Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Fotografie en foto bewerking (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=42)
-   -   The ''Lightroom''-thread (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=116235)

Herm Schreurs 21-07-2013 12:16

Quote:
Originally Posted by Misha
Bij deze foto is het vrij eenvoudig om de lantaarn, dat bord en die andere dingen weg te halen.
Die loods is een herhalend patroon, je kan dus gewoon een stukkie loods knippen en over de storende
elementen plakken. Door het perspectief correct te houden dien je het wel wat te vervormen.
Als je de basis van Photoshop kent en je hebt een beetje gezond verstand is dit prima te doen :)

Zie ik nu wel wat slordigheden, maar heb dit gisterennacht zitten doen toen ik lichtelijk beschonken was :D

Ok thanks!ik doelde eigenlijk op de licht-spot die je zo mooi in je foto's aanbrengt :D :D

Herm Schreurs 21-07-2013 12:20

Quote:
Originally Posted by Style
Geen idee hoe de Meester Mischa dit doet ik heb het voor het eerst geprobeerd in Lightroom.


Niet vergeten he jongens ik heb dit programma nu een uurtje :D


Netjes, en zeker voor als je het programma pas een uurtje hebt...
Eerste 30 dagen mag je het trouwens op proef gebruiken he!

In mijn versie heb ik heel fijn de troep op de voorgrond ook weg kunnen werken (dit was LR4 trouwens nog) in LR5 kun je ipv bolletjes clone/heal ook "tekenen" over wat je weg wilt hebben.

Goed gelukt!

Misha 21-07-2013 12:29

Oh haha, verkeerd begrepen dan :D

Die hooglicht heb ik zelf 'gecreƫerd' en dat is gewoon een soort flits die als losse laag over de foto zet.

Herm Schreurs 21-07-2013 15:20

Quote:
Originally Posted by Misha
Oh haha, verkeerd begrepen dan :D

Die hooglicht heb ik zelf 'gecreƫerd' en dat is gewoon een soort flits die als losse laag over de foto zet.

Thanks!
Daar moet ik toch echt eens goed mee gaan oefenen hoor..
Of idd een cursusje PS gaan volgen. Voor LR heb ik me van Scott Kelby een boek gekocht (ook nog eens >40 euro) maar dan ken je wel alle ins en outs!

Style 21-07-2013 15:45

Quote:
Originally Posted by Herm Schreurs
Voor LR heb ik me van Scott Kelby een boek gekocht (ook nog eens >40 euro) maar dan ken je wel alle ins en outs!


Dat is idd nog geen gek idee ben nu de hele middag verder maar de Audi foto is er niet op voor uit gegaan :rolleyes:

Herm Schreurs 21-07-2013 16:08

Quote:
Originally Posted by Style
Dat is idd nog geen gek idee ben nu de hele middag verder maar de Audi foto is er niet op voor uit gegaan :rolleyes:

:D
Kijk, dat is de spirit!
Veel oefenen en je leert de mogelijkheden steeds beter te gebruiken en soms zelfs te "mis"bruiken om tot een bepaald resultaat te komen.
Een erg mooie variant is ook vaak om de stauration naar 0% te trekken en dan met de kleubalans te klooien of er een dual tone van te maken.

Rick 21-07-2013 17:24



Misha 21-07-2013 17:41

Al mensen toe aan een andere? Eventueel hier een foto van mijn mk4 te downloaden.. http://we.tl/uUwFyFbtab






Herm Schreurs 21-07-2013 18:24

Dit heb ik er van gemaakt, een idee:


Style 21-07-2013 18:42

Here comes the amateur :D maar ik vind het wel verschrikkelijk leuk om te doen :thumbup:



Herm Schreurs 21-07-2013 18:47

Quote:
Originally Posted by Style
Here comes the amateur :D maar ik vind het wel verschrikkelijk leuk om te doen :thumbup:

:thumbup:
Goedzo, en daar begint elke verslaving mee hahahaha

keep up the good work!

Rick 21-07-2013 19:01



Style 21-07-2013 19:09

Die van Nick is potverdomme ook netjes :thumbup:

Mag ik nog een keer :D



Style 21-07-2013 19:30

Ik heb nu ook het boek The Adobe Lightroom Ebook For Digital Photography (Scott Kelby, 2006) ergens vandaan geplukt in PDF ;)

Herm Schreurs 21-07-2013 21:04

Ik heb dan meteen een uitdaging, ook op diezelfde locatie gemaakt:
https://www.dropbox.com/s/4qm1slgha...064-bewerkt.dng




Take your time...
We kunnen er ook nog even mee wachten. is veel werk :D

Rick 21-07-2013 21:07

Denk dat hier wel wat meer Photoshop kunsten bij komen kijken?!

Style 21-07-2013 21:21

Hij is wel heeeel erg mooi Harm vraag me af hoe je dit gefotografeerd heb en of wij er nog wat mooiers van kan maken.
Ga er mee morgen aan de slag helaas wel eerst werken in deze subtropische bedoelingen :D

Herm Schreurs 21-07-2013 21:23

Quote:
Originally Posted by Rick
Denk dat hier wel wat meer Photoshop kunsten bij komen kijken?!

Nou, je komt met LR5 ook al heel ver hoor!
Is een uitdaging :D

Herm Schreurs 21-07-2013 21:37

Quote:
Originally Posted by Style
Hij is wel heeeel erg mooi Harm vraag me af hoe je dit gefotografeerd heb en of wij er nog wat mooiers van kan maken.
Ga er mee morgen aan de slag helaas wel eerst werken in deze subtropische bedoelingen :D

Yep ik ook, zet hem nu ook echt uit... Was een gezellige zondag heren :D
zal in de Fotografie-thread een paar making-of foto's plaatsen, houden we deze voor de lightroom/photoshop activiteiten clean :thumbup:

Misha 21-07-2013 22:33




All times are GMT +1. The time now is 13:55.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.