Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   Motorblok spuiten ?? (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=22442)

LRR 27-06-2006 18:49

Motorblok spuiten ??
 
He luitjes,

Ik ben even bezig met het schoonmaken (van de buitenkant) van m'n DX. Nou zit ik even in dubio of ik mijn cilinderkop zal gaan voorzien van een laagje verf, of hem blank laten met als gevolg dat ik weer corosie krijg aan de buitenkant.

Wat te doen ??? Tips and tricks please !!!


Indien ik hem ga spuiten dan gebruik ik uiteraard wel hittebestendige verf natuurlijk ;) ;) !!


Grtz........... LRR

Timmetje20 27-06-2006 22:18

Ik heb het ook gedaan met hittebestendige verf, goed ontvet en er vervolgens opgespoten maar ik weet niet of ik er primer onder had moeten doen maar sommige delen bladeren gewoon weer lichtjes af. Dus ik zou eerst ff wat reacties afwachten voor je gaat spuiten, zou zonde zijn.
Dat blok van mij doe ik nog wel weer een keer opnieuw als ik de auto ook laat spuiten.

millie 27-06-2006 22:42

Het blok moet heet zijn anders licht het verf er zo weer af

Co-Cabrio 29-06-2006 21:58





Meer info? E-mailen!

vwleusden 29-06-2006 22:11

Quote:
Originally Posted by millie
Het blok moet heet zijn anders licht het verf er zo weer af


dat heb ik gemerkt... bij mij is alle zwarte verf er al af :(

Dubweiser 30-06-2006 00:00

Quote:
Originally Posted by Co-Cabrio
Meer info? E-mailen!



Meer info hier melden, zodat wij er ook wat aan hebben :D

Larsv5 30-06-2006 09:24

Hitte bestendige verf, eerst goed schuren en ontvetten uiteraard...

Moroder 01-07-2006 16:56

Ga je koppie schoonborstelen of stralen (met glasparel) en verhit hem met de brander. Spuit er daarna blanke hittebestendige lak op. Lijkt het tenminste nog een beetje echt. Silverwheels van Motip is zo neppig ;)!

millie 01-07-2006 18:56

Precies brander erop.:)

polopower 03-07-2006 12:03

Waarom hittebestendig? 2K lak houdt tot een graad of honderd.

Lieuwe 03-07-2006 13:40

Ik heb zelf Flexa verf gebruikt uit een potje.

Die verf blijft altijd een beetje flexibel en wordt nooit keihard.

Tot nu toe blijft het goed zitten :cool:



LRR 03-07-2006 14:36

Ik had de gedachte om een 1000W schijnwerper even een tijdje voor m'n blok te zetten, omdat het beter is het blok te spuiten als hij warm is volgens jullie.
Is dat een idee ???

En dan nog even wat betreft de kleurstelling bij mijn DX:

Onderblok: Glanszwart toch ?
Kop: Grijs of zoals Jeroen zegt: blanke lak
Carterpan:.............???

Maar de bak en alle "randapparatuur" (waterpomp etc.) dan ?? Moet dat wel weer grijs ??


Grtz............. LRR

Ps: Heren hierboven: bedankt voor de reacties !! :D

Moroder 03-07-2006 16:25

Quote:
Originally Posted by Little Red Rooster
Carterpan:.............???

Maar de bak en alle "randapparatuur" (waterpomp etc.) dan ?? Moet dat wel weer grijs ??


Carterpan moet je gewoon mat/zijdeglans zwart maken, net zoals het blok.
De bak en waterpomp zijn normaal gewoon kaal aluminium net zoals de kop. Dus denk aan een mooie zilverkleur, of laat et spul stralen en in de blanke lak zetten

LRR 06-07-2006 11:12

Okee,

Dank jullie allen voor de info !!!!!!!!


Grtz......... LRR

steven16v 06-07-2006 11:26

1 tip.

Gebruik 2k lak. En alsjeblieft geen motip rotzooi. Beetje benzine er op en het spul ligt er al weer af.

IK heb ook 2k lak. Werkt perfect. Ook tegen zuren ed. Kan tegen een stootje.

Perfect.

Moroder 06-07-2006 17:08

Quote:
Originally Posted by steven16v
1 tip.

Gebruik 2k lak. En alsjeblieft geen motip rotzooi. Beetje benzine er op en het spul ligt er al weer af.

IK heb ook 2k lak. Werkt perfect. Ook tegen zuren ed. Kan tegen een stootje.

Perfect.


Motip moet gelijk de prullenbak in!

Heb ook alles onder de kap met 2k lak gespoten, en daar kan echt geen spuitbus tegenop. Oke, ik spuit wel eens wat met motip, maar dat is bijvoorbeeld een klein beugeltje e.d.

En anders kom je maar keer met et spul hier Kerel, regelen we het wel ff :)

LRR 06-07-2006 17:17

Quote:
Originally Posted by Moroder
Motip moet gelijk de prullenbak in!

Heb ook alles onder de kap met 2k lak gespoten, en daar kan echt geen spuitbus tegenop. Oke, ik spuit wel eens wat met motip, maar dat is bijvoorbeeld een klein beugeltje e.d.

En anders kom je maar keer met et spul hier Kerel, regelen we het wel ff :)



Dat spuitwerk is geen probleem.........daar kan ik wel mee overweg. Maar 2K lak, staat waarschijnlijk voor 2 Komponenten ???

En wat voor merk moet ik dan hebben, en is dat eventueel in spuitbussen te krijgen ???

Grtz........ LRR

rallye16vt 06-07-2006 17:38

Nee 2k de naam zegt het al, twee aparte bestandsdelen, dus niet in een bus te krijgen.
Ik zou gewoon even naar een industriespuiter gaan, ben je voor een paar cent klaar en je hebt geen hobbyzooi.

Moroder 06-07-2006 18:09

Quote:
Originally Posted by Little Red Rooster
Dat spuitwerk is geen probleem.........daar kan ik wel mee overweg. Maar 2K lak, staat waarschijnlijk voor 2 Komponenten ???

En wat voor merk moet ik dan hebben, en is dat eventueel in spuitbussen te krijgen ???

Grtz........ LRR



Ik kan et je wel regelen, en heb de apparatuur ervoor :D! Avondje beunen en et spuitwerk is klaar ja!

LRR 06-07-2006 19:16

Quote:
Originally Posted by Moroder
Ik kan et je wel regelen, en heb de apparatuur ervoor :D! Avondje beunen en et spuitwerk is klaar ja!



Ik heb wel een compressor met verfspuit, en ook nog wel een andere elektrische verspuit, dus als je me ff verteld Jeroen wat voor prut ik erop moet smeren, dan gaat dat ook wel in eigen beheer lukken denk ik !!!!

Maar toch bedankt voor het aanbod !!

Grtz.......... LRR


All times are GMT +1. The time now is 21:25.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.