Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Inhoud compressieruimte (VC) Kr motor. Hoeveel CC? (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=27231)

Moroder 20-12-2006 19:17

Inhoud compressieruimte (VC) Kr motor. Hoeveel CC?
 
Wie weet hoeveel cc de compressieruimte/verbrandingskamer is van een Kr motor? Ook wel Vc genoemd.

Fred 20-12-2006 19:24

Quote:
Originally Posted by Moroder
Wie weet hoeveel cc de compressieruimte/verbrandingskamer is van een Kr motor? Ook wel Vc genoemd.


Men neme een kop, plaatse die op de kop, zodanig dat ie water pas, en vulle de ruimte met olie / water uit een ding waarvan je de inhoud kunt aflezen...

:D :D

Dirtbag 20-12-2006 21:25

Slagvolume + volume verbrandingsruimte
Compressieverhouding= ----------------------------------------
Volume verbrandingsruimte

compressievolume= (slagvolume) / (compressieverhouding - 1)

denk eraan, een motor heeft meer cillinders dus je moet ofwel het complete slagvolume door het aantal cillinder delen of de compressieruimte :)



okay, ff een klein foutje gemaakt, nu is tie goed :)

Nu alleen de rest van de cijfers uit je handleiding vissen :)

db


Quote:
Originally Posted by Moroder
Wie weet hoeveel cc de compressieruimte/verbrandingskamer is van een Kr motor? Ook wel Vc genoemd.

Moroder 20-12-2006 22:03

Quote:
Originally Posted by Dirtbag
Slagvolume + volume verbrandingsruimte
Compressieverhouding= ----------------------------------------
Volume verbrandingsruimte

compressievolume= (slagvolume) / (compressieverhouding - 1)

denk eraan, een motor heeft meer cillinders dus je moet ofwel het complete slagvolume door het aantal cillinder delen of de compressieruimte :)



okay, ff een klein foutje gemaakt, nu is tie goed :)

Nu alleen de rest van de cijfers uit je handleiding vissen :)

db


Ben zelf al aan het rekenen met 1/4pi*D(kwadraat)*S*Z en Vs+Vc/Vc.

Zo kwam ik op een compressieruimte volume uit tussen de 44,52cc <-> 49,45cc. Dit omdat ik een compressie verhouding heb gepakt die tussen 10:1 en 11:1 zit. Dus de 49,45cc is van 10:1 precies, en 44,52cc is van 11:1 precies.

Zit ik beetje in de goede richting :D?

TimMK1 20-12-2006 22:28

Quote:
Originally Posted by Moroder
Ben zelf al aan het rekenen met 1/4pi*D(kwadraat)*S*Z en Vs+Vc/Vc.

Zo kwam ik op een compressieruimte volume uit tussen de 44,52cc <-> 49,45cc. Dit omdat ik een compressie verhouding heb gepakt die tussen 10:1 en 11:1 zit. Dus de 49,45cc is van 10:1 precies, en 44,52cc is van 11:1 precies.

Zit ik beetje in de goede richting :D?

Ja prima, haha ook toevallig heb hier vandaag nog een tentamen over gemaakt :cool:

Moroder 20-12-2006 23:17

Quote:
Originally Posted by TimMK1
Ja prima, haha ook toevallig heb hier vandaag nog een tentamen over gemaakt :cool:


Houd je van de straat :). Zal et binnenkort wel keer weer krijgen

Dirtbag 21-12-2006 00:36

Quote:
Originally Posted by Moroder
1/4pi*D(kwadraat)*S*Z


reken je hiermee de totale cillinderinhoud uit van alle cillinders en staat z dan voor het cillinderaantal? anders weet ik niet waar die z voor staat.

met die formule die ik gaf heb je trouwens de complete compressie ruimte, dus inclusief de compressieruimte die de koppakking geeft, daar moet je dus ook nog rekening mee houden :)

trouwens, cillinderinhoud en compressie verhouding staan in de handleiding van je auto :D

Althans zou moeten... mijn nz blokje uit 1990 staat niet in de handleiding uit 1989.. joepie ;)

db

Moroder 21-12-2006 18:21

Quote:
Originally Posted by Dirtbag
reken je hiermee de totale cillinderinhoud uit van alle cillinders en staat z dan voor het cillinderaantal? anders weet ik niet waar die z voor staat.

met die formule die ik gaf heb je trouwens de complete compressie ruimte, dus inclusief de compressieruimte die de koppakking geeft, daar moet je dus ook nog rekening mee houden :)

trouwens, cillinderinhoud en compressie verhouding staan in de handleiding van je auto :D

Althans zou moeten... mijn nz blokje uit 1990 staat niet in de handleiding uit 1989.. joepie ;)

db


Z is inderdaad aantal cilinders :).
Maar bedankt voor de formule!


All times are GMT +1. The time now is 15:33.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.