Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Algemeen (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   SDI met powerbox (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=112028)

The Pig 13-03-2013 22:21

SDI met powerbox
 
Heb een Lupo 1.7 SDI, ben zeer tevreden over deze tractor, vlot zat, en lekker zuinig, de laatste tank was 1:22.5

Nu kwam ik op internet zo'n powerbox tegen, van heel goedkoop tot heel duur, zit er onderling verschil in, en waarin zit hem dat?

Het gaat mij niet om het vermogen, maar puur het iets zuiniger worden. Ik ben van plan de EGR ook nog dicht te gooien.

Als ik google lees ik zowel goede als negatieve verhalen, dus ik weet het niet zo goed.

Nogmaals; gaat om een 1.7 SDI (ongeblazen dus)

The Clauw 14-03-2013 01:29

Met een powerbox hou je je sensoren voor de gek en manipuleer je het motormanagement. Ook is het totaal ongecontroleerd. Je weet niet wat het doet met je blok...

Een sdi is wel te kietelen maar het verbruik ga je eigenlijk niet of nauwelijks naar beneden krijgen.

Hoe kom je er eigenlijk bij om zoiets te doen? Daar ben ik wel nieuwsgierig naar moet ik zeggen. Waarom ben je niet op zoek gegaan naar chiptuning?

The Pig 14-03-2013 13:05

Omdat chiptunen duur is, en een powerbox al te krijgen is vanaf een paar tientjes. En ja, als die al iets doen van wat ze beloven is dat al winst natuurlijk.

Nogmaals, het vermogen hoeft niet omhoog, als dat zo is is dat alleen maar mooi meegenomen :)

arnus71 14-03-2013 13:41

Ik heb hier ook wel eens naar gekeken voor mijn lupo sdi. JD zei dat het eigenlijk geen zin had ivm het niet hebben van een turbo. Ik vraag me ook af of een powerbox dan wat is... voorlopig hou ik het op rustig cruisen en idd 1 op 22/23 rijden. Af en toe goed (schoon) blazen helpt ook wel, dat is goed merkbaar met z'n 60 pk :wow:

Audi1981 14-03-2013 20:59

Ik zou het houden bij het dicht gooien van de EGR :thumbup:

mark89769 19-03-2013 14:32

Quote:
Originally Posted by Audi1981
Ik zou het houden bij het dicht gooien van de EGR :thumbup:


En de kat doormeppen

MK2-VRT 19-03-2013 17:01

Quote:
Originally Posted by The Pig
Omdat chiptunen duur is, en een powerbox al te krijgen is vanaf een paar tientjes.


En het dan gek vinden als de motor eens kapot loopt..Dan heb je een paar tientjes..

Een 'powerbox' moet je niet eens aan beginnen, laat hem chippen of doe liever niks..

En aan een SDI zou ik zowiso niks doen, dan had je een TDI moeten kopen, daar kun je veel meer mee, het loopt veel beter en zijn ook nog zuinig.

mark89769 19-03-2013 18:21

Quote:
Originally Posted by MK2-VRT
En het dan gek vinden als de motor eens kapot loopt..Dan heb je een paar tientjes..

Een 'powerbox' moet je niet eens aan beginnen, laat hem chippen of doe liever niks..

En aan een SDI zou ik zowiso niks doen, dan had je een TDI moeten kopen, daar kun je veel meer mee, het loopt veel beter en zijn ook nog zuinig.


Heb zelf een Golf IV SDI gehad welliswaar een 1.9 maar met een leeggeslagen katalysator + EGR dicht hield ik een 90pk tdi toch aardig bij. Een voordeel is dat SDI motoren niet kapot te krijgen zijn!

MK2-VRT 19-03-2013 18:33

Een TDI is ook niet kapot te krijgen als je er enigzins normaal mee omgaat, en kunnen ook richting de 5 ton op de klok halen.

Maar ik doelde eigenlijk op het feit dat je bij een TDI voor relatief weinig geld hem ook aardig snel kan maken in vergelijking met een SDI

LionMK1 30-01-2014 20:13

Waar zit die EGR Dan eens kijken of die van mij nog zuiniger wordt^^

joostvw 30-01-2014 21:24

EGR zitr tussen je uitlaat en inlaat spruitstuk. er zijn op internet plaatjes voor te krijgen waarmee je deze afdopt. Vaak zit je inlaat ook vol met roet en prut door de EGR dus een keer schoonmaken van je inlaat daarbij scheelt ook veel.

The Clauw 08-02-2014 10:36

Quote:
Originally Posted by joostvw
EGR zitr tussen je uitlaat en inlaat spruitstuk. er zijn op internet plaatjes voor te krijgen waarmee je deze afdopt. Vaak zit je inlaat ook vol met roet en prut door de EGR dus een keer schoonmaken van je inlaat daarbij scheelt ook veel.


Ook origineel verkrijgbaar bij de dealer voor minder dan de replica's en een net pakkinkje erbij en als bonus een mooi vw. audi logotje erin gestanst :thumbup:

Richard 08-02-2014 10:52

als je bij de sdi je egr afdopt ook even de kunststof inlaat eraf halen en de buizen goed schoonmaken.. (hierin vind je veel vastgekoekte roet) ook even de uitlaatspruitstuk even goed ontroeten. dan wil die al een stuk beter. kat leegtikken of vervangen met rechte buis

Richard 08-02-2014 10:53

Quote:
Originally Posted by MK2-VRT
Een TDI is ook niet kapot te krijgen als je er enigzins normaal mee omgaat, en kunnen ook richting de 5 ton op de klok halen.

Maar ik doelde eigenlijk op het feit dat je bij een TDI voor relatief weinig geld hem ook aardig snel kan maken in vergelijking met een SDI

we hebben het over een lupo he.. dus de 1.4 tdi ipv de 1.9

bessie 29-04-2014 11:39

toch leuk om even dit topic door te laten lopen...

de betreffende SDI krijgt 24-25 mei een Turbo geplaatst :screwy: :D


All times are GMT +1. The time now is 15:26.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.