Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=39)
-   -   boete wegens niet verzekerde auto waar van de schorsing was verlopen. (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=128821)

golf2 abuh 30-08-2014 11:09

boete wegens niet verzekerde auto waar van de schorsing was verlopen.
 
Hallo.

Ik heb gister een brief van de rdw op de mat gekregen.
Hier staat in dat volgens een register controle mijn auto
27 augustus niet verzekerd was.

Ik had de auto echter geschorst, maar die bleek dus verlopen te zijn.
Ik heb echter geen brief ontvangen over dat de schorsing bijna te vervallen kwam,
En ook geen waarschuwing of herrinnering oid dat de kans er zou zijn een boete te krijgen.

Ik heb dus de schorsing niet optijd verlengd (heb geen brief gehad waar in stond dat de schorsing zou verlopen) en kan nu dus 400 gaan aftikken....

Echter staat de auto nogsteeds onder een laag mos op eigen terrein(oprit) zonder lopende motor en zonder interieur.

Ik heb dus maar meteen mijm auto opnieuw geschorst. Maar ik ben niet van plan om 400 af te gaan tikken. Terwijl ik geen strafbaar feit ben begaan. Gezien het niet eens mogelijk was om er mee te rijden.

Ik hoop dat iemand een zelfde ervaring heeft. En of iemand een mogelijkheid ziet om een bezwaar schrift te maken.

Alvast bedankt!!!

MelG60 30-08-2014 11:17

Ik heb dit enkele keren per jaar, meestal krijg ik een brief van te voren dat de schorsing verloopt maar soms niet. Mijn maat met 80+ kentekens heeft precies hetzelfde. Maar gelukkig zag ik laatst dat als je nu inlogt met je digid om online je voertuigen te beheren bij het rdw je nu ook de verloopdatums van de schorsingen kan zien wat eerst niet mogelijk was. Als de datum er aan komt kan je zo makkelijk online je schorsing verlengen. De boete zal je gewoon moeten betalen, de datum bijhouden blijft je eigen verantwoording en niet die van het rdw, hoe zuur het ook is.

VolkswagenRacing 30-08-2014 11:17

Dit verhaal al zo vaak gehoord, schorsing is altijd voor een jaar en dit zal je zelf toch echt moeten bijhouden! Succes met aanvechten maar vrees dat dit je gewoon geld gaat kosten.

1 voordeel, dit doe je geen 2e keer meer! ;)

Herm Schreurs 30-08-2014 11:35

Het heeft geen zin om hier tegen in beroep te gaan. Uiteraard kun je het proberen maar het had bij mij ook geen enkele zin. Ik heb foto's gemaakt en een verhaal gemaakt van de verhuizing, de staat van de auto, het al jaren op rij schorsen maar had geen enkele zin. Gewoon betalen helaas.
Mij gebeurt het idd geen tweede keer meer :D

arthur 30-08-2014 11:40

Juist betalen en uithuilen.
Ik heb het in mijn omgeving ook gezien, en ook mensen die bezwaar aantekenen.
Maar nooit met goed resultaat. Het is je eigen verantwoording.

Maar ik moet eerlijk zeggen, ik vindt het ronduit onbeschoft, helemaal omdat het bedrag zo hoog is. hebben ze je op staat zien rijden, terecht, maar zo...... :screwy:

golf2 abuh 30-08-2014 12:05

Dank voor de reacties. Ik ben het wel met jullie eens dat de verantwoording uiteindelijk bij mezelf ligt.

Ben het helemaal met je eens arthur.

Ik vind het probleem nog niet zo zeer dat ik er een boete voor krijg. Maar 400 euro :O

Dan komt een bezopen bestuurder. Of een associaal hardrijder er nog goedkoper vanaf :screwy: :shake:

Rick 30-08-2014 12:19

Welkom in Nederland.

Bluepower 30-08-2014 13:04

Mij is het 1 keer gelukt eronderuit te komen.
Met jouw verhaal van onder een laag mos staan, en jaren al geschorst te zijn valt het allicht te proberen..
Maar: eerst betalen en ondertussen aanvechten, met juiste onderbouwing met foto's van de locatie, staat van de auto(evt met ouder gedateerde foto's die de auto in dezelfde toestand op dezelfde locatie laten zien).
Maar hou er wel rekening mee dat je het NIET wint.. regels zijn regels, en soms win je, maar meestal verlies je...

richard-polo 30-08-2014 14:37

Mocht je verliezen zijn de kosten ook hoger dan 400,00 euro ;)

Ik heb de boete ook maar gewoon betaald! :(

R.icky 30-08-2014 16:13

Gewoon betalen, is niet onderuit te komen, spreek vanuit m'n eigen ervaringen. Dat zijn de regels mbt het schorsen van een auto, is je auto niet geschorst, hoor je een verzekering te betalen, anders word het simpelweg als fraude gezien en dat is een dure hobby..

racecees 30-08-2014 16:43

Tip: Als je een telefoon met agenda hebt: Bij de volgende keer schorsen direct een notitie in je telefoon maken voor een jaar later.

Ik vind het ook een belachelijk hoog bedrag en dat schorsen zou ook gewoon voor onbepaalde tijd moeten kunnen, maakt het voor iedereen makkelijker.

Maar ja, je bent een (te) makkelijke prooi voor de heren in den Haag. Zie het als nóg meer belasting betalen, net als traject-controle...

Sterkte.

Gr. Cees

Sven-GTI 30-08-2014 16:58

De mijne is ook al een hele poos geschorst, maar m'n verzekering heb ik gewoon door laten lopen. Kost me toch bijna niets met volle no-claim.

Wel iets om in de gaten te houden :D

Polo1w 30-08-2014 19:09

Ik laat ook al jaren de verzekering vd rocco doorlopen, kost me toch bijna niks. Maar heb ze wel voor andere autos gehad, die bekeuringen. Zelfs voor een scooterframe met kenteken! Mijn broertje had ooit wel beroep aangetekend voor zn fiesta xr2, en gewonnen. Betaalde niks. Het is allicht te proberen zeg ik. En dat je na een mislukt beroep meer moet betalen klopt volgens mij niet.
Succes.

richard-polo 30-08-2014 19:16

Quote:
Originally Posted by Polo1w
En dat je na een mislukt beroep meer moet betalen klopt volgens mij niet.
Succes.


Hoezo niet? denk jij dat je de gerechtskosten cadeau krijgt??
ook die kosten moeten betaald worden en meestal door verliezende partij!!

Polo1w 30-08-2014 20:32

Heb net de site van openbaar ministerie doorgeplozen :shake: , maar nergens is te vinden dat de boete verhoogt wordt, na afwijzen van bezwaarschrift.
Dit bezwaarschrift dien je trouwens in bij openbaar ministerie, en niet bij "de rechter"...
Ik weet toch vrij zeker dat het oorspronkelijke bedrag moet worden voldaan na afwijzing door officier van justitie.. Mocht je het niet eens zijn met de afwijzing, dan kan je het voor de (kanton)rechter laten komen, en dat zou misschien wel extra geld kunnen kosten.

Polo1w 30-08-2014 20:42

Nog wat, mijn vriendin heeft nogal wat jaren ervaring in de verzekeringswereld, en als je een goede tussenpersoon hebt, die kan een auto ook een paar weken terug plaatsen als aanmelding voor verzekering, krijg je dan een of ander formulier bij, waarmee de auto op papier dan toch op de datum van bekeuring als verzekerd stond. Is mij bij een scooter wel eens gelukt. Kan alleen maar een paar weken terug, dus snel handelen is dan belangrijk. En een goede tussenpersoon.
Zal r straks eens vragen naar de preziese gang van zaken.
Misschien lukt dat nog bij haar vorige werkgever. :thumbup:

Polo1w 30-08-2014 21:20

Volgens mn vriendin is t een artikel 34 verklaring, die de tussenpersoon van een verzekeringsmaatschappij kan vragen.
Dit is echter nog meer iets van vóór de digitalisering, toen alles nog met de post ging, en er wel eens iets mis ging, en de tussenpersoon de schuld op zich nam voor het onverzekerd zijn van een voertuig.
Tegenwoordig is dit behoorlijk lastig, en moet je op heeeeele goede voet met je tussenpersoon staan, en ook nog eens de juiste maatschappij hebben.
Aldus de verzekeringsvrouw :redface:
Weinig kans van slagen dus, tenzij je tussenpersoon flinke economische belangen heeft bij jou, door bijvoorbeeld een flinke bedrijfsverzekering oid.
Bij een internetverzekering lukt t zowiezo niet.

Oudelut 31-08-2014 08:22

Tip: áls je het aanvecht, doe dat dan niet bij CJIB/afdeling Mulder-wetgeving in Groningen, maar bij je lokale OvJ.

Gertjan 31-08-2014 09:50

Het is lullig en je zal moeten betalen, maar ik vind dat de hoogte van de boete absoluut niet in verhouding staat met de overtreding.
Ze zouden eigenlijk twee boetes moeten hanteren, eentje voor te laat verlengen van de schorsing en een voor het daadwerkelijk rijden zonder verzekering :)

Yellowbug 31-08-2014 10:39

Meerts
Ik zeg niet geschoten is altijd mis ;)


All times are GMT +1. The time now is 23:01.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.