Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   Golf MK1 GTI 'Pirelli' (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=37249)

GTI Pirelli 09-12-2007 17:11

Golf MK1 GTI 'Pirelli'
 
Hallo, ik ben bart. Heb een Golf 1 GTI 'Pirelli' uit 1983. De auto is niet origineel meer en is ook niet in perfecte staat maar rijd verder perfect. Ik heb deze auto meteen gekocht toen ik me rijbewijs had, want ik zal en moest een Golf 1 GTI hebben en toen kwam ik deze tegen in limburg voor een mooie prijs. Ik gaan kijken met me vader. Testrondje gereden en ik was meteen verkocht. De man wou de auto opknappen maar verkocht hem wegens tijdgebrek. Hij heeft ook de auto in '96 naar Nederland gehaald.

De auto is inmiddels een stukje sneller geworden en heb al flink wat problemen met de auto gehad, maar nu word het toch echt wat te erg. Van de week naar de dealer geweest voor mijn APK keuring, zijn mijn achterveerpoten niet goed.. omdat de auto verlaagd is met originele veering, toch is die een jaar geleden WEL door de APK gekomen met de auto op deze hoogte, of laagte net wat je wil, bij de Kwik Fit garage. Beetje vreemd maarja het moet dus gemaakt worden. Nu zit ik te denken om een schroefsetje te kopen van H&R ipv de originele vering eronder te hangen. Maar dat moet ik nog even verder uitvogelen.

Dat is nu even het probleem met de golf maar heb er al een paar meer achter de rug, dynamo is kapot gegaan en dus vervangen. Uitlaat is afgebroken op de snelweg gelukkig was ik toen dicht bij huis dus niets ernstigs gebeurt. Remmen waren flink versleten dus is ook vervangen, voor zitten gegroefde en geventileerde schijfjes achter de originele trommelremmen met nieuwe remschoenen. Me einddemper van supersprint is er 3x onderuit gevlogen. Gewoon me eigen domme fout, niet goed gemonteerd... maarja nu zit het er goed onder met de supersprint middenpijp en spaghettispruitstuk. Rijd erg lekker maar wil toch wel weer wat meer dus binnenkort weer een keertje naar Limpex Sport in Tilburg toe :D

De buitenkant, bijna standaard zit een andere achterklep in want er heeft een gecleande achterklep opgezeten en toen kon het niet op slot. Niet handig dus.. Linksachter, bij mijn ruitenwissers en op me voorschermen zitten roestplekken. Die op me voorschermen komen, door de Duitse eigenaar. Die heeft de wielranden uitgerold, waarscheinlijk te wild want het is gaan roesten. Verder is de auto erg slecht overgespoten door de Duitse eigenaar, aantal druipers en de lak op de plasticen delen is gaan bladeren..

Nog genoeg te doen maar eerst even me APK regelen en sparen..

GTI Pirelli 09-12-2007 17:16

Nu heb ik trouwens een paar probleempjes met de auto. Mijn veerpoten achter hangen los en dat mag dus niet. Kom waarscheinlijk doordat de auto verlaagd is met de originele veering. Kan ik nu gewoon een schroefsetje van bijvoorbeeld KW of H&R kopen en die eronder zetten zodat heel het probleem van de loshangende veerpoten opgelost is?

En probleem 2, waar kan er een massa probleem zitten in de auto als de toerenteller het niet doet en je MFA het niet doet als je lichten aanstaan?

Alvast bedankt voor degene die mij dit kan vertellen.

NeFReT 09-12-2007 19:15

ten eerste welkom en gefeliciteert met je golf,veel plezier ermee en veilige km's ermee toegewenst.

ten tweede,naar mijn weten moet het gewoon goed komen als je een ander setje eronder monteert.
vervang alleen dan ook metteen je toplagers als je toch bezig bent.

het probleempje met je massa enzo vraag ik me ook wel af want een maat van mij heeft ook een soortgelijk probleem.

Sjoes 85 09-12-2007 21:10

Probleem met je massa, of zitten er diverse elektriciteitsdraden opnieuw getrokken en verkeerd gelinkt? bv op zelfde draden aangesloten als verlichting ofzo, waardoor er over één draad veel capaciteit wordt gevraagd als én lichten én toerenteller in gebruik is??
Ken een soortgelijk vaag probleem bij een mk1 cabrio. als je de toeter induwt vallen de oliedrukmeter en olietemp meter uit. Naar mijn idee zijn de meters dan aangesloten op bestaande circuits, ipv nieuw circuitje aanleggen.

heb je foto's van je GTI trouwens?

groeten, Dennis

GTI Pirelli 09-12-2007 21:39

Reply to NeFReT:

Bedankt voor de tip! :thumbup:

Reply to Sjoes 85:

Foto's komen eraan.
Ik heb wel mijn radio rechtstreeks op mijn accu aangesloten moet ik binnenkort ook maar eens veranderen. Verder moet ik moet ik alles maar eens nakijken.

Nou had ik nog een probleempje, als ik nu 15" ATS velgjes eronder wil zetten moet ik dan ook iets veranderen met de overbrenging of met de versnellingsbak? want een van de monteurs bij Profile zei dat als ik kleinere velgen en/of banden eronder zou zetten dat dan de overbrenging niet meer klopte ofiets.. kan iemand mij dit vertellen?

SlimMasterShady 10-12-2007 01:27

overbrenging veranderen :screwy: :eek: Daar heb ik nog nooit van gehoord...
En wat betreft je vering --> een schroefset kopen. Je krijgt er zeker spijt van als je nu nog een hoop geld uit gaat geven aan gewone schokbrekers. En dan over een paar maanden er toch achter komen dat je lager wilt met je auto ;)
Ik had mijn auto ook verlaagd met alleen veren op orginele schokbrekers, maar dat was ook na een jaartje naar de kl*te :redface:

Gewoon andere velgjes eronder :D Enige wat verandert is de snelheid op je meter (daar komt dan een afwijking in)

Succes met je golf en snel een fotootje plaatsen

GertJan Vento 10-12-2007 09:30

Ivm de toerenteller wie het niet doet, heb je alle kabel wel goed op de dynamo. Deed de toerenteller voor het vervangen ervan het ook al niet.

GTI Pirelli 10-12-2007 09:41

Quote:
Originally Posted by GertJan Vento
Ivm de toerenteller wie het niet doet, heb je alle kabel wel goed op de dynamo. Deed de toerenteller voor het vervangen ervan het ook al niet.


heb ik allemaal goed vastzitten daarzo bij de dynamo, de teller deed het eerst nog wel. Het kwam van het een op het andere moment en nu is het net een flipperkast :tongue: ziet er wel grappig uit maar fijn is het niet tijdens het rijden

Reply to SlimMasterShady;

Ik vond het ook al zo'n raar verhaal maar denk ik vraag het toch nog even na. En bedankt voor de tip :thumbup:

GertJan Vento 10-12-2007 10:13

D8 dat het toerental signaal bij de dynamo weggehaald word dus zou daar toch de oorzaak zoeken

GTI Pirelli 10-12-2007 10:50

Oke, zal ik even naar gaan kijken als ik klaar ben met werken.. bedankt

Heb ik net naar een schroefsetje zitten kijken, ik twijfel nu tussen één van H&R of een setje FK Highsport. Even uitvogelen dus.

Het is Weitec geworden..

GertJan Vento 10-12-2007 11:27

Haha twijfel tussen h&r of fk en je koopt weitec hehe

kippie 1 11-12-2007 06:22

het toerenteller signaal komt zeker niet uit de dynamo maar van de bobine de zwart rode draad de stekker van de cockpit heeft 1 bruine draad controlleer of die naar het massa blokje gaat naast de stuur colom en of de verbinding goed is als ie naar de zekeringkast gaat dan zit ie fout er zitten 3 gemeten massa op de kast maar als je het licht aan doet staat er + op en dan krijg je kermis de derde zekering van links naar rechts is de mfa check die ook ff groet kippie 1

Domi 11-12-2007 08:11

Welkom.

Ben benieuwd naar je Golf 1 Pirelli. Heb zelf ook een Pirelli.


Domi

GTI Pirelli 11-12-2007 10:28

To GertJan;

Weitec was het snelst leverbaar :)

To Kippie1;

Bedankt voor de tip! zal er meteen naar kijken :thumbup:

Me eigen pc is nog steeds dood dus de foto's duren nog even :(

Sjoes 85 11-12-2007 12:35

Je toerenteller signaal komt idd van de bobine af. Kijk eens of er breuk in de draden zit of iets dergelijks.

GTI Pirelli 12-12-2007 13:03

Heb nog niet naar die draden kunnen kijken, geen tijd.. maar heb er weer een probleempje bij :( Het blokje loopt alweer te hard stationair, heb m vorige week vrijdag laten afstellen toen was alles weer goed. Gistermorgen startte ik de auto en toen liep die mooi op naar 2.000 - 2.200 RPM.. niet echt fijn, bij de dealer en bij Limpex zeggen ze dat het een kwestie van afstellen is, omdat dat schroefje los trilt. Maar het kan toch nooit dat ik om de 3-4 dagen weer opnieuw moet afstellen :confused:

Domi 12-12-2007 13:43

Zit het rubbertje nog wel om het koperen afstelschroefje ??
Achterop je gasklephuis.

GTI Pirelli 12-12-2007 15:27

ehm.. nope, die zit er niet. Eens kijken of ze dat nog bij de dealer krijgen :)

Golf 1979 12-12-2007 17:11

:postpics:

Mr. Lee 13-12-2007 08:32

Quote:
Originally Posted by GTI Pirelli
Heb nog niet naar die draden kunnen kijken, geen tijd.. maar heb er weer een probleempje bij :( Het blokje loopt alweer te hard stationair, heb m vorige week vrijdag laten afstellen toen was alles weer goed. Gistermorgen startte ik de auto en toen liep die mooi op naar 2.000 - 2.200 RPM.. niet echt fijn, bij de dealer en bij Limpex zeggen ze dat het een kwestie van afstellen is, omdat dat schroefje los trilt. Maar het kan toch nooit dat ik om de 3-4 dagen weer opnieuw moet afstellen :confused:



Ik zou toch maar even naar het schroefje kijken, ik had namelijk hetzelfde probleem met mijn Pirelli. Ik heb er even van die witte tape omheen gedraaid en nu blijft ie goed lopen omdat het schroefje nu mooi blijft zitten :)

Succes :thumbup: En we zien de pics wel komen; wat voor kleur is je Pirelli trouwens?


All times are GMT +1. The time now is 08:55.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.