Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Golf GTI 2 (EV) inhouden / stotteren (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=135257)

Yaza 25-09-2015 11:14

Golf GTI 2 (EV) inhouden / stotteren
 
Hoi, ben net nieuw op het forum en kom gelijk al met een probleem! Mijn 1986 Golf GTI met EV motor houdt in / stottert boven circa 2500 tpm. Volgens de garage zit het probleem in de brandstoftoevoer / inspuiting en zou de spinnenkop vervangen moeten worden. Heeft iemand tips of nog een goed werkende spinnenkop liggen?

J.v.G 25-09-2015 20:18

heb de zelfde motor in me jetta gt hangen probeer ook even alle vacuum slange te controlere op scheurtjes of droge slangetjes was bij mij ook een euvel een keer

Yaza 26-09-2015 07:40

Quote:
Originally Posted by J.v.G
heb de zelfde motor in me jetta gt hangen probeer ook even alle vacuum slange te controlere op scheurtjes of droge slangetjes was bij mij ook een euvel een keer



Bedankt voor de tip! Hoe heb je ze gecontroleerd? Met remmenreiniger?

golf2 abuh 26-09-2015 10:01

Ik heb dit een keer gehad met een gti 16v. In mijn geval was het de brandstofpomp onder de auto!

golf2 abuh 26-09-2015 12:28

Ik denk dat het echt aan de brandstofdruk ligt ( dus je pomp of opvoerpomp. Anders zou die ook onder de 2500 moeten stotteren / inhouden lijkt me.

Yaza 26-09-2015 12:44

Goede tip, ga ik controleren!

J.v.G 26-09-2015 18:29

Quote:
Originally Posted by Yaza
Bedankt voor de tip! Hoe heb je ze gecontroleerd? Met remmenreiniger?


onderandere en gewoon alles vast pakke beetje buige enzoo luistere op hoe de motor gaat lopen eventueel als je slangetje aanraakt buigt etc

gooigolf 27-09-2015 07:21

brandstofdruk of spinnekop is idd optie .
controleer ook de massa punten op klepdeksel .

Yaza 27-09-2015 11:47

Bedankt voor de tip. Ik ga denk ik eerst maar eens achter een andere spinnenkop aan. Ik heb de auto uit het buitenland gehaald en ik weet dat hij 8 jaar geschorst is geweest. Slechts 90000km in 30 jaar heeft zo ook zijn nadelen!

René 27-09-2015 11:57

Oeh, dat is wel erg lang inderdaad. Ik heb ooit een stel Dellorto`s gekocht voor mijn Golf 1 en die hebben ook erg lang stil gestaan...het was net alsof de vlotterkamers waren volgespoten met een mengsel van pur en benzine :D

Misschien is het handig om je eigen spinnekop even uit elkaar te draaien en te controleren op vervuiling? Sowieso zou ik na zo lang stil staan het hele brandstofgebeuren vanaf tank t/m spinnenkop en weer terug flink cleanen.

Rinus66 27-09-2015 12:02

Controleer de tank zelf ook even op roest/rotzooi.

Yaza 27-09-2015 12:17

Bedankt Rinus! Zet ik ook op de 'to do' lijst.

heinz74 27-09-2015 13:21

je zou eerst kunnen beginnen checken voor de massa
van blok naar de kas..alswel het ontstekings gedeelte ,er hoeft maar 1 slechte bougiekabel tussen te zitten..en je hebt zoiets al rotor en verdeelkap kunnen ook ingebrand zijn..
roest in de tank zal wel meevallen aangezien het een kunstof tank is.. :thumbup:
er kan wel iets verstopt zitten waardoor de injectie niet of nauwelijks benzine krijgt..maar dan zou hij meer doodvallen ipv stotteren ..
als je hem rond de 2000 toeren plankgas trapt, houd ie dan in of trekt hij dan gewoon hard op?..als hij dan echt doodvalt met zo'n 'bwoooop' geluid dan krijgt hij i'd'd te weinig peut..
ook kun je luisteren naar de brandstofpomp ,als hij veel kabaal maakt ,kan hij aan het overlijden zijn..,maar mijn ondervinding is meestal of hij doet het wel -of niet..
dat begint met het regelmatig zonder reden stilvallen en bijvoorbeeld een uur later gewoon weer starten..dit herhaald zich totdat one day hij echt kapot is..

blijft een beetje moeilijk zoeken vanachter het toetsenbord..zonder naast de auto te staan

Yaza 27-09-2015 13:30

Dat van die kunststof tank is een goeie opmerking! Het probleem is dat hij gewoon niet oppakt boven de 2500 toeren. Je moet als het ware gedwongen overschakelen naar een hogere versnelling. Rotor en verdelerkap zijn vervangen en ook de kabels zijn goed. Het is echt een brandstofprobleem.


Quote:
Originally Posted by heinz74
je zou eerst kunnen beginnen checken voor de massa
van blok naar de kas..alswel het ontstekings gedeelte ,er hoeft maar 1 slechte bougiekabel tussen te zitten..en je hebt zoiets al rotor en verdeelkap kunnen ook ingebrand zijn..
roest in de tank zal wel meevallen aangezien het een kunstof tank is.. :thumbup:
er kan wel iets verstopt zitten waardoor de injectie niet of nauwelijks benzine krijgt..maar dan zou hij meer doodvallen ipv stotteren ..
als je hem rond de 2000 toeren plankgas trapt, houd ie dan in of trekt hij dan gewoon hard op?..als hij dan echt doodvalt met zo'n 'bwoooop' geluid dan krijgt hij i'd'd te weinig peut..
ook kun je luisteren naar de brandstofpomp ,als hij veel kabaal maakt ,kan hij aan het overlijden zijn..,maar mijn ondervinding is meestal of hij doet het wel -of niet..
dat begint met het regelmatig zonder reden stilvallen en bijvoorbeeld een uur later gewoon weer starten..dit herhaald zich totdat one day hij echt kapot is..

blijft een beetje moeilijk zoeken vanachter het toetsenbord..zonder naast de auto te staan

klaas1 27-09-2015 17:36

Vacuum potje van de ontsteking vast van de vervroeging? Mits die erop zit natuurlijk.

RamonR 27-09-2015 20:31

Misschien brandstof filter verstopt of opvoerpompje in de tank kapot of niet goed meer, pomp onder de wagen (druk pomp) niet goed meer, onsteking wat hierboven gemeld is kan ook nog.

Is het brandstof filter vervangen recent zo ver je weet ?

Yaza 28-09-2015 07:49

Bedankt voor deze tips! Ik weet niet of het brandstoffilter onlangs vervangen is, dus dat ga ik uit voorzorg doen. De brandstofpompen worden ook gecontroleerd. De spinnenkop wordt vervangen. Ontsteking is goed.

RamonR 28-09-2015 19:24

Quote:
Originally Posted by Yaza
Bedankt voor deze tips! Ik weet niet of het brandstoffilter onlangs vervangen is, dus dat ga ik uit voorzorg doen. De brandstofpompen worden ook gecontroleerd. De spinnenkop wordt vervangen. Ontsteking is goed.



Als dat filter goed vuil is dan gaat hij zo boven de 2000 toeren wel stotteren in houden etc.

Djdewit 28-09-2015 20:17

http://vwts.ru/injector/k-jetronic/k-jet8v.pdf

Jel Golf 2 GTI 07-10-2015 13:42

ik heb het probleem ook gehad na lange stilstand, uiteindelijk , heb ik opvoerpomp , hogedrukpomp , spinnekop , sproeiers vervangen, alsook het pomp relais. Lang zoeken veel miserie. Als de EV-blokjes in orde zijn zijn ze leuk rijden maar als je er miserie mee hebt is het een gezoek :D


All times are GMT +1. The time now is 16:06.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.