Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Levis MK1 project (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=140065)

levis 05-12-2017 08:40

Removed

The Skinnmeister 06-12-2017 19:31

Ziet er wel netjes uit, goed bezig :thumbup:
Als je 2 van die Spal ventilatoren pakt, die worden rechtstreeks op de koelribben gemonteerd met speciale beugeltjes. Via de Autosport Company, zou het dan toch net kunnen passen??

vdWal. 06-12-2017 19:39

ziet er netjes uit!
zou de intercooler niet nog meer kunnen zakken zodat het voor de 2 openingen zit?
inplaats van zoals het nu lijkt half achter die ''balk''

yuli 06-12-2017 20:08

Volgens mij kom je in de problemen met je lader.

levis 06-12-2017 21:00

G-lader bedoel je? Er komt een 1.8t 20v in te liggen, het motorblok op de vorige pagina is van mijn buurman die een 76er aan het bouwen is.

levis 07-12-2017 10:12

Quote:
Originally Posted by The Skinnmeister
Ziet er wel netjes uit, goed bezig :thumbup:
Als je 2 van die Spal ventilatoren pakt, die worden rechtstreeks op de koelribben gemonteerd met speciale beugeltjes. Via de Autosport Company, zou het dan toch net kunnen passen??


ventilor bevestiging besteld van Revotec, kwam deze een keer tegen in een topic van Dutchbuild

W1m 08-12-2017 14:14

Ziet er heel mooi uit maar volgens mij ga je heel krap zitten met de waterleidingen en je inlaatspruitstuk.

levis 11-12-2017 09:56

Quote:
Originally Posted by W1m
Ziet er heel mooi uit maar volgens mij ga je heel krap zitten met de waterleidingen en je inlaatspruitstuk.


Ik denk het ook, misschien toch even kijken naar een wat dunnere intercooler zodat deze meer onder de slotplaat komt te zitten.

VWFS 11-12-2017 11:44

Hallo Levi’s,

Dit is een mooi project. Ik zit altijd te wachten totdat je weer iets plaatst. Keep up the good work. Waar heb je de radiateur en ventilatoren vandaan?

Shon 11-12-2017 19:04

Ik denk dat je wel plaats genoeg hebt als ik foto's bekijk van mijn 20vt in de Mk1. Wat voor motorcode heeft je 20VT of zit je gasklep links of rechts als je voor de wagen staat?

Verder heel mooi bezig :thumbup:

NielsDub 12-12-2017 09:30

Bij mij zit het ook ongeveer zo in en het is krap, maar het past! Ik heb nu beide wateraansluitingen links zitten. bovenste is dan het mooist aan te sluiten, maar voor t mooie zou de onderste wel rechts mogen. Fatsoenlijk passende waterslangen vinden is altijd een crime.

Dit is nog met de ori radiateur, heb nu dus eentje met bovenste aansluiting links


levis 12-12-2017 11:14

Wordt wel krap zo te zien. Ik ga toch even kijken of the intercooler iets verder onder de slotplaat kan. Misschien toch een wat platter intercooler monteren, deze is vrij dik.

Gertjan 14-12-2017 10:40

Ik heb zo te zien ongeveer dezelfde intercooler.










Ik heb hem uiteindelijk iets moeten laten zakken omdat de motorkaphaak erop kwam, maar op deze manier kan hij vrij ver in het front, waardoor de radiateur ook prima past.
Dat is er 1 van een Ibiza 16v (ABF).

levis 14-12-2017 15:26

Bedankt, zo te zien zal het wel gaan passen als ik de foto’s bekijk. wordt vervolgd!

W1m 14-12-2017 16:05

Hou er wel rekening mee dat de aansluitingen van de radiator van Gertjan anders staan als die van jouw. Bij jouw gaat er een darm nog tussen de radiator en inlaat moeten + nog een fan achter de radiator.

W1m 14-12-2017 16:12

Bij mij is het ongeveer de zelfde opstelling enkel in combinatie met een Mercedes Sprinter intercooler.



levis 15-12-2017 08:51

Quote:
Originally Posted by W1m
Hou er wel rekening mee dat de aansluitingen van de radiator van Gertjan anders staan als die van jouw. Bij jouw gaat er een darm nog tussen de radiator en inlaat moeten + nog een fan achter de radiator.


Ik ga voor de zekerheid nog even kijken naar een andere intercooler om deze pas te maken en verder onder de slotplaat komt.

Vandaag nog een paar onderdelen van de poedercoater ophalen zoals draagarmen, stabilisatorstang, etc. ben benieuwd.

NielsDub 15-12-2017 11:31

Ik heb het precies zoals Gertjan. Gertjan heeft zo te zien een Cupra radiateur. Ik heb van een ander model Ibiza, ik geloof een Ibiza II 1.7 diesel of zo. Zit een overloopnippel aan de rechterbovenkant en die kon precies mooi naar t expansievat. Onderste slang komt van een ABF, bij Gertjan idem zo te zien. Bovenste slang heb ik zelf in elkaar geknutseld van verschillende stukken, omdat ook de temp.sensor daar in verwerkt is.

@W1m, die bovenste slang zit bij jou wel netjes. Is dat eerste stuk vanaf de radiateur een universele flexibele slang? Die zou ik er onder wel op willen hebben, die ABF slang is eigenlijk net wat te lang.

W1m 19-12-2017 15:02

Dit zijn inderdaad siliconen leidingen met alu. buis.
De leiding onderaan heb ik ook zelf iets op maat gemaakt. Past allemaal net iets beter.

levis 08-01-2018 10:14

Removed


All times are GMT +1. The time now is 22:30.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.