Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   De Wederopbouw van mijn Blauwe mk2 20VT 6-Speed 4MOTION voor 2013 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=109220)

DutchWilco 06-01-2013 18:07

De Wederopbouw van mijn Blauwe mk2 20VT 6-Speed 4MOTION voor 2013
 
Hallo, Ik denk dat er al wel wat mensen zijn die mijn Blauwe VW Golf mk2 met 20VT-Motor, Qauife 6-Bak en 4Motion zullen kennen, al ben ik er nog weinig mee weg geweest naar meetings enz, maar wil ik wel vaker gaan doen aankomend jaar.

Hij heeft inmiddels al weer ruim een jaar stil gestaan en ik ben hem weer aan het klaarmaken voor het nieuw seizoen (2013).
Hij was te veel motorsport waardoor hij minder goed bruikbaar was voor op de normale weg. Deze problemen waren oa Koelingsproblemen en een koppeling die alleen los of vast kon waardoor het rijden in drukte vrijwel onmogelijk was.

Ook aan de buitenkant verander ik best wel veel omdat ook mijn smaak weer wat veranderd is :)

Zoals hij in begin 2011 was met 508pk en 650Nm bij 2.3Bar :











Na dat deze motor op een hoop gelopen was, een nieuwe gebouwd met iets minder vermogen (480pk 550Nm bij 1.8 bar) en koppel en gelijk het 1 en ander veranderd inclusief de Compomotive wielen. Zo ook naar Wortersee geweest in 2011:


















































Paar andere wielen voor de verandering:













De Foto's voor in de Performance VW Mag:




























DutchWilco 06-01-2013 18:08

Omdat ik niet helemaal tevreden ben over het uiterlijk en het temperatuurprobleem aan wilde pakken en hem beter rijdbaar wilde maken voor voor op de normale weg, ben ik weer deels opnieuw begonnen.

De veranderingen voor 2013:

Turbo
Spruitstuk
Leidingen
Uitlaat
Koppeling incl. Vliegwiel
Subframe
Originele GTI achterlichten
Originele Koplampen
Originele oranje knippers voorzijde
Gril met rode rand
Nieuw Originele Motorkap
Dynamo
Stuurbekrachtigingspomp + Pouly
Complete binnendraadboom incl. Zekeringkast en Motor-Kabelboom
Banden moeten weer naar semi-slicks omdat dit echt geen rijden is.
De meters/klokjes in de a-style worden vervangen voor geheel zwarte.
Haldex-computer
Radio zat er niet in, maar wil ik er nu wel in gaan maken. (simpel geen poeha)
Oliefilterhuis
Diversen sensoren waar onder het 0-punt sensor
Motorsteun voorzijde





















Alle gietrandjes enz netjes glad gemaakt:












GolfKaatsheuvel 06-01-2013 18:27

Dikke wagen Wilco, maar dat weet je al!
Ben blij dat ik je GT3076r toen over heb genomen incl. spruitstuk! Ook deze ga ik volgen!! Succes!

Rallye 06-01-2013 19:09

Mooie kleur vind ik de Golf hebben :D

antoine91 06-01-2013 20:00

Dit is zoo dikke golf dammnn hea!

vdWal. 06-01-2013 20:07

helehele dikke wagen! hoop hem deze zomer zeker eens te treffen op een van de events :thumbup:
ben geen fan van heldere verlichting maar als dat alles is :thumbup: :cool:

VWStatic 06-01-2013 20:20

helemaal mee eens vind origineel ook erg mooi
maar deze auto kon dat zeker wel hebben
maar al met mekaar wordt deze dikke jonge nog dikker

i like

en succes

DutchWilco 06-01-2013 20:33

Quote:
Originally Posted by vdWal.
helehele dikke wagen! hoop hem deze zomer zeker eens te treffen op een van de events :thumbup:
ben geen fan van heldere verlichting maar als dat alles is :thumbup: :cool:


Heb de nieuwe originele verlichting voor aan de voorzijde al klaar liggen en de originele GTI achterlichten zitten er al in ;)

Ik heb deze auto inmiddels al 13 jaar en voor wat de style betreft is er natuurlijk veel veranderd afgelopen jaren :) Ik denk dat ik er een record hoeveelheid aan veranderd heb na wat ik er mee gereden heb (4000km totaal)

Ik denk dat de originele verlichting en de gril met rode rand hem goed zal staan.

Herm Schreurs 06-01-2013 20:52

Dit is en blijft zo'n super gave auto!
Alle modificaties die eraan gedaan zijn, :thumbup:

RitchieVR6 06-01-2013 22:12

Weer een mooie to-do list!
:thumbup:

KennyH 06-01-2013 22:53

gaat goedkomen met dit monster!!

Deckedm 07-01-2013 01:58

Heel mooi ding, alleen de blauwe achterlichten er idd uit..

en wat ik altijd echt zo jammer vindt is het 1tje of in dit geval het 2tje op de kentekenplaat...(maarja daar is wel wat aan te doen;))

Succes met het project en wat heb je in je hoofd qua vermogen?

Wat voor turbo gebruik je nu? GT35?

DutchWilco 07-01-2013 11:27

Quote:
Originally Posted by Deckedm
Heel mooi ding, alleen de blauwe achterlichten er idd uit..

en wat ik altijd echt zo jammer vindt is het 1tje of in dit geval het 2tje op de kentekenplaat...(maarja daar is wel wat aan te doen;))

Succes met het project en wat heb je in je hoofd qua vermogen?

Wat voor turbo gebruik je nu? GT35?


Ik weet dat die 2 er af kan dmv thinner etc, maar het blijft er ingedrukt staan. Het zou echt super zijn als ik hier vanaf kon, want baal er fiks van :mad:

Ben deze aan het downsize en ben nu een stapje terug gegaan. Ik heb er nu een Gt2871R op zitten zal straks zo tussen de 400 en de 420pk uit moeten komen. Het was simpelweg geen rijden met zo veel vermogen omdat je zelfs nog op hogere snelheden last heb van wielspin als je gas bijgeeft.
Het probleem was dat hij pas opspoelde bij de 4000tpm en dit in combinatie met mijn versnellingsbak die 80kmh in zijn 1e versnelling loopt, je heeel veel ruimte nodig hebt om hem een keer flink door te kunnen trekken. Met deze turbo hoop ik dat hij al op zal spoelen rond de 2800tpm waardoor hij veel beter te rijden is en ik er veel meer plezier van zal hebben.
Ook de temperaturen zullen nu lager blijven wat een groot probleem was.
Ik had ook al 2 koppeling incl. vliegwiel versleten binnen 4000km en het was echt geen troep wat er in zat.
Ik wil nu gewoon een goed rijdende auto zonder problemen en met normale onderhoudsintervallen ;)

vdWal. 07-01-2013 12:27

Quote:
Originally Posted by DutchBuild
Heb de nieuwe originele verlichting voor aan de voorzijde al klaar liggen en de originele GTI achterlichten zitten er al in ;)

Ik heb deze auto inmiddels al 13 jaar en voor wat de style betreft is er natuurlijk veel veranderd afgelopen jaren :) Ik denk dat ik er een record hoeveelheid aan veranderd heb na wat ik er mee gereden heb (4000km totaal)

Ik denk dat de originele verlichting en de gril met rode rand hem goed zal staan.


Ik denk dat een rood biesje indd heel mooi staat bij het Blauw
en dat je met de veranderingen de auto is wat vaker kan pakken :thumbup:

LRR 07-01-2013 15:38

Prachtig stukje techniek, en een hele nette mk2.

Maar ik zou wel die Compo's er weer onder zetten. Dat staat echt machtig.

richard-polo 07-01-2013 15:48

ik zag hem vandaag opduiken op de kronenburg-autosport facebookpagina :thumbup:

RitchieVR6 07-01-2013 17:48

Die 2 op je kenteken zou ik niet weghalen, dan heb je wel een probleem, helaas.

yniezink 07-01-2013 19:08

zo'n lupo/polo dash staat ook echt netjes !

DutchWilco 08-01-2013 17:44

Quote:
Originally Posted by LRR
Prachtig stukje techniek, en een hele nette mk2.

Maar ik zou wel die Compo's er weer onder zetten. Dat staat echt machtig.



Ik mis deze compo's ook nog wel eens idd. Ik heb destijds voor deze wielen gekozen voor de fotoreportage van de PVW omdat de compo's erg donker zijn en niet zo mooi ogen op de foto's.

Ik denk dat hij straks ook wel weer mooi wordt, maar wat meer commercieel en wat minder motorsport helaas :rolleyes:

DutchWilco 08-01-2013 17:52

Torretje zat er al weer in en heb afgelopen zaterdag weer wat delen klaargemaakt zodat ook de multi-riem er weer op zit.

Ik heb het oliefilterhuis en 0-punt-sensor ook al vervangen, en ben nu druk met het plaatsen van de juiste sensoren waar ik nog een adapter voor nodig heb en op zit te wachten.






Hier is trouwens goed te zien dat ik nu veel meer ruimte om de turbo heb dan voorheen:








Ik weet dat de foto's nogal donker en niet zo mooi zijn. Dit komt doordat mijn Golf niet in de werkplaats staat, maar in een donker hok daar tegenover.
Een originele motorkap laten spuiten en zit er ook weer op:



All times are GMT +1. The time now is 18:05.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.