Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Algemeen (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Oud Kenteken terug vragen RDW (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=98274)

gizmo98 03-04-2012 21:02

Oud Kenteken terug vragen RDW
 
Hoi.
als ik Bijvb een Mk1 van 1980 heb orgineel nederlander.
en hij heeft een kenteken uit 1986.
dan ga ik het nummer van 1980 weer aanvragen RDW.
Word dan het Orginele oude nummer weer vrijgegeven wie er Orgineel op zat ?

Alvast bedankt voor jullie reactie`s :thumbup:

Gertjan 04-04-2012 10:13

Jazeker

Johan1982MK1 04-04-2012 10:23

Ik vraag me wel af hoe er dan een kenteken van 1986 op zo'n auto zitten?

gizmo98 04-04-2012 10:53

Quote:
Originally Posted by Johan1982MK1
Ik vraag me wel af hoe er dan een kenteken van 1986 op zo'n auto zitten?

Nou dat zal ik je uitleggen
(eerder) Vroeger was het zo als je kenteken kwijt was of je auto had schade gehad en kenteken was ingenomen , en je vroeg kenteken weer aan bij rdw kreeg je vaak (altijd) een nummer van dat jaar waar je het kenteken in aan vroeg en je oude Kenteken kwam te vervallen.

de auto moet wel orgineel als nederlander geleverd zijn..
tegen woordig kan je tegen betaling van 37 euro je oude nummer weer aanvragen

Verbeter me als ik hier onjuiste dingen heb geschreven :thumbup:

Marcski 04-04-2012 11:14

yup, kan gewoon

Johan1982MK1 04-04-2012 12:44

Ok, dat wist ik niet.
Ik ken wel iemand die een golf LS uit duisland naar NL heeft gehaald waarbij ze erachter kwamen dat dit chassisnummer ooit in NL was geleverd. Deze heeft ook het originele kenteken er weer bij :)
Wel super.

gizmo98 04-04-2012 13:11

Zo was er laast ook een vraag van een MK2 met pools kenteken waar van ik ook verwacht dat die uit holland komt.. daar zou ook het orginele nummer op kunnen..

Nou leuke info zo allemaal weer

Johan1982MK1 04-04-2012 16:08

Quote:
Originally Posted by gizmo98
Nou leuke info zo allemaal weer


Ja idd :thumbup:

Oudelut 05-04-2012 11:41

Ik meen me te herinneren dat dit alleen vóór 1978 kon, maar pin me er niet op vast (al helemaal in de paassferen :D)

gizmo98 06-04-2012 15:47

Quote:
Originally Posted by Oudelut
Ik meen me te herinneren dat dit alleen vóór 1978 kon, maar pin me er niet op vast (al helemaal in de paassferen :D)


Ik ken iemand die heeft een 1979 er en die heeft verleden jaar het oude nummer terug gekregen vandaar men vraag of het speciefiek het juiste nummer waar die mee geleverd was ook weer er op zat dan :thumbup:

Rallyegek 07-04-2012 14:11

is wel iets anders,

Als je een kenteken weg hebt gedaan omdat de auto gesloopt zou worden,
is dit dan ook nog terug te krijgen of een ander kenteken op de auto ?

Johan1982MK1 07-04-2012 18:04

Quote:
Originally Posted by Rallyegek
is wel iets anders,

Als je een kenteken weg hebt gedaan omdat de auto gesloopt zou worden,
is dit dan ook nog terug te krijgen of een ander kenteken op de auto ?



Als ie gesloopt is volgens mij niet want dan bestaat het chassisnummer niet meer zeg maar. Als ie uitgevoerd word en weer ingevoerd kan wel. Maar misschien is er wel een mogelijkheid dan zou je ff moeten mailen naar de rdw.

gizmo98 07-04-2012 18:20

@ Rallyegek dit is wel intresant wat je vraag is hier een Antwoord op ?

iemand hier ervaring mee ?

Rallyegek 07-04-2012 19:39

het was de planning om de wagen te slopen maar dat is er nog niet van gekomen en met de nieuwe regel wordt die volgend jaar belastingvrij.

Johan1982MK1 07-04-2012 22:06

Ik zou er ff een mailtje aan wagen. Of het schutbord met nummer bewaren :))

gizmo98 08-04-2012 09:35

Quote:
Originally Posted by Rallyegek
het was de planning om de wagen te slopen maar dat is er nog niet van gekomen en met de nieuwe regel wordt die volgend jaar belastingvrij.



Hoi dAn zou ik er een mailtje aan wagen...

ErikvanBilsen 08-04-2012 10:29

Quote:
Originally Posted by Oudelut
Ik meen me te herinneren dat dit alleen vóór 1978 kon, maar pin me er niet op vast (al helemaal in de paassferen :D)


Ooit een poging gewaagd om een kenteken van 1980 op mijn Golf 1 te krijgen maar kreeg dit als reactie:

Geachte heer Van Bilsen,

In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende.


Het is helaas niet mogelijk om een voorkeur aan te geven bij het verkrijgen van een kenteken. De computer kent de kentekennummers automatisch toe.

Wel krijgen oldtimers (na invoer) automatisch een historisch kenteken als het voertuig een datum 1e toelating heeft van vóór 1 januari 1973. Met het historische kenteken mag het voertuig donkerblauwe (historische) kentekenplaten voeren.

Met ingang van 1 januari 2001 is de RDW voor personenauto’s gestart met het (na invoer) automatisch toekennen van een kenteken uit de nieuwe serie 00-YA-01 (inmiddels YB-serie) De personenauto moet echter wel een bouwjaar hebben tussen 1 januari 1973 en 1 januari 1978. De datum "eerste toelating" is bepalend en niet de fabricage datum of het bouwjaar. Met dit kenteken mogen de donkerblauwe kentekenplaten worden gevoerd. Deze procedure geldt alleen voor personenauto's!

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

gizmo98 08-04-2012 12:59

Quote:
Originally Posted by ErikvanBilsen
Ooit een poging gewaagd om een kenteken van 1980 op mijn Golf 1 te krijgen maar kreeg dit als reactie:

Geachte heer Van Bilsen,

In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende.


Het is helaas niet mogelijk om een voorkeur aan te geven bij het verkrijgen van een kenteken. De computer kent de kentekennummers automatisch toe.

Wel krijgen oldtimers (na invoer) automatisch een historisch kenteken als het voertuig een datum 1e toelating heeft van vóór 1 januari 1973. Met het historische kenteken mag het voertuig donkerblauwe (historische) kentekenplaten voeren.

Met ingang van 1 januari 2001 is de RDW voor personenauto’s gestart met het (na invoer) automatisch toekennen van een kenteken uit de nieuwe serie 00-YA-01 (inmiddels YB-serie) De personenauto moet echter wel een bouwjaar hebben tussen 1 januari 1973 en 1 januari 1978. De datum "eerste toelating" is bepalend en niet de fabricage datum of het bouwjaar. Met dit kenteken mogen de donkerblauwe kentekenplaten worden gevoerd. Deze procedure geldt alleen voor personenauto's!

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,



Hoi bij jou gaat het denk ik dan om een invoer Mk1. gaat en daar krijg je hellaas geen oud nummer op.. als die ooit in holland heb gereden dan zou het waarschijnlijk wel kunnen..

Gertjan 08-04-2012 13:11

Het gaat hier inderdaad om origineel in Nederland geleverde auto's, die ergens in hun leven een nieuwer kenteken hebben gekregen.

Op ingevoerde auto's kan je inderdaad niet leuk een kenteken uit dezelfde reeks krijgen toen ze ook in Nederland geleverd werden.

hajee 08-04-2012 13:19

precies..
als de combinatie chassisnummer met kentekennummer nog bekent is,
kun je deze in principe terug krijgen, dus dat geldt inderdaad allen voor (voormalig) nederlandse auto's.
zelfs al is dit in de registers niet meer bekent, maar de oude orignele kentekendelen zijn er nog bij, dan worden deze weer gebruikt om het register met de oude bekende gegevens te vullen.


All times are GMT +1. The time now is 11:42.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.