Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Golf 1 G60 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=101909)

flashworks 05-07-2012 21:11

Golf 1 G60
 
Toen ik hem kocht stond hij er zo bij:






Onderweg naar huis naast de daily:




Meteen maar eens velgjes ondergezet die ik nog had rondslingeren en eens gewassen:









Toen begonnen de afbraak werken voor mij:













Ondertussen ook wat goodies gekocht:









En toen schuren..
Nu moet je weten dat hij met muurverf was gerold en dit een ware hell is om af te schuren..











Waar ik nu sta:





Laten spuiten ga ik overlaten aan mensen met vakkennis, omdat ik dit zelf niet wil 'verprutsen'
Plannen zijn dus zoals de titel vermeld, een g60 inbouwen en alles wat daarbij hoort.
Bedankt voor het lezen alvast.

Dokter D 05-07-2012 21:17

Dat ziet er goed uit! Mooie basis en leuke plannen.

Wouter42 06-07-2012 00:37

Mooi ding! Succes, ben benieuwd hoe die er uit gaat zien. :)

flashworks 06-07-2012 07:43

Bedankt, Kas was nog heel goed op een paar plekjes na maar niks te erg.
Hoop dat ik snel een spuiter vind. :thumbup:

superbeast 06-07-2012 10:03

Mooie basis, succes met de opbouw.

Sven-GTI 07-07-2012 07:17

Wordt een dikke wagen :thumbup:

flashworks 07-07-2012 07:37

Bedankt voor de reacties iedereen.
Met de comments over de alu rolkooi die ik kreeg heb ik wat gedaan, en ga vandaag dus rondbellen voor een complete kooi.

:thumbup:

Sven-GTI 07-07-2012 08:09

Zelf een custom-made kooi erin lassen :D

flashworks 13-08-2012 22:03

Weer wat verder, geen muurverf groen meer dat gerold was geweest.




DUBbeltje 14-08-2012 09:04

niceee, keep it up!

flashworks 14-08-2012 17:44

Quote:
Originally Posted by GT-Mike
niceee, keep it up!


:tongue: Ik zit al zo ver het zou moeten lukken he. :D

flashworks 23-08-2012 15:55




:thumbup:

DUBbeltje 24-08-2012 07:10

Begint erop te lijken! al bezig met een blok?

flashworks 24-08-2012 10:31

Van de g60 zijn alle onderdelen aan het binnenstromen ik wacht nog even met reviseren en tunen tot ik zeker ben dat ik alles heb,

G-Lader is tevens wel al gereviseerd heb hier ook een 68mm poelie opzitten inmiddels,
Cat cams nokkenassen liggen hier ook reeds klaar, 278/278° en Grijze injectoren,
Powersprint uitlaat moet ik nog bestellen al is het 4-1 spruitstuk reeds binnen,

Kop moet nog wat aanpassing ondergaan vermits volgens mij het beste wat je kan doen aan zo'n g60 blokje het beter laten in en uit ademen is,
Na dit alles ga ik opzoek naar iemand die een custom chip op een testbank kan/wil schrijven en hoop ik rond de 200 pk te zitten,
Alles hierboven is mooi meegenomen. :thumbup:

Het is tevens de eerste en laatste keer dat ik deze g-lader reviseer, kosten zijn gewoon belachelijk als het stuk gaat, dus ooit komt er een turbo op.

Jelle-Mk1G60 24-08-2012 10:52

Chip op maat moet je bij jd Engineering zijn. Daar gaat de mijne binnekort ook naartoe voor chip op maat. Kost wat maar dan heb je ook wat. Op turbo rijden had je veter onmiddelijk 1.8t 20v erin leggen.

flashworks 24-08-2012 11:16

Quote:
Originally Posted by Jelle-Mk1G60
Chip op maat moet je bij jd Engineering zijn. Daar gaat de mijne binnekort ook naartoe voor chip op maat. Kost wat maar dan heb je ook wat. Op turbo rijden had je veter onmiddelijk 1.8t 20v erin leggen.


Mijn oog viel op een g60, ik vind de techniek erachter best fasinerend maar wel ongelooflijk duur om iets aan te doen,
Als er een turbo op komt is het ook maar om rond de 1 bar te gaan laten draaien zodat de pk's ongeveer hetzelfde blijven,
G60 'leek' me ook iets meer pug en play dan een 20v en goedkoper op korte termijn ( zal duurder zijn in de lange loop idd )

Ben er ook nog niet uit of ik nu ooit turbo of compressor ga..

M1974 24-08-2012 13:40

Als je nu die revisie van het blok en de G lader allemaal gelijk goed doet zoals je van plan bent. En je gaat rijden met een redelijk beschaafd vermogen. Dan zijn daar niet zo gek veel kosten of stukken meer aan te verwachten.
Tenzij je er koud op gaat lopen trappen en zulk soort ongein. Daar kan geen enkele motor tegen.

flashworks 24-08-2012 14:21

Nee ik weet goed hoe ik met een blok om moet gaan. :thumbup:
En als alles nieuw is zou er idd nietveel meer fout mogen gaan.
Maar G-laders zijn zo gevoelig voor vuil ect... dat er altijd wel wat kan foutlopen.

Ik doe ook geen ingrijpend werk waardoor alles wat betrouwbaarder blijft vermoed ik.
Ik neem mijn tijd, niks of niemand zit achter me aan dus ik doe het zoals ik wil en op mijn thempo.
Zeker niks over het hoofd zien en alles watik doe trippel checken. :redface:

flashworks 29-08-2012 08:04

Om toch even een idee tegeven waar ik nu met bezig ben naast de wagen 'afwerken'
Dit is het G60 blokje waar ik momenteel aan bezig ben,

Het zal dit ook worden waarmee gereden word, ;)


Voor:







Waar ik nu zit:




Spruitstukje:





Voorlopig inwendig nog niks gedaan gewoon alles wat proper gezet om gemakkelijker te werken. :thumbup:

flashworks 30-08-2012 07:08

Ziezo kop is eraf en word onder handengenomen,
Nog even zeggen dat hetmeeste spul datik besteld heb van bij bolku vandaan komt en er echt NIKS aan te merken is op de 'kwaliteit'. :)


All times are GMT +1. The time now is 10:07.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.