Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf,Bora en New Beetle MK IV (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=17)
-   -   V6 4 motion gaat inhouden stotteren na luchtfilter wissel (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=120425)

brounys 01-11-2013 12:36

v6 4motion houd in bij koude motor en nu ketting rivisie
 
Hallo allemaal
Ff in het kort
Ik had hiervoor een golf 2 1.8 kr die was eigenlijk zo goed als af..
Nu heb ik 2 weken geruild tegen een golf 4 v6 4motion..
Wil in de toekomst met 2 auto's gaan rijden dus dit word mijn daily..

Nu 2 weken verder kom ik er na uitlezen achter dat de nokkenas positie foutmelding aan geeft..
Had zelf even wat beter moeten kijken/luisteren bij de ruil want het gevolg is dus dat ik een ketting revisie moet laten doen :( omdat je deze al best goed hoor ratelen..

De auto loopt ook niet helemaal lekker als deze koud is..
Nu eerst de rivisie even doen en hopen dat het probleem over is...

Ook geeft iets -50 aan met uitlezen en de monteur weet zo vlug even niet hoe en waar die waarde vandaan komt..
Iemand al is gehad ? Last stotteren, en -50 als waarde ergens

MK2-VRT 01-11-2013 18:13

Uitlezen / loggen! Kan niet van je luchtfilter wissel komen, zal iets anders zijn.

brounys 01-11-2013 20:33

Maar voel echt een redelijk groot verschil als ik het orgineel filter pak is het bijna niets.. en met het nieuwe kn filter echt duidelijk voelbaar.. kan wel volgende week ff uitlezen.. das het probleem niet..

Audi1981 01-11-2013 20:47

Te veel olie in je filter?

brounys 02-11-2013 17:25

Ja denk toch ff uitlezen het is wel erger met het filter maar ook als de orginele erop zit..
Het gaat echt vooral om het inhouden bij koude motor.. met warme motor loopt hij een heel stuk beter..
Bougys inmiddels ook vervangen.. maar help allemaal niks.. maandag zoiezo uitlezem voor ik verder ga

VeeDubber 02-11-2013 18:10

Heb je niet ergens een vacuumslangetje los liggen oid?

brounys 04-11-2013 13:20

Nokkenaspositiesensor A cilinderrij 1 (G40)*
Dit was de eenigste motor fout die hij aangaf..

Meer mensen problemen mee gehad hier..?
Deze gaf ook aan heel af entoe fout te zijn en niet constant..
het probleem wat ik zoek is vooral iets als de auto koud is..

brounys 12-11-2013 19:16

Niemand ?

Johan1982MK1 12-11-2013 21:51

Bij koude motor staat een distributie ketting of riem slapper dan met warme motor. Als deze dusdanig versleten is zou hij met koude motor verkeerde waardes kunnen meten aan de nokkenas waardoor hij met koude motor geen goede timing heeft of in noodloop draait en als de motor warm wordt en de ketting wel beter op spanning staat hij dan wel de juiste waardes doorgeeft (en dat de ketting dan geen lawaai meer maakt).

brounys 16-11-2013 20:16

Ja juist.. ketting blijft alleen lawaai maken.. deze word vervangen en dan hoop ik dat alles opgelost is


All times are GMT +1. The time now is 19:36.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.