 27-07-2013 11:14

niemand ??? :eek:

Style 27-07-2013 12:01

Als je de search had gebruikt had je deze foto ook gevonden ;)

Maar wij zijn niet de moeilijkste ;) onderkant motorkap JB



caddyke 27-07-2013 16:06

Quote:
Originally Posted by Style
Als je de search had gebruikt had je deze foto ook gevonden ;)

Maar wij zijn niet de moeilijkste ;) onderkant motorkap JB





Hartelijk bedankt,ik ga er direct mee aan de slag! :thumbup:

caddyke 27-07-2013 16:50

Is dit van een pierburg 1b carburateur?aangezien deze er bij mij op zit....

Spike 28-07-2013 23:08

jep. Dat is de standaard carb van een JB. Ik heb een soortgelijke afbeelding (en 1b carb). Het is nu donker, maar volgens mij is de afbeelding exact gelijk

caddyke 29-07-2013 10:44

Als ik voor de auto sta,zitten er aan de achterkant ook nog 2aansluitingen,recht richting t schutbord zeg maar...deze vind ik niet terug op de tekening.het zijn niet die 2 die rechts achter op de.carburateur zitten ,waar eentje van naar de groene bol gaat..

Kan dit kloppen?

caddyke 29-07-2013 18:50

net het schema op grootformaat uitgeprint, maar ik mis toch echt de achterste 2 aansluitingen die naar het schutbord wijzen.

iemand???

caddyke 30-07-2013 10:21

heefd er nog iemand een schema oid, gister avond uren staan turen naar de motorruimte, maar , k kom er niet uit.... :wow:

casss 30-07-2013 10:38

er zit een zwarte paddestoel achterop de carb met 2 aansluitingen. Als je vanaf de bijrijderszijde langs het schutbord kijkt zie je ze. Wel eerst het luchtfilter er even afhalen.

caddyke 30-07-2013 11:02

Quote:
Originally Posted by casss
er zit een zwarte paddestoel achterop de carb met 2 aansluitingen. Als je vanaf de bijrijderszijde langs het schutbord kijkt zie je ze. Wel eerst het luchtfilter er even afhalen.



en wat is er met deze paddestoel??

caddyke 30-07-2013 11:17

die 2 aansluitingen van de paddestoel wijzen richting veerpoot bijrijderskant, maar dan heb ik ook nog 2 aansluitingen op de achterkant die naar het schutbord wijzen...wat komt hierop?

caddyke 31-07-2013 10:51

dus er is niemand die wil of kan helpen?? :eek:

casss 31-07-2013 11:29

er zit 1 aansluiting die richting schutbord wijst, onderaan de carb. Dat is zegmaar de hoofd aansluiting voor het vacuumsysteem. kun je anders ff een foto proberen te maken?
dan vergelijk ik het met mijn auto.

casss 31-07-2013 11:34

de hoofd vacuumaansluiting die naar het schutbord wijst, gaat naar de onderste aansluiting op de pull-down paddestoel. De bovenste van de pull down, gaat naar een t stuk. De ene kant van het t-stuk gaat naar het onderdrukpotje. De andere van het t-stuk gaat naar het ontluchtingsventiel (zwart-witte klepje in de leiding).
De andere aansluiting die je noemt gaat naar de temperatuurregelaar in het luchtfilterhuis. Nu moet het haast wel gaan lukken toch?

caddyke 31-07-2013 16:11

Quote:
Originally Posted by casss
de hoofd vacuumaansluiting die naar het schutbord wijst, gaat naar de onderste aansluiting op de pull-down paddestoel. De bovenste van de pull down, gaat naar een t stuk. De ene kant van het t-stuk gaat naar het onderdrukpotje. De andere van het t-stuk gaat naar het ontluchtingsventiel (zwart-witte klepje in de leiding).
De andere aansluiting die je noemt gaat naar de temperatuurregelaar in het luchtfilterhuis. Nu moet het haast wel gaan lukken toch?



je bedoelt die paddestoel op de onsteking? bij de verdelerkap?

Yellowbug 31-07-2013 17:30

Pull down-doos (of paddestoel zoals sommigen het noemen), is het zwarte kunststof deel dat aan je carburateur zit. Deze regelt onder andere de koudloop, maar ook nog meer zaken.
Pul down doos is de zwarte!
1B3

caddyke 31-07-2013 18:22

k krijg de fotos van mn gsm niet erg geplaatst....

casss 31-07-2013 18:23

Die pull-down doos; wat regelt hij nog meer dan?
Ik weet dat hij er voor zorgt dat chokeklep net niet helemaal dicht gaat, zodat hij niet verzuipt. Wat doet hij nog meer?

casss 31-07-2013 18:24

Quote:
Originally Posted by caddyke
je bedoelt die paddestoel op de onsteking? bij de verdelerkap?


zoals yellowbug aangaf, ik bedoel die achterop de carb.


All times are GMT +1. The time now is 05:40.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.